Gå til innhold

iPod Mini 2G fryser ved eplelogoen

Anbefalte innlegg

Jeg overførte en del musikk til ipoden via gtkpod. Når jeg var ferdig dro jeg ut usb-kontakten, og nå nekter ipoden å starte. Det eneste jeg ser er at eplelogoen dukker opp og forsvinner, gjentatte ganger. Jeg tok meg en tur ut og når jeg kom tilbake hadde den fryst ved eplelogoen og spilleren var mistenkelig varm. Jeg tok en "reset", og jeg er igjen tilbake på steg 1.

Når jeg legger øret inntil baksiden på spilleren hører jeg at harddisken spinner, stanser og begynner å spinne igjen. Det kan derfor være et problem med harddisken, men jeg har hverken mistet den i gulvet eller kastet den rundt. Den er altså brukt slik en kan forvente at en slik spiller skal bli brukt.

Det som er så surt er at den ikke er mer enn 4 måneder gammel og den har blitt brukt svært lite (gjennomsnittlig 1t uken), så ingen kan skylde på slitasje heller... Jeg skal la spilleren gå tom for batteri og prøve å lade den på nytt. Virker det ikke da, sender jeg inn dritten til eplekompaniet, men det hadde vært greit å ikke la noe bli ugjort hvis det nå er noen som vet om andre måter man kan "gjenopplive" den på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du ladet den ordentlig da? :)

Den er så fulladet som den kan bli, siden den har vært tilkoblet en "hi-powered" USB-hub. Jeg skal prøve å sette den i veggkontakten bare for å være på den sikre siden :whistle:

edit: Å koble den til stikkontakten endret ikke på noe

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Hørtes rart ut..! Jeg har desverre ikke noen fasit, men du får prøve deg litt frem!

Min iPod frøys også en gang, men den var bra igjen neste morgen! Prøvæ la den hvile litt! (Den må lades på nytt etter reeboot!)

Hvis den ikke virker i morra da, får du ta den til en forhandler på mandag! ;)

Lenke til kommentar
Det kan hende du har lagd en skade i systeme...

Det gjorde kompissen min en gang når han bare nappa ut USb kabelen uten å ta det trygg fjerning greinene...

Det er riktig at jeg dro ut USB-kabelen rett etter at gtkpod hadde overført en god del musikk. Jeg avmonterte ikke enheten, så evt. "buffere" som ikke ble skrevet til disk forsvant. Likevel så avslutter ikke gtkpod uten at all data har blitt skrevet til disk, siden programmet nekter å avslutte hvis det ikke er ferdigsyncet med ipoden. Dessuten så ville dette forårsaket en logisk skade på filsystemet - ikke en fysisk skade på harddisken.

Det skal legges til at jeg også gikk inn i "maintenance-menyen" (HOLD på/av, trykk SELECT og MENU til reset, når du ser eplelogen så hold inne SELECT og REW_BACK) for å scanne harddisken, men dette hjalp absolutt ingenting. Nå har jeg sendt inn en "warranty-request" og venter på svar pr. e-post.

Er det slik at apple kommer til å sende meg en forhåndsbetalt postpakke som jeg sender tilbake igjen?

Lenke til kommentar

iPoden ble i dag hentet av et bud fra UPS. Så langt ser det ut til at kundeservicen er meget god (hør Creative!), men jeg får håpe at de ikke prøver seg på en frekkis og påstår at *jeg* er skyld i feilen... Det merkelige er at jeg ikke har fått spørsmål om kvittering

Lenke til kommentar
min var skikkelig klikk en gang jeg glemte å ta sånn sikker fjerning i windows.. men etter at jeg tok og la inn firmwaren på ny og noe sånt funka den igjen.

Jeg bruker GNU/Linux til daglig, så firmware-oppgradering var uaktuelt. Dessuten så hadde jeg den nyeste firmwaren. Et annet problem er at kjernen rett og slett ikke registrerte enheten, så med andre ord var iPoden i en tilstand hvor den ikke kunne kommunisere over USB-porten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...