Gå til innhold

Headset med mic vs. headset og ekstern mikrofon

Anbefalte innlegg

Har planer om å oppgradere lyden på pc'en så fort som mulig. Skal bestille det rimeligste X-Fi kortet og et skikkelig headset. En god mikrofon er også nødvendig ettersom jeg bruker VoIP en god del. Nå benytter jeg et SB Live! kombinert med et par elendige Trust Multi Function 410 Bass. Hodetelefonene er noe av det mest ubehagelige jeg noen sinne har hatt på meg og produserer mildt sagt elendig lyd, allikevel har jeg brukt de siden Battlefield 1 kom på markedet :). Jeg har relativt store, utstikkende ører, og får derfor meget fort vondt av hodetelefoner som presser øra inntil hodet. Defor er det viktig at hodetelefonene omfavner ørene og presser så lite på de som overhodet mulig. Et annet problem jeg står ovenfor er å finne hodetelefoner med skikkelig lyd som i tillegg har påmontert mikrofon. Jeg stiller egentlig meget høye krav til lyd, tross mitt elendige headset.

Hittil har jeg vurdert KOSS SB45, Speed-Link Medusa SL-8790 og Sennheiser PC160. De to førstnevnte er helt utelukket av diverse grunner, Sennheiseren har jeg ikke bestemt meg for enda. Prisklassen jeg er sikter etter er 700-1000 spenn, og jeg heller mer og mer mot å kjøpe headset og mikrofon hver for seg. Et sennheiser HD515 eller HD555 kombinert med en god mikrofon.

Hva er forummedlemmenes meninger om dette? Kom gjerne med forslag til headsets både med og uten mikrofon, på betingelse at det er skikkelig kvalitet vi snakker om. Plastikkfølelse skal være ikke-eksisterende og lyden skal være meget god. Rom- og retningsfølelse er også viktig ettersom det er greit å vite hvor folk kommer løpende fra i spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette hjelper, men jeg har akkurat bestilt Sennheiser PC 150. Den er visst veldig god på lyd og miccen. Men, det kan hende at den presser litt for mye på ørene dine, hvis de er så store. Erfaringene jeg leste sa imidlertid at de var gode å ha på, selv etter timer med spilling.

Da var jeg solgt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...