Gå til innhold

Syklister i trafikken


Glenn635

Anbefalte innlegg

Jeg synes syklister burde forbys fra alle hovedveier.

9551595[/snapback]

Det er rett og slett ikke annet enn en tåpelig påstand. Hva med hovedveier der det ikke finnes verken sykkelfelt eller gangfelt?

 

Mistenker at du driver med denne gjentagende provoseringen for å vekke reaksjoner (aka. trolling) og i såfall bør du kutte ut det da det er advarselsgrunn.

 

Ellers er det greit å merke seg at det er bilistene som sutrer og syter mest i denne tråden... akkurat som i trafikken.

9551680[/snapback]

 

Nei, jeg mener det faktisk. Syklister er ok i bysentrum der trafikken går tregt. På de veiene der det finnes sykkelstier synes jeg det skal være påbudt at syklister bruker dette og på veier med fartsgrense over 60 uten sykkelsti mener jeg burde bli forbudt for syklister.

 

Jeg sier ikke dette verken for å provosere eller trolle. Jeg sier dette fordi jeg faktisk mener det.

 

Dersom det ikke finnes sykkelstier på disse veiene, ja så synes jeg syklistene skal finne seg et annet transportmiddel.

 

Mulig vi billister sutrer og syter, men syklister på Europaveier irriterer meg.

 

Men hvis dette er noe jeg ikke har lov til å mene uten å bli beskyldt for trolling, så noterer jeg meg det og lover å holde meg unna denne tråden om det er ønskelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom det ikke finnes sykkelstier på disse veiene, ja så synes jeg syklistene skal finne seg et annet transportmiddel.

Du synes du ser meg da jeg var 16-17 år, som skoleelev uten fast jobb og rike foreldre kjøpe meg bil og betale alle kostnader i den forbindelse, sette meg inn i den og kjøre til kamerater selv om jeg ikke har lappen? Er det så mye bedre da? Og kollektivtrafikk er nær ikke-eksisterende der.

 

Eller hva med de som rett og slett ikke har råd til bil? Eller ikke ønsker å bruke så mye penger på noe de sjelden har behov for, og som uansett bare ødelegger miljøet?

 

Det er vel kanskje litt misunnelse fra bilistene også, fordi vi er i bedre form, og samtidig skåner miljøet.

Mulig vi billister sutrer og syter, men syklister på Europaveier irriterer meg.
Nå snakket du ikke om europaveier, men hovedveier. Det er en forskjell på de. På de fleste Europaveier er vel syklister ikke tillatt uansett.

 

Og ja, det er regelrett syting og sutring når man havner bak en syklist, der hovedveien er eneste mulighet for syklisten. Hvor mye tid taper du på det? Ihvertfall der jeg bodde da jeg var 16-17 år og syklet til kamerater, var det en del lengre strekk der man fint kan kjøre forbi en syklist, og relativt lite møtende trafikk. Tror ikke mange bilister tapte mer enn 10-15 sekunder på å havne bak meg. Det er mindre enn man hadde tapt om man hadde fulgt fartsgrensene. Og da er det overdreven sutring når man klager... rett og slett.

 

Angående "trolling" så har du flere ganger i tråden kommet med provoserende uttalelser uten noen forståelse for den andre siden. Du har lagt det frem som kun du og andre bilister eier verden. Det er utrolig provoserende for den andre parten.

Lenke til kommentar
Ellers er det greit å merke seg at det er bilistene som sutrer og syter mest i denne tråden... akkurat som i trafikken.

9551680[/snapback]

Såkalt hersketeknikk :roll:

 

Jaja... du får mene det... blir omtrent det samme som å si at det er de som får husveggene tagget ned som syter...ikke taggerne.

Dere lener dere på politisk korrekthet og er storfornøyd med dette.

 

Det at billister syter er på grunn av at de prøver å komme med rasjonell argumentasjon på hvorfor og hvordan syklister kan gjøre dagen tryggere for alle parter og hjelpe trafikken gli glattere...

Syklistene bare svarer arrogant som få: Har rett til å sykle hvor og hvordan jeg vil.

 

Det eksisterer allere lover som mange syklister kan straffes for å bryte daglig, men i tillegg bør faktisk straffene være det samme som med motoriserte kjøretøy.

I tillegg bør det være krav til forsikring dersom en skal sykle i trafikken.

 

Ta tilfellet med han kisen som ble påsyklet nå nettopp. Fortalte om dette her på forumet. I og med at han ble hentet inn, så er det ingen forsikring som betaler skadene... det må privatpersonen gjøre.

Hva om skadene blir mer omfattende...både på syklist og bil/billist og det er syklistens feil.

 

Sykler i trafikken bør faktisk likestilles andre kjøretøy på alle måter unntatt at de bør kunne sykle off-road og på gang-/sykkelstier.

 

Noen ting denne tråden har lært meg:

1. Syklister ser bare rettigheter, ikke plikter (gjelder også mange bilister, men ikke nok til generalisering som med syklister)

2. Plikter som ikke gagner syklistenes bølleadferd gjelder kun billister.

3. §3, fartsgrenser (skal gjerne deles på tre), filskifte, trafikklys og sikkerhet generelt er det kun de med motoriserte kjøretøy som skal tenke på.

4. Syklister tror som regel de er i nær slekt med Thor Hushovd og mener de holder glatt 50km/t...mot alle andre trafikkanters erfaringer med de.

5. Jeg er en langt bedre syklist enn 99% av alle syklister i Norge. Til tross for ikke så utrolig hyppig sykling, er jeg likevel i stand til å sykle på gang og sykkelstier uten fare for den utrolig store tettheten av barnevogner og elendige standard.

Noen bare må jo benytte den "bilveien" som har så utrolig god kvalitet...(ironi)

 

Lessons anyone? :thumbup:

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Sykling er tillatt på de fleste europaveier i Norge i hvert fall, all den tid vi ikke har mye til motorveier.

 

EDIT:

Jaja... du får mene det... blir omtrent det samme som å si at det er de som får husveggene tagget ned som syter...ikke taggerne.

Dere lener dere på politisk korrekthet og er storfornøyd med dette.

Hva er det som er så politisk korrekt med å si at fuck off, veien er ikke til for biler alene? Sammenligningen din er forresten helt bak mål.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Hva er det som er så politisk korrekt med å si at fuck off, veien er ikke til for biler alene? Sammenligningen din er forresten helt bak mål.

9551882[/snapback]

Det er veldig politisk korrekt å være pro-sykling uansett... og det vet dere å utnytte til det fulle. Problemet er at bare dere selv som tror på deres argumentasjon om at dere bare skaper flyt i trafikken, forurenser mindre.

Når en rekke biler stamper i kø bak dere, så forurenser dere mer enn om dere hadde hatt en feit amerikaner hver.

Når dere sykler så er det riktignok en bil mindre i trafikken, men den bilen hadde klart å bidra til mer flyt enn syklistene kan.

 

Dersom du ikke skjønte sammenligningen, så skal jeg forklare den for deg...

Det er billistene som sitter med irritasjonen når de må slure med clutchen i påvente av å kunne kjøre forbi deg. Det er billistene som får skylda dersom det skjer noe. Skjønner du... offeret på en måte...

 

Det er syklistene som skaper irritasjonen ved å holde på en rett de egentlig ikke har (nemlig å hindre trafikk etter eget godtbefinnende). Det er syklistene som irriterer når de uten hemninger skifter fra gang-/sykkelstier til veien. Det er syklister som irriterer når de blåser en lang masj i trafikklysene og bare peiser på.

You see... syklistene er her på en måte taggerne.

 

Riktignok en generalisering, men den passer nok dessverre langt bedre den ene veien enn den andre.

Lenke til kommentar

Dersom det er slik at jeg skal knebles ved å beskyldes for trolling bare fordi jeg har lite til overs for syklister i trafikken, så synes jeg det er noe galt.

 

Når det påstås at jeg slenger utargumenter uten å vise forståelse for syklistene, så har du helt rett. Jeg har nemlig problemer med å forstå hva syklister har på en del veier å gjøre. Jeg har også problemer med å forstå hvorfor syklister tilsynelatende er fritatt for alt av trafikkregler.

 

Jeg strekker meg langt i forsøk på å forstå når jeg synes at syklister er ok i byer og på veier med lavere fartsgrenser.

 

Jeg har vært nære på å meie ned syklister flere ganger, gjerne fordi de sykler uten lys, eller i motsatt kjøreretning, eller en kombinasjon av dette.

 

Jeg ønsker ikke å bli drapsmann grunnet disse syklistenes dumskap.

 

Mulig dette bare gjelder et fåtall syklister, men allikevel er det mange nok til at jeg ukentlig opplever svært trafikkfarlige situasjoner med syklister. På tross av at syklistene er i mindretall, så står de for flere av de trafikkfarlige situasjonene jeg ser, enn det andre billister gjør.

 

Vi billister blir ofte straffet kollektivt fordi noen få ikke klarer å følge gjeldende regler. Jeg ser derfor ikke noe problem med å gjøre det samme med syklister ved å f.eks. forby syklister på alle veier som har f.eks. 60 eller høyere som fartsgrense. Etter mitt syn har syklister ingenting på slike veier å gjøre.

 

Og nei, jeg er ikke misunnelig på at syklister er i bedre form. Jeg trener selv daglig, men tar da bilen og kjører til et område som er egnet for det. Jeg begynner ikke å jogge på motorveien.

 

For meg er det utrolig provoserende når syklister oppfører seg som om de eier hele veien. De gir stort sett blanke i alt som heter rødt lys og vikeplikt, og bytter mellom fortau og vei oftere enn jeg bytter gir.

 

Det er provoserende det.

 

Å bli beskyldt for å trolle bare fordi en moderator ikke liker meningene mine er også provoserende.

Lenke til kommentar
Det er veldig politisk korrekt å være pro-sykling uansett... og det vet dere å utnytte til det fulle.

9551979[/snapback]

Jeg bruker ikke miljøvern som argument for syklenes plass i trafikken, så til du ser meg legge frem det som noe trumfkort vil jeg ha meg frabedt å plasseres i en "dere"-bås. Jeg er pro-sykling fordi jeg ikke gidder å bruke penger på lapp og bil (ikke at jeg har penger å bruke), og fordi det er en flott måte å forflytte seg raskt og billig på samtidig som man holder seg i form. I tillegg er en sykkel mye mer fleksibel i bytrafikken.

 

Hva du ville frem til med tagge-analogien er lett å skjønne, men den er way off likevel. Vi bedriver ikke hærverk. Vi gjør ikke noe galt, det sinte bilister som må skjønne at fartsgrenser ikke er absolutte, og at hvis det er et element som sinker trafikken, får man pent finne seg i det. Det er brutalt, og i grunnen lite politisk korrekt, men det er det som må til for å fjerne irritasjonen, siden Norge er et land hvor det å legge til rette for syklister for det meste er veldig vanskelig og vi ikke kommer til å se sykkelstier over alt med det første.

 

For det meste velger jeg om jeg skal være "bil" eller "fotgjenger" for perioder av gangen, og skifter bare fra fortau til vei når jeg har fullstendig oversikt over at det er trygt. Hvis du da irriterer deg over det kan det ikke komme av annet enn misunnelse over min fleksibilitet.

At noen sykler som idioter er så sin sak, men det utgjør ikke noe argument her mer enn det ville gjort det om jeg skulle påstått at alle bilister innbiller seg at de eier veien. Det er individuell atferd, her snakker vi om det prinsipielle og juridiske med sykkelbruk.

 

Det er helt klart mange som kunne trengt litt opplæring i trafikkregler, og jeg skulle gjerne hatt det selv før jeg bega meg ut i gatene, men i begynnelsen holdt jeg meg unna områder jeg ikke trodde jeg ville ha styr på og tok læringen etter hvert. Problemet er at et slikt tilbud ikke eksisterer. Jeg kunne gjerne betalt litt for å delta på et trafikalt grunnkurs for syklister, og jeg ser heller ikke bort ifra at det burde vært påbudt som mopedførerbevis er det.

Lenke til kommentar
Vi gjør ikke noe galt, det sinte bilister som må skjønne at fartsgrenser ikke er absolutte, og at hvis det er et element som sinker trafikken, får man pent finne seg i det.

9552160[/snapback]

 

Det er vel sånn at saktegående kjøretøy har plikt til å vike og slippe andre trafikkanter forbi. Så det er altså ikke noe vi bare skal finne oss i.

 

Jeg er forøvrig like irritert på bobiler som kjører i sightseeing tempo på Norske veier uten å slippe andre forbi, men den sesongen er heldigvis over for i år.

 

Denne sytinga til oss billister minner forøvrig mye om sytinga til syklistene om at fortau og sykkelstier ikke er gode nok for dem.

 

Eller hva var det som var galt med å sykle på sykkelsti igjen?

Endret av Eurofag
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at vi ikke skal vike. Selv da blir det forstyrrelser, det er de man må tåle. Det er jo ikke slik at alle biler kjører fullstendig stabilt heller, snarere tvert imot.

 

Jeg har aldri sett en ordentlig sykkelsti her i landet, altså en som er forbeholdt sykler og bare sykler. Sånne er det heller ikke plass til så mange steder, terrenget vårt er alt for kupert. Kontinentet er bedre sånn.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri sett en ordentlig sykkelsti her i landet, altså en som er forbeholdt sykler og bare sykler.

9552312[/snapback]

 

Så sykkelstien skal være forbeholdt kun syklister? Den akter dere ikke å dele med fotgjengere?

 

Samtidig forventer dere at billister ikke har noe imot å dele veien med syklister?

 

For meg er det like logisk å kreve at veiene er forbeholdt biler på samme måte som dere krever sykkelstiene forbeholdt for syklister.

Endret av Eurofag
Lenke til kommentar

De to tingene er ikke særlig sammenlignbare, det at bilister skal kunne "kreve" veien fri for syklister fordi syklistene "krever" sykkelstier frie for fotgjengere er kanskje det dummeste av alle argumentene i denne diskusjonen. For at vi skulle kunne jage noen bort fra sykkelstiene, måtte det først være noen sykkelstier å jage noen bort fra, og det har vi altså ikke, vi har bare småveier med fri ferdsel for alt unntatt motorkjøretøy.

 

Videre er det mye større forskjell i hastighet på fotgjengere og syklister enn det er på syklister og biler, i hvert fall i bytrafikk. Derfor er det bedre at syklister sykler i 40 på en 50-vei enn at de sykler i 40 på et fotgjengerfelt eller gang/sykkelsti full av folk. Siden veien ikke er til bare for biler, er det ingen grunn til at vi skal holde oss unna; det som må til da er ordentlige sykkelstier. Noe vi ikke får i Norge, så det kan vi bare slå fra oss med det samme.

 

Derfor må bilistene finner seg i syklistene, og syklistene må avkreves en viss form for kompetanse før de slippes ut i trafikken. Det har de fleste, men det finnes selvsagt idioter her som ovealt ellers, derfor er det ikke noe argument i verken den ene eller den andre retningen.

Lenke til kommentar
Syklistene bare svarer arrogant som få: Har rett til å sykle hvor og hvordan jeg vil.
Er det fortau eller sykkelfelt, så sykler jeg selvsagt der. Ønsker ikke å utsette meg selv for bilister som direkte uttaler at de gjerne tar oss med støtfangeren, eller med døra for den saks skyld. Men om det ikke er noen slike felt på en helt vanlig hovedvei, så er det ingen lover, regler eller moralske uskrevne regler som hindrer oss å sykle der... bortsett fra bilister som en gang i blant mister 10-15 sekunder fordi de må passere oss etter de er kommet gjennom svingen.

 

Det eksisterer allere lover som mange syklister kan straffes for å bryte daglig, men i tillegg bør faktisk straffene være det samme som med motoriserte kjøretøy.

I tillegg bør det være krav til forsikring dersom en skal sykle i trafikken.

Er enig i at syklister bør følge trafikkreglene. Det er en forutsetning selvsagt. Men dere ser ikke de av oss syklistene som faktisk følger reglene, og unngår å være til sjenanse... rett og slett fordi vi ikke er til sjenanse. Dere ser jo kun de som er i veien for dere... naturlig nok.
Noen ting denne tråden har lært meg:

1. Syklister ser bare rettigheter, ikke plikter (gjelder også mange bilister, men ikke nok til generalisering som med syklister)

2. Plikter som ikke gagner syklistenes bølleadferd gjelder kun billister.

3. §3, fartsgrenser (skal gjerne deles på tre), filskifte, trafikklys og sikkerhet generelt er det kun de med motoriserte kjøretøy som skal tenke på.

Kan du sitere den eller de av syklistene i denne tråden som mener at vi ikke skal følge reglene?
4. Syklister tror som regel de er i nær slekt med Thor Hushovd og mener de holder glatt 50km/t...mot alle andre trafikkanters erfaringer med de.
De færreste syklister klarer 50 km/t... og motsier dermed delvis ditt punkt nr. 3
5. Jeg er en langt bedre syklist enn 99% av alle syklister i Norge.
Igjen, du ser ikke oss som faktisk følger reglene og unngår så godt som mulig å være i veien for deg. Derfor tror du at bare 1% faktisk gjør dette. Som syklist ser jeg mye uvettig kjøring, men å overdrive med et slikt tall som du gjør blir bare dumt.
Til tross for ikke så utrolig hyppig sykling, er jeg likevel i stand til å sykle på gang og sykkelstier uten fare for den utrolig store tettheten av barnevogner og elendige standard.

Noen bare må jo benytte den "bilveien" som har så utrolig god kvalitet...(ironi)

Igjen, du ser bare de som er i veien for deg. Det gir deg ingen grunn til å generalisere syklister som du gjør her.
Lenke til kommentar
Så sykkelstien skal være forbeholdt kun syklister? Den akter dere ikke å dele med fotgjengere?

 

Samtidig forventer dere at billister ikke har noe imot å dele veien med syklister?

Sykler jeg på fortau/kombinert sykkel og gangsti... vet du hvem jeg respekterer? De gående. Hvorfor? Fordi de er tregere til å gå enn jeg er til å sykle, og fordi de er mer skjøre enn jeg på sykkel er. Jeg klager ikke over et jeg kanskje må sykle bak gående som går på en rekke i noen sekunder før de ser meg og slipper meg forbi, eller fordi det er så stor trafikk av gående i motsatt retning at jeg ikke kommer forbi med det første.

 

Burde da ikke bilistene vise samme forståelse for syklister, på veier hvor det ikke finnes sykkelsti/gangsti i nærheten?

 

Og uansett... skal man først snakke generalisering av syklister; Hvorfor må "alle" bilister på død og liv parkere på de få sykkelveiene som finnes i Oslo Sentrum? Selv i Torggata, hvor sykkelveien er klart markert med et fysisk skille, står det "alltid" minst en bil på dagtid og kveldstid, og ofte om morgenen også. Hvis dere vil at vi skal benytte sykkelstien, og ikke "veive" over i bilveien", så får dere holde sykkelstien fri for oss også.

 

I Torggata er det forøvrig sykkelvei kun i én retning. Det foreligger nå planer om å stenge gaten for normal trafikk, opprette sykkelvei i begge retninger og fjerne parkeringsplassene. Da blir dere vel fornøyde, da dere slipper å kjøre bak oss og "slure på clutchen" i Torggata lenger... rett og slett fordi dere ikke får lov til å kjøre der :)

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
De to tingene er ikke særlig sammenlignbare, det at bilister skal kunne "kreve" veien fri for syklister fordi syklistene "krever" sykkelstier frie for fotgjengere er kanskje det dummeste av alle argumentene i denne diskusjonen. For at vi skulle kunne jage noen bort fra sykkelstiene, måtte det først være noen sykkelstier å jage noen bort fra, og det har vi altså ikke, vi har bare småveier med fri ferdsel for alt unntatt motorkjøretøy.

9552463[/snapback]

 

Det finnes da en haug med sykkelstier? Disse er så vidt jeg vet laget for syklister og fotgjengere?

 

Ellers blir fartssammenligningen din tullete. 40 i 80 sonen, er like stor forskjell som 40 på sykkelsti. Og jeg har allerede sagt at jeg synes det er ok med syklister på veier med lav hastighet.

 

Det er på veier med 60 eller opp jeg vil ha syklistene bort i fra.

 

Afseth:

parkering på sykkelsti er et problem. Jeg praktiserer det ikke selv, men selvfølgelig ønsker vel de fleste seg flere parkeringsplasser og mer bilvennlige byer. Jeg synes heller man burde bruke ressurser på å gjøre bysentrum tilgjengelige for biltrafikk, enn å stenge dem for trafikk.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri sett en ordentlig sykkelsti her i landet, altså en som er forbeholdt sykler og bare sykler.

Det finnes mange slike sykkelstier i byen jeg bor, jeg bor kanskje i "riktig" by for sånt :p Men egentlig fungerer det bare halvveis, mange steder starter/slutter sykkelfelt i fotgjengerfelt, og noen steder til og med midt ute i veien, slik at man blir tvunget til å "hoppe" mellom sykkelfelt, fortau og bilveier hvis man skal bruke dem på en noe særlig elegant måte. Vi mangler rett og slett et skikkelig sammenhengende sykkelveinett som lar en komme seg over noe særlig lengre avstander i sentrumsnære områder uten stadig å komme i konflikt med fotgjengere, bililister, osv.

 

Folk burde også bli flinkere på å respektere sykkelfelt (både bililister og fotgjengere).

Sånne er det heller ikke plass til så mange steder, terrenget vårt er alt for kupert. Kontinentet er bedre sånn.

9552312[/snapback]

Det er da ikke et så stort problem som du tror. Jeg har bodd/bor i flere byer som ligger i særdeles kupert terreng, men likevel ser jeg mange steder hvor man kunne bygd sykkelfelt hvis man bare hadde viljen og pengene til det. Det er også en del byer i Norge hvor store deler av byen faktisk er ganske "flat".

 

Det som kanskje er et større problem er bratte bakker (ikke at det skal være vanskelig å bygge sykkelfelt i disse, men at det er vanskelig å sykle oppover dem) + tøft klima. Men disse problemene kan løses også om man bare vil... I Trondheim har man en sykkelheis, og i Bodø holder de på å prosjektere et "sykkelrør" hvor det skal være trivelig å sykle uansett vær utendørs.

 

Det jeg hadde likt å se, er politikere som har vilje til å satse stort på å tilrettelegge for syklister, ved å bygge sammenhengende sykkelnettverk i de største byene, og skolere befolkningen til å respektere samspillet med syklistene og forstå regler som gjelder for syklister (jeg har ingenting mot syklister generelt, men jeg ser ofte syklister som sykler som idioter ute i trafikken og bryter trafikkregler over en lav sko... da er det ikke vanskelig å forstå at vi trenger bedre skolering av syklister, spesielt de som ikke har lappen. Man burde begynne allerede i barnehagen).

 

parkering på sykkelsti er et problem. Jeg praktiserer det ikke selv, men selvfølgelig ønsker vel de fleste seg flere parkeringsplasser og mer bilvennlige byer. Jeg synes heller man burde bruke ressurser på å gjøre bysentrum tilgjengelige for biltrafikk, enn å stenge dem for trafikk.

9552958[/snapback]

Jeg ønsker ikke å bo i en by hvor jeg må løpe siksakk mellom fotgjengerfelt og puste inn tonnevis av eksosgass hver gang man skal inn til sentrum. Det er sikkert kult for de som har bil å kunne parkere rett utenfor butikkdøren, men det er ikke slik man lager en trivelig bysentrum. Stor biltrafikk inn til sentrum er også med på å fortrenge syklister og fotgjengere, etter som store flerfelters gater gir mindre plass til fortau og sykkelfelt.

 

Jeg har heller mer tro på å tilrettelegge bysentrum mer for fotgjenere og syklister, og satse på kollektivtrafikken inn til byen. Eventuelt store parkeringshus utenfor sentrum med hyppige busser inn til sentrum. Hvis man skal handle så mye at man må ha med seg bilen av praktiske grunner er det uansett bedre å handle på kjøpesentra utenfor byen.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Et lite innspill: Hvorfor er det påbudt med refleksvest i bilen, men ikke på syklister/forgjengere? Kjører jeg på en syklist i mørket som ikke brukes refleks er det ikke min feil for å si det sånn (men jeg blir nok fengslet uansett)

9599985[/snapback]

Refleks på sykkel og lys etter mørkets frembrudd er påbudt. Politiet kunne godt vært mer aktiv på dette. I Trondheim kryr det av student-Jack-Asses uten lys i skumringen.

Lenke til kommentar

Det er ikke mange som har refleks på sykkelen sin, for å nevne en så er det meg.

Har hvit jakke med et lite refleks på, håper den hjelper.

 

Jeg sykler IKKE på veien, uansett hva...jeg har mine forbremser som bremser hardt nok til å stoppe, har gjort dem litt slakke så hvis jeg bremser fullt med forbremsene så tryner jeg ikke forover, men bremser på et blunk.

 

-> Det er mange syklister som sykler på veien i en oppoverbakke og det har jeg sett MANGE ganger, de sykler kanskje i 5-15 km/t. Synes de burde forlate veien i en oppover bakke og komme tilbake etter bakken.

Lenke til kommentar
Et lite innspill: Hvorfor er det påbudt med refleksvest i bilen, men ikke på syklister/forgjengere? Kjører jeg på en syklist i mørket som ikke brukes refleks er det ikke min feil for å si det sånn (men jeg blir nok fengslet uansett)

9599985[/snapback]

Det er da ikke påbudt å ha på seg refleksvest mens man kjører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...