Gå til innhold

Sperre Nokia 6230i for utgående samtaler?

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har en søster på 13 år, som har fått seg en Nokia 6230i med Djuice Nonstop abbonement. Det er slik at du kan sende så mange sms du vil for 300 kr i måneden, men samtaler kommer i tillegg.

Problemet her, er at en 13 åring som kan ringe så mye hun vil, gjerne gjør det. :) Så, nå skal de få sperret mobilen for utgåënde samtaler. De har fått puk koden, men der står vi fast.

Så er det noen som har erfaring med dette? Det skal selfølgelig være mulig og sende sms, samt motta samtaler.

Takker for alle svar.

(Jeg er ikke sikker på om denne er postet rett :blush:)

Endret av Pasient-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sperring av utgående samtaler kan så vidt jeg vet kun gjøres hos en forhandler eller ved å ringe telenor kundeservice. Men er ikke helt sikker på om dette er mulig.

Men, om dere vil ha kontroll over utgiftene, hvorfor i ALLE dager tegner dere et dyrt abo til en 13-åring?

:S

Lenke til kommentar
Sperring av utgående samtaler kan så vidt jeg vet kun gjøres hos en forhandler eller ved å ringe telenor kundeservice. Men er ikke helt sikker på om dette er mulig.

Men, om dere vil ha kontroll over utgiftene, hvorfor i ALLE dager tegner dere et dyrt abo til en 13-åring?

:S

Hehe, enig med Alastor der. :p

Anyway; finnes nok av abonnementer hvor man forskuddsbetaler. Det er slikt unge tenåringer/barn burde ha. Da har foreldrene full kontroll med utgiftene. Talkmore, Mobyson, Noextras osv. er vel slike selskaper.

I tillegg har man jo det gode gamle kontantkortet.

For å sperre en telefon for utgående nummer, hvis det i hele tatt er mulig, så må man i hvert fall i Norge ringe telefonselskapet.

Lenke til kommentar

Kanskje pga. at hun har et VOLDSOMT behov for å sende SMS - at hun vil ha Djuice nonstop?

Uansett, dette går iallefall an på Sony Ericsson! Men ser det er en Nokia 6230i... Prøv å finne noe lignende på telefonen som dette (Utdrag for hvordan jeg kan gjøre det på min SE K500i):

Meny -> Instillinger -> Anrop -> Behandle samtaler -> Begrense Samtaler -> Alle utgående -> Aktiver. Så må du taste inn et fire-sifret passord. Har ikke peiling på hva det passordet er, om det er PIN2-koden - noe helt annet - spør kundeservice. Man må også taste inn et passord for å deaktivere - og det er vel hele poenget...

Men det er som sagt ikke sikkert dette går på en Nokia 6230i!

Endret av mp93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...