magnus85 Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Skal ha meg en bil for vinteren, men klarer overhodet ikke å bestemme meg: HVILKEN BIL??? Må jo også få presiessere at dette er en vinterbil som skal erstatte min andre bil fom dd - påske neste år! En ting til; Ja, begge bilene har bakhjulsdrift :wave Lada fakta: - 58.000 km - 5500,- -årsavgift betalt -godkjent i april i år Hel og uten rust - oljebehandlet i kanaler og understell. Nye opphengskuler og bakre eksosanlegg. KUN 58.000 KM - eid av eldre dame. Mitsubishi galant 1,6 1983 - 150.000 km - 5000,- -årsavgift betalt -godkjent i mars i år - s\v dekk/hjul Forstilling overhalt. Motor i god stand. Alle dører unntatt venstre bakdør uten rust. Hull i bensintank ved påfyllingsrør. Lite hull i bakre eksospotte. Bilde av bilene: 1 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Velg Galanten, den har driftsikkerheten, det er en stor bil med bedre plass, de tingene som du nevnte om den er lette å fikse, Ladaen ser forsåvidt pen ut (så pen som en lada kan se ut) men den er glad i bensin, og uventede feil kan dukke opp Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Lada er gambling. Du kan få en bil som går 100 meter for så å få totalt havari, eller du kan få en som ikke vil dø samme F hva du gjør. Kjenner en som kjørte en Lada Arendal-Oslo-Arendal uten vann på radiatoren. Samt Lada'n til pappa som fikk tre forskjellige motorstopp i en 300 meter lang bakke. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Du sitter sansynligvis mye bedre i en stor Mitsubishi enn i en liten Lada. Pluss at bensin ikke akkurat er billig for tida... Men Lada har jo sin egen sjarm da.. Lenke til kommentar
Darksun Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Men lada'n er jo så utrolig tøff. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Mitsuen er vel sprekere og.... Men Ladaen kan enten være grei eller helt umulig En jeg kjenner hadde en lada som ikke hadde fått oljeskift på fire eller fem år.... måtte pirke ut olja med skrutrekker :!: Men den døde ikke før den ble kollisjonsskadet under en skogstur Personlig ville jeg vel gått for mitsuen da den kan være enklere å selge når du er ferdig med den, den hadde hengerfeste også og det kan jo være kjekt Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 All statistikk og erfaring tilsier at du bør velge Mitsubishien. Når det er sagt, det er ikke spesielt populært å legge ut bilder av biler du ikke eier selv med fullt synlig kjennemerke. T'Weed Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Er ikke jeg som har lagt de utpå nett - Referanse kilder: finn.no 1 Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Nåh....selvsagt. Beklager insinuasjonen. Har du bestemt deg enda, forresten? T'Weed Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hvorfor være fornuftig? Gå for Ladaen Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 kjøp deg en sykkel... da trenger du ikke å bli et mobbeoffer på veien, pluss at det koster ikke så mye.. Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hvorfor være fornuftig? Gå for Ladaen Jeg eier selv to Ladaer og jeg synes det er veldig fornuftige biler, egentlig. Varme om vinteren, driftsikre, og solide. Ladaens hovedfiende er utvilsomt rustmarken, men hvis den ikke er rusten, er det gode muligheter til å ha mange billige mil med en stor porsjon udefinerbar sjarm på kjøpet. Den vesle kassa som alltid starter og alltid ruster tiltaler i alle fall meg Bilene jeg har er en 1980 1500s (2103) og en 1981-modell 1300s (2105). 2103'en (den blå) kjøpte jeg for to år siden, etter at den fristet en heller tvilsom skjebne. Den var rusten og stygg, matt i lakken og bulkete. Den hadde imidlertid ikke gått mer mer 83000 km, så teknisk var den i god stand. To år etter fremstår bilen nesten som ny etter at den ble satt bort i vår for rustsveising og lakkering. Nå blir den fortrinnsvis bare brukt til spesielle anledninger, selv om den også noen ganger brukes til daglig. Km-standen står nå på 102000, og det har vært 19000 forholdsvis problemfrie km. Jeg har ingen betenkeligheter i å legge ut på langtur, i fjor sommer ble det 90 mil i Sverige, uten et fuskslag. Riktignok er opphengskuler og endeledd, bakre støtdempere og bakre delen av eksosanlegget byttet, men dette er gjort som følge av normal slitasje. Slitedeler er ikke noe problem, orginaldeler har Ambra Norge, uorginalt på bilrekvisitabutikker.Noen andre småproblemer har det også vært, dørlåsen røk blandt annet forrige vinter, dessuten tok den inn mengder av vann i bagasjerommet. Dette er nå fikset, og alt er gjort selv, fordi Ladaen er en kurrant bil å skru på. Det trenger ikke engang å kjøpe deg verktøy, settet som følger med fra fabrikken inneholder bl.a. fastnøkler, håndlampe, dekkspak, slange til lufting av bremsene, bladsøker til fordeleren, og på de eldre modellene følger det også med startsveiv. Kjørekomforten og lydnivået ligger mange år bak i tiden, det samme gjør sikkerheten, man må hele tiden huske på at alle bakhjulsdrevne Ladaer bygger på en lisens-Fiat fra 1966. Bensinforbruket til 2103'en ligger på cirka 0,82l/mil og på 2105'en 0,75l/mil. 2105'en (den røde) kjøpte jeg for et år siden, og den ble kjøpt for å brukes daglig, da den blå står parkert om vinteren. Denne var totalt fri for rust da jeg kjøpte den, og har i likhet med den blå stort sett vært grei å ha med å gjøre. Det er likevel ingen tvil om at det er de eldste modellene (2101, 2102, 2103, 2106) som er de beste. De nyere 2105, 2104 og 2107 har først og fremst dårligere finish og kvalitet i interiøret, og det hender også at det er elektrikske problemer, da spesielt i sikringsboksen som sitter i motorrommet. Maskinelt sett er kvaliteten lik på gamle og "nye" modeller. Hvis du gir Ladaen den servicen den skal ha, fungerer den like bra som enhver annen bil (fra samme tid). Dessuten begynner den å bli en sjeldenhet på norsk veier! (Ca. 2600 på veien pr. 31. des. 2004). PS! Antistatus er også status! 1 Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Men dette her er gobilen, da 1 Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hehe, helt rått! De Lada'ene der var jo superstrøkne! Den blå 2103'en var jo dessuten litt kul med doble runde lykter foran. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 går for ladan, den tar jo helt av, den er fet viss den er forseggjort og skinner.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå