Kjetil J Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg har valgt meg ut følgende hovedkort: Asus Mainboard S-478 Intel 845 ATX Audio 3xDIMM, P4B Er ganske grønn når det gjelder hardware, så jeg lurer på noen ting: 1: Jeg har en cd-brenner, cd-rom, floppy, 2 harddisker og et SB live! platinum-kort som også trenger en 5.25" drive bay. Går alt dette på hovedkortet? Går det på et helt vanlig ATX miditower kabinett? 2: Må du ha 533MHz hovedkort for 533MHz prosessor? 3: Jeg skal også kjøpe en prosessor på 2,266GHz. Trenger jeg å kjøpe vifte? Sjekk denne siden for info: http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=P...rt+/+Socket-478 _________________ Strength and honor! -sitat: Maximus (smashing pumpkins RULES) [ Denne Melding var redigert av: Kjetil J på 2002-08-11 18:52 ] Lenke til kommentar
Turboneger Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Quote: 1: Jeg har en cd-brenner, cd-rom, floppy, 2 harddisker og et SB live! platinum-kort som også trenger en 5.25" drive bay. Går alt dette på hovedkortet? Går det på et helt vanlig ATX miditower kabinett? Jepp, det burde nok gå helt strålende. Quote: 2: Må du ha 533MHz hovedkort for 533MHz prosessor? For å utnytte busshastigheten max, ja. Men tror ikke det ville være et problem å bruke chipset med tregere busshastighet med en P4 med 533. Quote: 3: Jeg skal også kjøpe en prosessor på 2,266GHz. Trenger jeg å kjøpe vifte? Nei, boxed-versjonen av P4 har vifte og alt slikt styr. Hvis du vil overklokke endel trenger du heftigere kjøling, seff. Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 Finnes det 533MHz hovedkort som støtter SD-RAM, da? I så fall, et som støtter mine behov (uten lan, audio, scsi osv., altså lignende det jeg hadde funnet fram)? viser til: http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=P...rt+/+Socket-478 _________________ Strength and honor! -sitat: Maximus (smashing pumpkins RULES) [ Denne Melding var redigert av: Kjetil J på 2002-08-12 17:35 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå