ponnihest Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Jeg skal selge mitt 3 år gamle Nikon Coolpix 4500 (det med vendbar kameralinse, ser litt spesielt ut). Lurer derfor på hva jeg kan ta for det? Loweproveske, 128 MB CF minnebrikke, + USB-kabel og alt det som fulgte med i esken og kvittering. Jeg kjøpte det for 6500 eller 5600 kroner Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Det ligger et på eBay med 64MB for rundt 1500 kr. Et nytt Nikon 5900 koster 2359 kr så det er nok i overkant av det det er verdt. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Jeg er vel egentlig redd for at det å få solgt 2-3 år gamle digitalkameraer er en tung affære. Prisene på digitalkamera raser nedover, og det som var aktuelt for 3 år siden er som regel ikke særlig interessant lenger, og iallfall ikke noe man er særlig interessert i å betale noe for. Jeg kjøpte f.eks. mitt Olympus C-750 Ultrazoom for 5000 for to år siden, da det akkurat hadde kommet. Nå ligger etterkommeren, C-765, på 2400 nytt. Hva skulle jeg da kunne selge mitt for? Er redd det ville blitt godt under grine-grensen. Så min konklusjon er vel at 3 år gamle kamera kan man likegodt beholde, og heller overlate til evt. interesserte familiemedlemmer. Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Støtter manskow her. Er nok tungsolgt materie, så har sikkert større bruksverdi enn markedsverdi. Tviler på at det er mulig å få stort mer enn 1000 kr for det. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Enig - desværre - har selv ixus II, og har beholdt det af semme grund Der er jo situationer, hvor canon eos 350D ikke er med Det er egentlig af samme grund jeg solgte mit 3 måneder gamler Panasonic FZ20 i foråret. Skulle jeg have penge hjem på det var det der - ellers var de spildt. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg er af den opfattelse at der på én front ikke er sket en særligt stor udvikling inden for digitalkameraer de sidste par år - nemlig optikken (når det gælder kvaliteten af denne). Dit kamera er sikkert forældet mht hastighed, funktioner, etc., men på ren billedkvalitet mener jeg at det sagtens stadig kan være med, og derfor værd at beholde. Nye kompaktkameraer bliver mindre og mindre, hvilket går ud over optikken og derfor også billedkvaliteten. Glæd dig over at du har et kamera fra før den tid verden gik af lave... Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Dit kamera er sikkert forældet mht hastighed, funktioner, etc., men på ren billedkvalitet mener jeg at det sagtens stadig kan være med, og derfor værd at beholde. Vel talt, Carlos. Hvis ikke det nye Samsung 815 skulle vise seg å være så utrolig bra som de selv skryter av, holder mitt "gamle" C-750 stand i årevis fremover for meg. Jeg kjenner godt dets styrker og svakheter, og tar da hensyn til disse. Optikken er jo super, så dette har tatt, og vil ta mange gode bilder fremover. Det har altså liten markedsverdi, men er en av mine bedre eiendeler. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Kunne godt tenkt meg å hatt et kompaktkamera, men synes det jeg har er for stort og klumpete til å ha med i vesken eller i hanskerommet Kanskje jeg bare selger det jeg har for høyest mulig pris, for å kjøpe linse til mitt nye, eller kompaktkamera. Takk for svar Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Sony Cyber-shot DSC-R1 with APS-C size CMOS Annonsert i dag, hvis man absolutt skal ha "kompaktkamera". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå