strez Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Heisann, Jeg har nettopp satt opp et trådløst nettverk med denne ruteren, for å dele nett med naboene. Av en eller annen grunn deler ikke ruteren ut IP-adresser automatisk, så på nabo 1 sin PC måtte jeg sette dette opp manuelt under TCP/IP-properties. Alt funket greit når det var gjort. Problemene oppsto når nabo 2 kom med sin G4. Etter hun har skrevet inn WPA-key'en får hun en anti-informativ, generisk feilmelding ("Error connecting to.."). Jeg regner med at dette henger sammen med ruterens IP-krøll. Er det noen som kan geleide meg gjennom et manuelt TCP-IP oppsett på Mac? Jeg er grønnere enn gresset på den andre siden når det kommer til disse eplene. -tob Lenke til kommentar
petterg Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 gjetter på at det er OS-X. Har ingen fungerende mac her, så må ta det litt på hukommelsen. Sliter du så kan jeg skjekke mer i detalj på mandag. Trykk på Eple-menyen øverst til venstre. Gå til kontroll-panel, system kontroll, eller hva det nå heter.... Trykk på et icon med teksten Netverk Så får du opp en Tab med TCP/IP. Resten er selvforklarende. På OS 8/9 er det samme opplegget. Trykk på menyen øverst til venstre (husker ikke om det var en epletegning eller en eller annen tekst) Der finner du kontrol panel med undermeny Velg TCP/IP fra undermenyen. Resten er selvforklarende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå