Aramis Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Har to IBM 40 GB harddisker av samme type installert i samme PC. Begge er satt til "Single Master", og jeg plugger om flatkabelen for å switche mellom dem. En brukes kun til spill, og den andre kun til videoredigering av og til. Begge er satt opp med Win98SE,og tilpasset hvert sitt spesialbruk. (Vil ungå slave/master system). Dette fungerer hel topp, og uten kluss i BIOS. Dersom jeg kjøper XP, og legger dette inn etter samme konsept,...vil da XP oppdage denne switcheprosessen, og regne det for "en oppgradering", og kreve ny aktiveringskode? Begge diskene er GPX-60,7200rpm med samme kapasitet, så XP kan vel ikke reagere på dette, og tro at jeg bruker en annen PC? Har noen erfaring med hvor kritisk XP er for små "oppgraderinger" i hardwaren? Og kan man formatere og reinstallere på samme PC så ofte man vil uten å måtte hente ny kode? Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Ny HD er ikke noe prob. for aktiveringskoden i XP. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Hei! Jeg gjør nesten det samme som deg med 2x IBM 40 GB GXP120.. men jeg bruker Nicklock så slipper jeg å plugge om kabelen. Kanskje noe for deg også? Nicklock koster ikke mange pengene. Lenke til kommentar
Aramis Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Den 2002-08-12 01:25, larskrru skrev:Hei!Jeg gjør nesten det samme som deg med 2x IBM 40 GB GXP120.. men jeg bruker Nicklock så slipper jeg å plugge om kabelen. Kanskje noe for deg også? Nicklock koster ikke mange pengene. Heisann. Der lærte jeg noe nytt. Takk for tipset. Nå skal jeg finne ut hvordan Nicklock ser ut. Den løsningen går jeg for. Beste hilsen. Aramis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå