WingDude Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Skal kjøpe meg en PDA for hovedsakelig bruk med TomTom. Men har et par ting jeg ønsker å ha med, blant annet kamera og WLAN. Har etter mye frem og tilbake havnet på denne HP'n HP iPAQ Pocket PC rx3715 Noen som har noen komentarer eller eller forslag til andre alternativer ? Tar gjerne imot tips til valg av GPS mottaker, antenne og ekstra minne. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) fortell hva du skal ha pdaen til (er det bare tomtom? mp3?) om du skal ha integrert gps, eller ekstern, stor skjerm?, mobilfunksjon (3g/edge etc)? og så trenger vi og vite hvor mye du skal legge i dette. Endret 4. september 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Takker for svar. Grunnen til at jeg vil ha en PDA fremfor kun en GPS/navigasjons-enhet er fordi en PDA kan brukes til mye mere. Du nevner jo mp3-spiller, i tillegg til kamera, film, lagring + div andre programmer. Litt usikker på hva slags type skjerm som er best, TFT eller ? Minst 3,5" vil jeg i hvertfall ha. Mobil-funksjon har jeg ikke behov for, men ekstern GPS og eventuelt ekstra antenne er jeg forberedt på. Har funnet at jeg vil legge ca 3000-3500 i en PDA, tillegg for GPS og programvare og minne. Må i tillegg innrømme at jeg aldri har hatt PDA før, derfor er jeg ikke inne i alt hva en PDA kan brukes til foreløbig. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 ipaqen du foreslo er perfekt. hva gps angår anbefaler eg holux 236 blåtann gps + ekstern antenne. Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Ok, og det er tilstrekkelig cpu på denne ipaqen til denne bruken ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) japp det er det, kjører det selv på min qtek s100 med xscale 416mhz men du kan jo også titte på modeller fra dell. De ser ikke så dumme ut. eks: http://www1.euro.dell.com/content/products...less&l=no&s=dhs http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs når det gjelder gps er holux sin 236 bra, men den som følger med tomtompakken kjører også med sirf III chipsettet og burde være like god selv om du ikke kan skifte ut batteriet (usikker på om jeg tar feil) Du får se hva som blir billigst. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310346&cks=SER tomtom med gps ed holux gr236 trenger du egentlig ikke ekstern antenne det holder at den ligger ved frontruta, men hvis du vil ha det så hjelper det godt på signalet i bystrøk etc vil jeg tro (men jeg har klart meg uten enn så lenge) Endret 4. september 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Den siste der er i alle fall uaktuell, siden det er med programvare, den har jeg allerede. Ingen av de litt rimeliger Haicom'ene er brukbare ? Forøvrig har vel ingen av de Dell produktene kamera, men de har kanskje bedre spesifikasjoner ellers ? Endret 4. september 2005 av WingDude Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 De rimelige haicomene er ubrukelige. Trege og dårlig antenne. Å gå fra haicom cf gps til holux 236 blåtann var som å faktisk få gps for første gang. Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Ok, da blir "GPS-regnskapet" mitt litt dyrere enn jeg regnet med men. Edit: fant den foresten hos MPX til 1385kr, og greier jeg meg uten ekstra antenne så blir det ikke så galt allikevel Endret 4. september 2005 av WingDude Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Den har fantastisk gode mottakerantenne innebygd. Dvs den har ca 7-9 satelitter inne ved å ligge i front-rute, i forhold til 4-6 på haicomen. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 kjøpte min holux på ebay for en tusenlapp (inkl frakt, var vel 1049) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå