Stigma Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Hei, Jeg har endelig satt opp en egen PC for mine foreldre, slik at de kan bruke nettbank, surfe etter matoppskrifter og annet som foreldre gjør =P Vi mangler dog en skjerm. Vi har bestemmt oss for en LCD, men jeg har liten peiling på low-end markedet på disse. De har i utgangspunktet veldig lave kvalitetskrav i forhold til skjerm. Det eneste viktige er vel egentlig at skjermen er god å lese på (altså ok lys-styrke og ok kontrast). Responstid er egnntlig ikke en faktor, men bør ikke være over 25ms på en såpass liten skjerm synes jeg. Hovedsakeig ser vi etter en 17" , men en 19" er ikke utenkelig. De ser begge dårlig, så større tekst er kanskje ikke så dumt, men sånt kan jo også stilles i windows. Jeg ser derfor etter annbefalinger i low-end 17" LCD, men om folk føler for det kan dere gjerne også foreslå 19" i tillegg. Jeg ser prisene går fra respektivt ca 1500 og ca 2000, så innen ca 5-800 fra disse prisene er det vel ønskelig å holde seg så lenge det er noe halvveis brukbart å finne der. Skulle du evt. ha en billig gammel LCD i Bergen eller omegn, så kan du gjerne PM meg om du har et godt tilbud også -Stigma Endret 3. september 2005 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå