afo Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Jeg skjønner ikke problemet, kjøpte helt nye fargepatroner i går, og hadde allerede i en blekkpatron som var kjøpt et par dager før. Altså ingen er blitt brukt, men printeren har ikke vært i bruk på nesten et år heller, kan det være problemet? Den drar arket igjennom og alt og "printer som normalt", dvs, printer den ut et bilde, hører du at den jobber med noe stort, men det er bare et blankt ark som kommer ut. Patronene er satt i riktig, og jeg har kjørt renseprogram, men det skjer fortsatt ikke stort. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) har du undersøkt om det er noe som er igjentørket på dysene til skriverhodene det kan site tørket farge på skrivehodet . hvis du tar sjansen så forsøk med jif unversal el. l. på skrivehodet. riste det mot et et ark for å se om det kommer farge. kansje må du gjenta dette. etter på kan du forsøke en utskrift siste alternativ er å kjøpe nye skrivehoder jeg er ikke sikker på om det er en eller to bloker med skrivehoder på skriveren din. Endret 4. september 2005 av elg-elg123 Lenke til kommentar
afo Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Skrivehoder? Lenke til kommentar
afo Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Det virker forresten som om hjula ikke gidder å dra arket igjennom også av og til. Står bare og hakker. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) hvis hjulene i papirmatingen hakker så er de sansyligvis utslitt/skadet. jeg har selv bjc 6200 med s450 omtrent samme system. neders en beholder for å plassere patronen ovenfor skrivehodene. klarer du å få printeren til å dra enkeltark ? hvis det går så må man lufte arkene før de brukes. du holder en bunke med ark . tar tak i den ene enden og lar et og et ark blafre . så gjør du det i andre enden slik at det komme luft mellom dem. det er noen gumihjul som drar arket gjenom . så hvis de er slitte så blit det problemer. det kan også vere at printeren retogslett er full av støv. har du undersøk dette. hvis den har stått i ro i et år så kan det ha kommet støv inn i den og da må den gjøres ren . nå er jeg ikke sikker på hvordan man skal få den helt ren men du får forsøke etter beste evne. Endret 4. september 2005 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Et lite tips eg lærte for mange år siden av en HP tekniker ang. skrivere med inntrekksproblemer er å rense gummivalsene med eddik. Bruk en bommullsdott og den laveste konsentrasjons eddiken du får kjøpt i dagligvaren. Blir det fortsatt ikkje bra kan man 'rubbe' valsene forsiktig med det fineste smergelpapiret man kan finne. 800 er fint... Om skrivehodet har tørka ut kan man forsøke å rense dysene med isopropanol el. rensemiddel. Dypp en q-tip i væsken og gni forsiktig. VELDIG forsiktig... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hvordan går det ? Fikk du til skriveren din ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå