chairgame Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 dette har kanskje blitt spurt om før, men jeg har ikke funnet de svarene jeg vil ha. er det noe vits i å kjøpe GTX, eller er ikke forskjellene så store? er det liknende forskjeller som f.eks mellom X800pro og X800XT PE? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 selfølgeli er det forskjell...Men kort sagt, begge kortene er utrolig bra...så jeg tror ikke det er så veldi viktig per dags dato...velg helelr ut fra lommeboka di du det er omtrent som x800 pro og PE ja...Pe er vel litt kraftigere, men ikke så stor forskjell at det gjør så alt for mye....selfølgeli vil det jo yte lit bedre Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Personlig så syns jeg ikke at prisforskjellen forsvarer ytelsesøkelsen. Hvis man får åpnet de pipelines som er blokkert, vil kortene så å si yte omtrent det samme. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Det hele kommer an på hvilken oppløsning du skal spille på. Et 7800 gtx er overkill om du ikke spiller i 1600 x 1200. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 jeg har en lcd skjerm med maks 1280x1024, så det er ikke noe vits med gtx da? Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 jeg har en lcd skjerm med maks 1280x1024, så det er ikke noe vits med gtx da? Så lenge du ikke har noen skjerm med høyere oppløsning så holder det med et GT kort. Tester et nå, og må si meg mildt sagt imponert over ytelsen. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) GTX er potentiellt ca 20% raskere, altså ganske betydelig. Det skal dog nevnes at du neppe merker mye forskjell på de fleste spill ved midnre du kjører mye AA og AF, spesielt på 1280x1024. Selv har jeg nå 1920x1200 widescreen skjerm, så jeg går nok for en GTX siden alle monner drar på såpass stor oppløsning, selv med moderat bruk av AA og AF. GT er jo en rund tusing billigere da. Den er litt mer ytelse pr krone, men ikke veldig mye mer. GTX er ganske bra ytelse/pris ratio på egentlig for et top-end kort, men hvorfor kjøpe et om du ikke klarer å bruke det fullt ut? En sterk CPU er også et must for å dra ut potensialet til dette kortet skikkelig. Om du "bare" har et 1280x1024 display, så klarer du deg sikkert meget bra med et GT kort, men det faller ned til hva du egentlig er villig til å bruke av penger, og hvor mye et par ekstra FPS er for deg. -Stigma Endret 3. september 2005 av Stigma Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 de fleste som sitter i dag sitter også på dvi her er det maks 60 fps. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 hva mener du? ser ut som du sier at det er maks 60fps med dvi, men det er vel ikke det du mener Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Tipper han mener LCD Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 DVI (digital sef.) er vel standardisert til 60Hz, er det ikke? Uansett. Stiller meg bak de som sier at GT holder til 1280x1024, selv om et GTX kort vil vare enda litt lengre. Forskjellen mellom disse kortene kommer vel mer og mer til syne etter hvert som det brukes mer om mer shaders i spill, siden det er der forskjellen ligger. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 kan vel kjøpe et kort til i SLI når det virkelig trengs, men det blir vel ikke før neste år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå