Golky Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hei! Skal snart ha oppkjøring, og noe av det jeg gruer meg mest til er sikkerhetskontrollen på bilen (audi a4 cab 1,8). Grunnen til dette er at jeg bare har fått et ark av kjørelæreren hvor det står hva man skal gjøre hvis man får de forskjellige spørsmålene. Men jeg kjenner ikke den bilen så veldig godt... jeg vet ikke en gang hvordan man setter på parklys eller fjernlys. Er denne sikkerhetskontrollen veldig avgjørende for om man består eller ikke og har dere noen tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Mente at det meste stod godt forklart i et kapittel i boka? Er bare sånne ting som mønsterdybde, sjekke bremsekraftforsterker og no sånnt. Da jeg tok lappen tok læreren og demonstrerte alle mulige alternativer for oss. Lenke til kommentar
Golky Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Hmm ja læreren min virka litt sløv på dette... hun bare ga meg et ark hvor det stod hvordan man gjorde det forskjellige, men vet jo ikke hvordan jeg gjør alt på den bilen er jo forskjellig fra bil til bil. Tror hun var i veldig dårlig humør den dagen fordi hun var skikkelig grinete og alt var galt... Uff var helt utafor etter den siste timen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Har du ikke foreldre/familie/venner/e.l. med bil som kan hjelpe deg litt? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg fikk å skjekke om bremsene dro til en side når jeg bremser. Jeg bare forklarte at man skal kjøre bort over og holde svakt i rattet. Så skal man bremse. Drar bilen til en side er det noe feil. Gjorde det aldri, bare forklarte Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Det er for sløvt at kjørelærereren. Det du skal gjøre er å kreve en gjennomgang av bilen du skal ha til oppkjøring. Du betaler trossalt over 400 kr for 1 kjøretime. Og da skal du da vitterlig ha valuta for pengene og. Lenke til kommentar
Golky Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Jeg har egen bil, men den er mildt sagt mye eldre enn kjøreskole bilen som er en 2004 modell audi a4 cab og jeg har en opel vectra 91 liksom hehe. Så det er stor forskjell på hvor ting er og hvordan man sjekker dem på bilene. Jeg tror nok jeg får spørre kjørelæreren, men da skal hun nok ha en egen time bare for dette Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg har egen bil, men den er mildt sagt mye eldre enn kjøreskole bilen som er en 2004 modell audi a4 cab og jeg har en opel vectra 91 liksom hehe. Så det er stor forskjell på hvor ting er og hvordan man sjekker dem på bilene. Jeg tror nok jeg får spørre kjørelæreren, men da skal hun nok ha en egen time bare for dette Er ikke stor forskjell. I prinsippet så sjekker man de aktuelle tingene nesten på samme måte i de fleste biler. Eneste forskjellen er at ting kanskje er plassert litt annerledes, men som regel så er ting godt merket, så finner frem. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Vet ikke hvordan det fungerer nå, men for 5-6år siden var det gjerne endel av en kjøretime det å gå igjennom det tekniske på bilen. Jeg fikk i pose og sekk siden kjørelæreren min var meget interessert i biler. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg fikk utdelt et ark, slik at jeg kunne lese og se egne biler, pluss deler av en kjøretime der han gikk igjennom den spesifikke bilen. Mener vi kunne få om klimaanlegget også, jeg fikk vertfall opplæring i det (litt stress å lære seg alle funksjonene i et automatisk klimaanlegg første gangen man ser og bruker et ).. Det har ingeting å si om du svarer feil her. Du kan fremdeles stå. Men det er med i helhetsinntrykket.. Husker jeg fikk genispørsmålet; Hva lyser sterkest av kjørelys (bak) og bremselys..? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Det må du ha stryki på Marvil, det vet jo ikke jeg engang Lenke til kommentar
EVH Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 fikk spørsmål om hva rattets selvopprettingsfunksjon var og skulle skjekke om den funka.. Det er jo veldig selvforklarende da. Regner med at de fleste her skjønner det uten en dårlig forklaring fra meg Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Jeg fikk beskjed om å ta på rattlåsen, og ta den av igjen før jeg kjørte. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Det er vel lov å bruke bilens instruksjonsbok hvis man er usikker? Den skal ligge i hanskerommet. Spesielt aktuelt hvis man er usikker på hvordan varsellampene for ditt og datt er på akkurat oppkjøringsbilen (hvis man ikke kjenner den så godt). Lenke til kommentar
Golky Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Det er vel lov å bruke bilens instruksjonsbok hvis man er usikker? Den skal ligge i hanskerommet. Spesielt aktuelt hvis man er usikker på hvordan varsellampene for ditt og datt er på akkurat oppkjøringsbilen (hvis man ikke kjenner den så godt). Ja jeg vil nok tro det er lov... Du har i hvertfall lov til å bruke det til spørsmål angående lasteevne, dekk og passasjerer. Men jeg fikk bare et spørsmål om bremsekraft forsterkeren på oppkjøringa... var nervøs som f**n på oppkjøringa, MEN JEG STOD YIIIIHAAAA! Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg fikk ikke en drit av spørsmål for sensoren hadde dårlig tid Men hadde lest mye og kunne dt meste av det alikevell. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Dette var faktisk det jeg gruet meg mest til på oppkjøringen. Så da jeg kom dit jeg skulle kjøre opp(reiste et annet sted grunnet ventetid der jeg bor), snakket jeg med kjørerlæreren jeg hadde der opp i 2 timer for å bli kjent om dette. Han sa at sikkerhetskontroll hadde de sluttet med der for flere år siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå