fredeil Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Hei ! Dette er første gang jeg legger ut noe her Akkurat nå holder jeg på med "upload" script .. Problemet er hvordan lage thumbs (?) Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre .. Kan noen hjelpe meg ? er ikke flink med ryddig kode! *Kode fjernet * Å kanskje du kan jøre noen forbedringer i scriptet ! Hadde vært takknemelig da Edit: Fjernet koden Endret 6. september 2005 av fredeil Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 exec("/usr/bin/convert -compress JPEG ".$_FILES['filen']['tmp_name']." -resize 80 $direct . $filename"); komprimerer bildet og setter width: 80px. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Det forutsetter vel at du bruker Linux? Dersom GD-library er innstallert så funker vel denne: http://no2.php.net/manual/en/function.imagecopyresized.php ? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Et tips kan være å tenke deg scriptet i norsk. F. eks, du har en sløyfe som heter: HVIS mappen $direct ikke finnes, die(). HVIS mappen $direct ikke er skrivbar, die(). Ser du at dette kan gjøres lettere? HVIS mappen $direct finnes OG mappen $direct er skrivbar ELLERS gi generell feilmelding. Sånne ting. Pluss at jeg ville byttet ut die(), med echo(), og lagt til feil. Les om die() på php.net. edit: en ting til, echo($direct) ikke echo("$direct"). Endret 5. september 2005 av Jonas Drange Lenke til kommentar
fredeil Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 exec("/usr/bin/convert -compress JPEG ".$_FILES['filen']['tmp_name']." -resize 80 $direct . $filename"); komprimerer bildet og setter width: 80px. Lager det ett nytt bilde eller reziser det som lastes opp ? Lenke til kommentar
fredeil Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Woohoo ! Jeg fikk til Jeg er god Takk for alle svar Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 $_FILES er forresten dobbel matris. det skal være: $_FILES['name']['filen'] Lenke til kommentar
fredeil Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 $_FILES er forresten dobbel matris. det skal være: $_FILES['name']['filen'] Er det bedre ?? har lest masse plasser at man bruker $_FILES['filen']['name]' Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Stemmer det. Bare blandet litt Right der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå