Gå til innhold

bygge om bilstereo *oppdatert, med bilder*

e321

Anbefalte innlegg

hei

vil prøve å bygge om en kasett/radio spiller til kun en forsterker del med line in.

Spilleren ser ut til å være delt inn i 3 deler:

1. kasett del

2. ett 'hovedkort' der strøm og antenne kabel går inn... alle andre delene er koblet på her.

3. en output del med kabler ut til høytalere og volumkontroll,bass,diskant osv.

Hvordan skal jeg få til dette?

Er signalene som blir henet ut fra del 1. det samme som f.eks signaler som går u-forsterket ut fra en cd spiller?

Noen som har prøvd dette før? tips og råd mottas med stoooor takk :D

Mvh

Espen

Endret av e321
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har noen bilder her.. hadde ikke så bra kamera tilgjengelig, men du ser sånn ca. hva det er :) spør hvis du trenger flere

im0029650xf.th.jpg

Her er 'volum' delen.. der styres volum,bass og alt det der. helt til høyre går ledningene ut til høytalerene.. og den kontakten som ligger løst der skal ned til 'hovedkortet'.

im0029665ed.th.jpg

Her ser du antenneledningen som kommer inn nede til høyre.

im0029683dw.th.jpg

Det du ser opp til venstre er der hvor displayet står...

im0029698mu.th.jpg

Her er oversiktsbildet... du kan se litt av det som var på det forige bildet, så vet du sånn ca. hvor ting hører sammen.. kasett delen skal ligge over 'hovedkortet'.

som sagt, spør etter mer bilder(evt. hvor jeg skal ta bildet) hvis noen av dere tror dere vet hvordan ting henger sammen :)

Mvh

Espen

Endret av e321
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forstår jeg deg rett så ønsker du ikke å bruke kassetter i dingsen lengre? Finn da lydhode i spilleren og følg ledningene. Kobler du linjeinngangen til disse ledningene skal du få lyd.

Somregel er det også en slags bryter et sted som switches over når du setter i kassett. Finn ut hvordan, og lås denne i stillingen. Vips nå har spilleren din kun volum kontroll og en linje-inngang.

Mulig linjesignalet er en smule kraftigere enn det som kommer ut av magnethode. Jeg brukte uansett i flere år en hjemmelaget kassett adapter som bestod av et walkman lydhode som var koblet til en ledning med en mini-jack på til diskman'en. Fønka det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...