Cougst Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Satte for 14 dager inn en Thermalright Xp-120 Cpuvifte i maskina maskina har vært stabil opptil det punktet overklokket til 2,2 GHZ (se profil for hardware) Men nå så virker maskina ustabil, i går så klikket maskinen helt i gta san andreas mao reset knappen neste. Prøvde å kjøre superpi, fikk feil der også om at den ikke regner nøyaktig. Tilogmed når jeg klokket ned til 1,8GHZ. Kjørte her om dagen prime95 i 10 timer uten problemer, minnet har vært inne hos komplett i Mai i år pga et DOA hk så det blei sjekket og var ok. Har nå satt inn stock kjøler og overklokket igjen, maskinen virker fin og regner til og med 0.5 sec raskere på 1M superpi.... Kjørte en Papst 120mm vifte på kjøleren, lå da på ca 45 grader idle, litt skuffende når jeg ligger på det samme nå med stockkjøleren Det høres jo helt banalt ut synes nå jeg men er det andre der ute som har vært borti liggnende? Har go luft flyt i kabinettet ellers, har 5*80mm + 1*120mm Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Har du 340W PSU? Husk at overklokking innebærer en risiko; du kjører prosessoren på mer enn den tåler. Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Ja har en chieftec 340 watter. Joda vet at overklokk innebære risikoer, men har ikke hatt behov for å sette opp volten på noen ting, kjører også minnet asynkront så minnet går på 200MHZ Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Ja har en chieftec 340 watter. Joda vet at overklokk innebære risikoer, men har ikke hatt behov for å sette opp volten på noen ting, kjører også minnet asynkront så minnet går på 200MHZ Jeg anbefaler at du setter inn en PSU på minst 450W. Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 hmm.... Har nu kjørt kalkulatoren her : http://www.jscustompcs.com/power_supply/ Anbefalt psu ligger vel på ca 270-80watt hvis jeg ikke husker feil. Har bare en harddisk, en dvd brenner, å 9600xt er jo ikke akkurat så krevende å kjøre. Sitter å spekulerer på en MIST 500 watter, hørt mye bra om den, eneste støy kilden igjen i min pc er psuen såe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå