Staal_mannen Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hei, jeg sitter å snoker etter et kamera til et prosjekt, og ser på spesifikasjonene at frames per sekund ikke er oppgitt. Er dette fordi alle kamera gjør 25 frames/sek? Eller er det sånn at lukkerhastighet implisitt forteller noe om frames per sekund. Det er vel neppe 1/lukkerhastighet, for da sitter jeg å ser på et kamera her til 5000 kr som klarer 4000 frames i sekundet. Noen som gidder å opplyse meg? På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Lukkerhastighet og frames/sek henger ikke sammen nei. Lukkerhastigheten kan variere fra 1/25 sek og oppover avhengig av lysforhold, mens det tas 25 bilder i sekundet uansett. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Et videokamera tar opp 25 frames/s som består av 2 fields. Så det er 50 bilder i sekundet som hver har lave oppløsningen. Unntaket er noen dyre kamera som er laget for å gi en filmlignende effekt der begge field er tatt samtidig sånn at man får 25 eller 24 bilder i sekundet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå