Gå til innhold

Sammenligne .tar.bz2 filer

petterg

Anbefalte innlegg

Jeg har to .tar.bz2 filer som innholder stort sett det samme. Den ene er 150mb større enn den andre, så det er definitivt noen filer i den ene som ikke er i den andre - OG OMVENDT! Jeg skulle da gjerne funnet alle filer som ikke er i begge.

Jeg regner også med at en rekke av filene som ligger i begge er endret fra den ene til den andre. Det som kan skape litt ekstra problemer er at selv om filer er helt like kan de ha forskjellig dato. Og det er ikke plass på maskina til å pakke ut begge filene samtidig.

Noen smarte triks?

Endret av petterg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les innlegget, han har ikke plass til å pakke ut begge samtidig.

Hvis målet er å få pakket ut alle filer, uten å få dobbelt opp av filene som er lik i begge så er svaret enkelt. Pakk først ut den ene fila, så pakker du ut den andre fila i den samme katalogen. Om filene som pakkes ut allerede eksisterer så overskrives de eksisterende.

Lenke til kommentar

glemte å si... disse filene ligger på en server. Jeg får bare 60kb/s fra den. Dvs at å laste dem ned vil ta flere dager.

Jeg må gjøre dette over ssh.

At man må bruke -t flagget er jo selvklart. Men man står fortsatt igjen med at man må sammenligne basert på størrelser og utelukke dato.

Lenke til kommentar

tar tjf fil1.tar.bz2 > filelist1

tar tjf fil2.tar.bz2 > filelist2

så kan du sammenligne de filene

cat filelist1 filelist2 | uniq -u # spytter ut forskjellige filer

det medfører naturlig nok at du ikke vil se hvilken pakke som har hvilke filer, men dog.. det kan man nå finne ut ved å se på de listene

Endret av xeon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...