Gå til innhold

7800GT eller GTX

chairgame

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

selfølgeli er det forskjell...Men kort sagt, begge kortene er utrolig bra...så jeg tror ikke det er så veldi viktig per dags dato...velg helelr ut fra lommeboka di du :)

det er omtrent som x800 pro og PE ja...Pe er vel litt kraftigere, men ikke så stor forskjell at det gjør så alt for mye....selfølgeli vil det jo yte lit bedre

Lenke til kommentar

GTX er potentiellt ca 20% raskere, altså ganske betydelig. Det skal dog nevnes at du neppe merker mye forskjell på de fleste spill ved midnre du kjører mye AA og AF, spesielt på 1280x1024.

Selv har jeg nå 1920x1200 widescreen skjerm, så jeg går nok for en GTX siden alle monner drar på såpass stor oppløsning, selv med moderat bruk av AA og AF.

GT er jo en rund tusing billigere da. Den er litt mer ytelse pr krone, men ikke veldig mye mer. GTX er ganske bra ytelse/pris ratio på egentlig for et top-end kort, men hvorfor kjøpe et om du ikke klarer å bruke det fullt ut? En sterk CPU er også et must for å dra ut potensialet til dette kortet skikkelig.

Om du "bare" har et 1280x1024 display, så klarer du deg sikkert meget bra med et GT kort, men det faller ned til hva du egentlig er villig til å bruke av penger, og hvor mye et par ekstra FPS er for deg.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

DVI (digital sef.) er vel standardisert til 60Hz, er det ikke?

Uansett. Stiller meg bak de som sier at GT holder til 1280x1024, selv om et GTX kort vil vare enda litt lengre. Forskjellen mellom disse kortene kommer vel mer og mer til syne etter hvert som det brukes mer om mer shaders i spill, siden det er der forskjellen ligger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...