cool_boy Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 hei...jeg bare lurte på hvor langt det er mulig å klokke en slik prosessor? hvor langt kommer jeg med et minne som kjører på 166mhz? jeg har den på 1,7@1,8ghz...men har hatt den høyere...denne hastigheten skyldes at ene kab. vifta tok kvelden og temp. blei over 45c noe jeg syns var litt høyt...så nå har jeg igjen fått ordning på det igjen og er klar for en ny runde,men trenger litt tips eller erfaring fra andre :smile: noen som har klart en akseptabel ok av denne typen cpu? hva er rekorden på 1,7ghz w? finns det en verdens rekord på overklokking av wilemette? håper på svar... Lenke til kommentar
zacon Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Verdensrekorden påstås å være 2346 med orginal vifte. (Se http://www.overclockers.com ). Jeg har den samme prosessoren som deg, men jeg får den ikke opp noe særlig ennå på grunn av at skjermkortet mitt blir så varmt at det kutter ut etterhvert. 45 grader er ikke særlig høyt hvis du mener cpu tempen, men jeg kan være enig i at en kabinettempratur på 45 grader kan være litt dårlig vifteluft. Husk at det viktigste er hvilken kjølepasta du bruker. [ Denne Melding var redigert av: zacon på 2002-08-11 23:09 ] Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 jeg hadde 45c på cpu'n det var da vifta kvelda...men nå er den på 37-38c ca...har orginal vifte,men bruker ikke kjølepasta...vurderer artic silver 3 og litt bedre cpu kjøler og blokk....for å kunne klokke litt mer :smile: cpu temp: 38c mb temp:30-32c jeg bør klare litt bedre enn 1,8 med disse temperaturene syns jeg...men venter til bedre vifte og blokk,så får vi se hva som skjer... hilsen cool_boy Lenke til kommentar
jance Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Min status er nå foreløpig på 1921 mhz med orginal kjølevifte. Idle temp på 36 grader og omtrent det samme i "boksen" PS ! "Boksen" er et gammelt 486 dx kabinett som jeg måtte prøve og det funker ! Husk - mindre kabinett = mindre varmestrømninger - og bruk ei vifte til å få det ut fort som fa** ! Min konklusjon og jeg er fornøyd... Lenke til kommentar
jance Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Prøvd nå med Sisoft Sandra og en del andre "krevende" ting her og nå er jeg på 2006 mhz med Windows 2000 (SP3) uten at det har skjedd noe (mystisk) enda.... Lenke til kommentar
zacon Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 45 grader er jo nesten ingenting, overhodet ikke noe problem. Men bruker du ikke kjølepasta i det hele tatt? Og med orginal vifte? Du må ha det veeeldig kaldt på rommet ditt. Og jeg vil tro du mener idle-temperatur. (dvs. 0% cpu usage) Jeg har det altfor varmt på denne årstiden, vanligvis rundt eller litt under 30 grader bare i rommet, men ved noe bruk blir tempraturen over førti grader under 1,7@1,8ghz. Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 det er når pc'n jobber temperaturen er 38c ca...45c absolutt høyeste jeg har fått noen gang,jeg har: * ashima midi kabinett(en eller annen modell :s * 2kab. vifter.. 1 i front(blåser inn) og en bak(blåser ut)80mm vifter * 1 orginal cpu vifte det er ikke det beste akkurat,men det går :smile: skal kjøpe bedre kjøleribbe og vifte + artic silver 3 om det hjelper? men temperaturen ligger på ca. 38-41 på full jobbing... så det er jo ikke så høyt egentlig,men liker å ha den litt kald..hehe jeg bruker asus pc probe til å sjekke temperaturen...er dette et pålitelig temperatur program? cpu: 35c95F mb: 31c87F vcore:1,76v har jeg nå...nå surfer jeg å spiller og laster ned å sånn men hvor mye kan jeg tørre å klokke før evt. ram'n "tar kvelden" jeg har pc 100sd ram nå :'( hjelper det om jeg kjøper crucial eller et bedre merke? pc 133 eller pc 166? har sett en pc 133 brikke kjøre på 170mhz+(husker ikke merket men :sad: ) det blir jo 70mhz mer den tåler enn det jeg har nå...så litt burde det jo hjelpe vel? eller kjøpe ddr? det dumme med det blir:at jeg må ha nytt hk og ram...og jeg har ikke så mye penger nå hilsen cool_boy :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå