Vidvandre Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg har satt opp et nettverk mellom 2 PC'r, hvor den ene kjører ADSL og deler internettoppkoblingen. All surfingen på den maskinen med ADSL oppkoblingen fungerer veldig bra, mens på den andre maskinen i nettverket, så går det utrolig treigt å surfe.Virker som om maskinen henger på *.gif bilder på hjemmesidene. Hva kan problemet være, og hvordan kan det løses? Kjører med 2 nettverkskort på den maskina som har ADSL oppkoblinga. Bruker Krysset patch! Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Prøv å sette proxy til proxy.online.no Port 8080 Det kan også være at maskina rett og slett er treg :smile: Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Her: http://www.tweak3d.net/ Sjekk "Tweaks" litt nede på høyre side, og se om du finner noe som passer. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg hadde tidligere en krysset kabel mellom to maskiner. Den ene veien gikk trafikken veldig raskt, den andre veien stoppet det nesten helt opp. Mulig det var et spesialtilfelle med meg og krysskabelen, men du kan jo prøve å snu kabelen, bytte kabel eller noe.. Ellers kan du investere i en hub eller switch og bruker tp-kabler. Jeg bruker det nå. Fungerer ypperlig! Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Det er viktig at Nettverksinstillingene på de to maskinene harmonerer. Om du har nettverk for 100Mb full duplex, så setter du det på begge maskinene. Dropp Autodetect der du kan. Det sies at C5 kabler er godt skjermet, men av erfaring bør du også holde kablene unna magnetfelter som høytalere osv. (Avstand der avhenger jo av magnet-størrelse). Og om du har kort/hub e.l. i 10Mb, så bør du vurdere å bytte dette i 100Mb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå