Pasient Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) En kompis av meg har en søster på 13 år, som har fått seg en Nokia 6230i med Djuice Nonstop abbonement. Det er slik at du kan sende så mange sms du vil for 300 kr i måneden, men samtaler kommer i tillegg. Problemet her, er at en 13 åring som kan ringe så mye hun vil, gjerne gjør det. Så, nå skal de få sperret mobilen for utgåënde samtaler. De har fått puk koden, men der står vi fast. Så er det noen som har erfaring med dette? Det skal selfølgelig være mulig og sende sms, samt motta samtaler. Takker for alle svar. (Jeg er ikke sikker på om denne er postet rett ) Endret 3. september 2005 av Pasient- Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Sperring av utgående samtaler kan så vidt jeg vet kun gjøres hos en forhandler eller ved å ringe telenor kundeservice. Men er ikke helt sikker på om dette er mulig. Men, om dere vil ha kontroll over utgiftene, hvorfor i ALLE dager tegner dere et dyrt abo til en 13-åring? :S Lenke til kommentar
voluz Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Sperring av utgående samtaler kan så vidt jeg vet kun gjøres hos en forhandler eller ved å ringe telenor kundeservice. Men er ikke helt sikker på om dette er mulig. Men, om dere vil ha kontroll over utgiftene, hvorfor i ALLE dager tegner dere et dyrt abo til en 13-åring? :S Hehe, enig med Alastor der. Anyway; finnes nok av abonnementer hvor man forskuddsbetaler. Det er slikt unge tenåringer/barn burde ha. Da har foreldrene full kontroll med utgiftene. Talkmore, Mobyson, Noextras osv. er vel slike selskaper. I tillegg har man jo det gode gamle kontantkortet. For å sperre en telefon for utgående nummer, hvis det i hele tatt er mulig, så må man i hvert fall i Norge ringe telefonselskapet. Lenke til kommentar
Candyluv Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Ville heller ha anbefalt NetCom YoungTalk med SMSmania. Full kontroll! Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Kanskje pga. at hun har et VOLDSOMT behov for å sende SMS - at hun vil ha Djuice nonstop? Uansett, dette går iallefall an på Sony Ericsson! Men ser det er en Nokia 6230i... Prøv å finne noe lignende på telefonen som dette (Utdrag for hvordan jeg kan gjøre det på min SE K500i): Meny -> Instillinger -> Anrop -> Behandle samtaler -> Begrense Samtaler -> Alle utgående -> Aktiver. Så må du taste inn et fire-sifret passord. Har ikke peiling på hva det passordet er, om det er PIN2-koden - noe helt annet - spør kundeservice. Man må også taste inn et passord for å deaktivere - og det er vel hele poenget... Men det er som sagt ikke sikkert dette går på en Nokia 6230i! Endret 4. september 2005 av mp93 Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Funker sikker på en 6230i også. På 6680 er sperrekoden 0000, prøv det på 6230i. Lenke til kommentar
Amobil Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 GÅ inn på innstillinger-> Sikkerhetsinnstillinger-> også anropsinnstillinger-> Utgående anrop.. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hvis operatøren legger inn sperr for utgående samtaler så er det ikke mulig å sende sms.. Forøvrig så er det sinnsykt å gi en 13 åring vanlig abonnement. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg prøvde å gjøre dette med min SE K750i, men selv om jeg taster koden så er ikke mobilen sperret for utgående samtaler.. kan hende det er noe operatøren styrer, jeg har Tele2 og fikk det ikke til ihvertfall! Lenke til kommentar
tbone Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Operatøren må aktivere selvstyrt sperr på abonnementet for at slike sperringer skal fungere. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Operatøren må aktivere selvstyrt sperr på abonnementet for at slike sperringer skal fungere. Det forklarer jo hvorfor det ikke fungerte for min del.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Som sagt, så må man innom en forhandler eller ta kontakt med kundeservice før det der fungerer..iallefall er det det jeg har blitt fortalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå