Knut Marius Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 I den senere tid har jeg fått følgende problem: Når jeg bruker windows utforsker og merker en eller annen videofil (eller velger Miniatyrbilde-visning for videoklippene) får jeg følgende feilmelding: "Datakjøringsforhindring: Windows har lukket Windows Utforsker for å gi bedre beskyttelse for datamaskinen. Datakjøringsforhindring gir bedre beskyttelse mot skade fra virus og andre sikkerhetstrusler", etterfulgt av at explorer er nødt til å restartes. Det virker jo veldig som om jeg har fått et virus her, men har kjørt to virusscans (NOD32 og Trend Micro online virus scan), samt AdAware 6.0, og ingen ting ser ut til å hjelpe. Noen som har hatt et lignende problem, eller som har et forslag til hva jeg kan gjøre for å unngå å måtte formatere og reinnstaller windows? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Det er mulig at dette har en sammenheng med denne featuren: Clicking AVI Files on explorer causing 100% CPU Usage. Det kan dog selvfølgelig være mye annet. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Takker for forslaget, men det er nok ikke det som er problemet her.. Er ikke bare avi-filer som får det til å klikke. Det skjer generelt sett når jeg merker en videofil (mpg og wmv også) Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Synes generelt at etter SP2 er xp og M$ blitt overbeskyttende, og det er mye man ikke får lov til i explorer / utforsker. Derfor ( det er flere grunner også) bruker jeg opera og xplorer2. Sjekk under programvare/gratisprogrammer for link. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå