Gå til innhold

Lekkasje fra Reseretor 1 Plus, Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Har akkurat installert en reserator 1 plus, veldig fornøyd med støynivået, men den lekker :( Her er et bilde: (beklager at det er litt mørkt)

lekkl.jpg

Som dere ser er det en lekasje helt inntil basen og jeg har to spørsmål:

1. Hvordan kan jeg ordne dette? I denne http://www.virtual-hideout.net/reviews/Zal...lus/index.shtml anmeldelsen, så hadde han tatt noe teflonteip og festet et sted (skjønte ikke helt hvor), men hans lekkasje var mindre, jeg tipper min akkumulerer seg til sikkert en halv desiliter i døgnet, detter vel av en dråpe hvert 30 sekund eller noe i den duren.

2. Reserator en har noen såkalte "quick release fittings" som visstnok skal gjøre det lett å ta av langen uten at det lekker vann, er det slik at jeg bare kan koble fra ledningene når systemet er fullt av vann, og noen ventiler stopper vannet, eller mener de noe annet (høres jo unektlig noe merklig ut, iogmed at vannet skal slippe igjennom ved vanlig bruk).

På forhånd tak for all hjelp.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du må gjøre, er å demontere den nippelen som lekker.

Deretter bør legge på et par runder med teflontape på nippelens gjenger, før du monterer den igjen.

Alternativt kan du gjerne smøre et passende lag med silikon på gjengene, det gjør omtrent samme nytten.

Da bør lekkasjen være borte!

Lenke til kommentar
Det du må gjøre, er å demontere den nippelen som lekker.

Deretter bør legge på et par runder med teflontape på nippelens gjenger, før du monterer den igjen.

Alternativt kan du gjerne smøre et passende lag med silikon på gjengene, det gjør omtrent samme nytten.

Da bør lekkasjen være borte!

Hoppet akkurat inn i tråden for å si at jeg fikset problemet, og faktisk akkurat som du skrev (dvs jeg kjøpte noe gjengeteip på biltema, vet ikke om det er teflon). Rullet 3-4 ganger rundt og nå ser det ut til å funke fint. Meeeget stille sett forresten (ihvertfall om man setter det på noe mykt), så jeg er fornøyd.

Forresten, er denne teipen noe jeg kan forvente varer i årevis, elelr vil den smuldre opp eller noe liknede slik at problemet kommer tilbake?

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...