Scotty Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Jeg har tenkt å kjøpe nye vifter til kabinettet fordi jeg har ganske dårlige vifter fra før(de flytter ikke no særlig luft!). Så da lurer jeg på hvilke vifter er det jeg burde ha. De skal flytte mye luft samt stillegående!(koste hva det får koste!) her er plaseringen jeg skal ha på viftene: 120mm- bakerst 80mm- topp 120mm- foran takker for alle svar! Endret 3. september 2005 av Man0war Lenke til kommentar
Biffen89 Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Siden du ikke bryr deg så mye om prisen så er SilenX klart det beste valget http://www.vendur.no/catalog/index.php?cPa...20270e4e3114b34]link[/url] Lenke til kommentar
Froskens Far Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Siden du ikke bryr deg så mye om prisen så er SilenX klart det beste valget Det vil jeg ikke si meg enig i. Har selv 120mm fra Mist, Papst og SilenX ("11 dB" versjonen). De har omtrent samme lydnivå (det oppgitte lydutslippet til SilenX kan absolutt ikke sammeliknes med de andres), men jeg får best resultat med Mist-viftene. Personlig synes jeg definitivt ikke den betydelig høyere prisen på SilenX-viftene er verdt det. Noe du bør ta med i betraktiningen er hvor stille kabinettet ditt er fra før. Dersom det er endel lyd fra CPU- og PSU-vifte vil du nok ikke merke lyden fra de stilleste viftene til noen av produsentene over, og du kan med fordel velge vifter med høyere ytelse (kubikk/sek) og dermed høyere støynivå. Endret 4. september 2005 av Froskens Far Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 80mm- topp Hvorfor ikke 120mm der også? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 (endret) 80mm- topp Hvorfor ikke 120mm der også? har ikke hullsag, men har . hvis jeg skal begynne å lage hull igjen så skal jeg gjøre det med hullsag(for finest resultat). siden hvis jeg starter med dremmel så blir det alltid noen ulemper her og der. Noe du bør ta med i betraktiningen er hvor stille kabinettet ditt er fra før. Dersom det er endel lyd fra CPU- og PSU-vifte vil du nok ikke merke lyden fra de stilleste viftene til noen av produsentene over, og du kan med fordel velge vifter med høyere ytelse (kubikk/sek) og dermed høyere støynivå. Er ikke så veldig bråkete nå. har: Mist(bakerst)(ikke kjøp!) og en Mist (CPU)som er helt grei, bråker kanskje litt. og på toppen og foran så har jeg coolermaster vifter(som fulgte med kabinettet) Har lyst på en stillegående pc samt effektiv kjøling. Det jeg ser på prisguide av å sammenligne vifter, så ender jeg opp med silenX som vinner. Pris er ikke noe hinder for meg. Har tenkt å 4silenX vifter(blått lys). godt kjøp?? Endret 4. september 2005 av Man0war Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 De skal flytte mye luft samt stillegående!(koste hva det får koste!) Da får du gå og kjøpe en hullsag. Hvis lyd er så viktig at pris ikke er en hindring er vel ikke det noe problem å kjøpe en hullsag? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 (endret) De skal flytte mye luft samt stillegående!(koste hva det får koste!) Da får du gå og kjøpe en hullsag. Hvis lyd er så viktig at pris ikke er en hindring er vel ikke det noe problem å kjøpe en hullsag? Hvor mye koster hullsag? hvor får man kjøpt det? SilenX viftene koster jo bare sånn 50kr mer enn vanlige vifter.. edit: tittet på clasohlson.no, det største de hadde var 105mm Endret 4. september 2005 av Man0war Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Bra 80mm: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...MISTKOFA8025V2P Har selv 3 stk av akkurat den der, flytter mye luft, lager lite lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå