Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wireless spørsmål - tregt internett med 54Mbps

Anbefalte innlegg

Hei.

Bruttern kjører et trådløst nett hjemme, 3com officeconnect pakke. AP'en står rett ved siden av maskinen. Den står på 128bits kryptering, wpa og koblet til med max signalstyrke og kjører på 54Mbps.

Han har Canaldigital 5000/2000 men når han tester hastigheta via trådløst yter den bare 50% kontra når han er koblet direkte til den via kabel. Så på en eller annen måte stjeler trådløse halvparten av linja.

Har lest faq'en litt og ser at det kan forekomme dårligere hastighet ved bruk av kryptering o.l. men siden nettet der er på 54mbps og linja på "bare" 5mbps, virker det rart at han bare skal klare 2.5mbps når han bruker trådløst.

Idag hadde han en nettverksfyr hjemme hos seg for å se, men de klarte ikke finne ut hva som skjer. Noen som har forslag, tips, etc? De testet å sette krypetering ned til 64bits uten effekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme problemet har jeg ..

Har 4000/400 fra telenor!

Har jeg kabel rett i ADSL-modemet, så får jeg "full pupp", men kjører jeg det trådløse nettverket og sjekker hastigheten via DinSide's Surfometer, så får jeg bare nedlasting til å bli 2400 kbps..

Så vidt jeg vet så har jeg alle drivere fullt oppdatert..

:ermm::mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...