CurSe Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Arbeiderpartiet: 60.6% Senterpartiet: 60.2% Rød Valgallianse: 59% Akkurat som jeg trodde... Lenke til kommentar
Decline Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 RV: 91,3% SV: 76,9% SP: 69,1% Wow stemmer i grunn godt dette Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 SV: 70.5% RV: 62.3 V:59.2 sjukt! Noen som bryr seg om mitt resultat egentlig? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Kristelig folkeparti: 68,1Kystpartiet: 64,9 Senterpartiet: 64,5 GO KRF Jeg håper du er over 50 år for hvem unge kan være så konservative som KrF er? Lenke til kommentar
whom Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 SP 66 RV 64 SV 64,6. Holder med KRF faktisk. Dog ikke i alle sakene. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Noen som bryr seg om mitt resultat egentlig? Jeg. Nå har jeg enda en grunn til å sørge Nei, men det er fint at man kan se andres resultater og sammenlikne, både for egen nytte/morro, samt at man kan finne feilaktige tendenser i testen. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) SV > RV > AP Stemmer ganske godt. Jeg valgte på forhånd i testen SV, så det er klart. Endret 4. september 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Dette, når Norge har det høyeste anntallet arbeidsledige siden krigen!! Men dette er en helt annen sak. RV ville opprettet flere jobber, dermed ville arbeidsledigheten nok gått ned. Det er også andre grunner til arbeidsledighet! For eksempel at det ikke er samspill mellom hvilke jobber som etterspørres og hvordan utdanning de arbeidsledige har! Vi trenger mange til sykehjem, eldre, renholdsarbeidere osv. + at man kan jo faktisk opprette sin eget jobb - alá kebabsjappa Se litt mindre svart-hvitt på det du Opprette flere arbeidsplasser ja...dn var god. Det er jo faktisk slik at det ikke går ann å bare vedta en arbeidsplass slik som den røde fare tror. Går riktig nok greit innenfor enkelte offentlige grener, men den kebabshappa blir neppe mulig med et RV styre. Det er slik at pengene som skal drive de offentlige arbeidsplassene må komme fra et sted. Og siden det offentlige ikke produserer en drit så kommer alle kronene fra skatteintekter fra privat næringsliv som RV praktisk talt kommer til å kaste ut av landet. Da sitter vi igjen med et oljefond som varer i ca 60 år, etterpå har vi ingen ting... Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 fikk: sp 76,3 KRF: 74,2 AP: 67,4 Stemte bra nok, men rangeringen er feil, var det kanskje eu spørsmålet som gjorde utslaget, og har egentlig ikke noe imot bønder enda jeg bor i oslo Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Frp > H > V Kommentar til "arbeidsplassdiskusjonen". Tjeneste til det offentlige er uten unntak dyrerere enn hva som ville vært tilfellet i privat sektor (før subsidiering). F.eks ser vi hva det koster å kjøpe en tjeneste som staten har monopol på (utstedelse av pass) koster. Kebabshappen til Decline ville neppe solgt kebab til kroner 40, snarere 400 kr. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 FRP 83% Høyre 75% Venstre 43% Som forventet :-) Lenke til kommentar
kimman Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Frp Venstre SV Som jeg tenkte meg Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg er langt under myndig alder, så det blir ikke så mye hjelp til en fortsatt borgerlig regjering fra min side... Endel litt rart formulerte spørsmål, ellers ganske bra test. 1. Høyre 77% 2. Fremskrittspartiet: 71,8% 3. Venstre: 59,9% Høyre var det partiet jeg valgte i begynnelsen. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 SV > RV > AP Stemmer ganske godt. Jeg valgte på forhånd i testen SV, så det er klart. Helt likt mitt resultatet. Det blir nok en av de tre partiene neste mandag Er glad at det ble de tre Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Bare så jeg ikke angrer på _ikke_ å ha sagt det: Les igjennom partiprogrammet til RV før dere bestemmer dere for å velge det! Lenke til kommentar
haarod Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Venstre 65%. Har fått venstre, høyre og frp i alle testene hittil unntatt denne hvor jeg fikk venstre, sv og rv Endret 5. september 2005 av HKoN- Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Etter som jeg har tatt tre tester, og alle konkluderer med at RV er et nærliggende valg for meg, regner jeg med at disse skumle sakene du refererer til ikke er så dumme for meg. La meg bare få sagt det også, at jeg baserer meg faktisk også på egne meninger, og ikke bare disse testene. Jeg «tar meg selv» ofte i å være mer enn enig med diverse sosialistiske partier. Syns det i det hele tatt er litt teit å advare mot partier... Lenke til kommentar
Decline Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Men lille Leno, dette gjelder da alle partier! Lurer på hvor mange som vet hva de faktisk stemmer på når de stemmer FRP for å kaste ut innvandrerne eller få lavere bensinpriser. Noe som derimot er spesielt med RV, er at det nok må være det eneste partiet med eget internett-program: http://www.rv.no/polemikk_2473.nml Utdrag: Noen politikere tror at Nettet og annen teknologi kan løse alle Verdens problemer. Men maskiner kan aldri skape et bedre samfunn – bare fornuftige mennesker, som bruker maskinene til beste for alle, kan det. Teknologien er et redskap som kan brukes både til å skape totalitær kapitalisme og til å skape fri og demokratisk kommunisme. Dette programmet er et forsøk å å utvikle en politikk for å drive utviklinga i den siste retninga. En fornuftig distriktspolitikk krever nå samme tilgang til nettet overalt, for å gi folk samme tilbud om bank, butikk, film og annen kultur, og for å kunne legge bedrifter og dataarbeidsplasser over hele landet. Som telefon – og strømkabel blei bygd ut av det offentlige, må staten nå sørge for at alle over hele landet har fullverdig nettilgang. Pr. i dag betyr det en eller annen form for breibåndskobling. Microsoft og andre store internasjonale monopoler forsøker å tjene penger på å hindre utviklinga av uavhengig programvare. Mot det har mange datafolk gått sammen om å utvikle fri og offentlig dokumentert programvare, som f.eks. Linux. # Ingen særlover som begrenser ytringsfriheten på Internett# Nei til offentlig og privat nettsensur # Nei til private organisasjoners "nettfiltre" i biblioteker og skoler Kretser i politiet ønsker å bruke internett til skjerpa overvåkning. Det samme gjør mange arbeidsgivere. Private firmaer bygger opp kommersiell informasjon om deg ut fra surfinga di. RV vil på stortinget foreslå å lovfeste retten til et sporløst liv. RV vil folk skal slåss for å bruke internett til mer demokratisk debatt, mer innsyn og uttalerett i offentlige prosesser, og flere direkte avstemninger om saker i stat og kommune, i boligdistrikt og på jobben. Dette krever at folkelige organisasjoner, fagbevegelsen, kvinnebevegelsen, miljøbevegelsen osv. prioriterer nettet. RV støtter spesielt at datainteresserte organiserer seg for å forsvare folks friheter og rettigheter på nettet, som f.eks Elektronisk Forpost Norge (Efn). Alle må få innsyn i offentlige dokumenter over Internett Et statlig selskap som garanterer IT-tjenester til alle og over hele landet Norsk økonomi er avhengig av Nett og Høyteknologi, forskning og teknologiopplæring. Det kan gi mange og miljøvennlige jobber, hvis vi satser bevisst på det. RV oppfordrer informasjons- og teknologiarbeidere til å fagorganisere seg og kjempe for gode arbeidsforhold. Alle må få gratis Internett * Ta virkelige data- og økonomiske forbrytere * Stopp forfølgelsen av hederlige hackere! (ENDELIG sier jeg, et parti som skjønner dette med "hacking") Norge må bli et fristed for sensurert informasjon på Nettet! Mye bra her skal du se. Det oppsummerer også mye av RVs ståsteder i andre saker som ikke har med internett å gjøre. Men partiprogrammet anbefales selvfølgelig også. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Gratis internett ja.... Hvor skal man få det fra da? Edit: Dette er også en sak jeg ser på som totalt meningsløs... Endret 5. september 2005 av Poor Leno Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Gratis internett ja.... Hvor skal man få det fra da? Gratis veier ja, hvor skal man ta det fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå