Stig-Arne Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Fannt her om dagen en gammel harddisk i fra min Dell C600 Det var en IBM Travelstar på 10 gb med 4200 o/min Den ble raskt byttet ut grunnet bråk. Så har jeg oppdaget at det har vært noe som raslet inni disken, så jeg tok liksågreit å åpnet den for å se hva det var. Det var følgende del: Så tenkte jeg.. what a hell.. har jo åpnet den så jeg fyrer den i gang med en kontroller jeg bruker til min lille eksterne 2.5" disk. Fyrer den i gang og utrolig nokk så gjenkjenner maskinen disken. Jeg åpner filene på den, kopierer og herjer. Bestemmer meg så for å ta en ghost av disken.. still going strong og ferdig ble jeg med den sikkerhetskopiereingen. Tenkte så jeg skulle filme litt om hvordan en slik sak oppfører seg i full aktivitet. Så jeg fyrer i gang diskdefragmateringen og setter i gang. Enjoy Og den lever fortsatt:), og da tenker jeg på at den fortsatt er lesbar og brukbar, selv om jeg har hatt den åpen nå i snart 1 time. Der den har stådd å defragget og kopiert filer. Video_015_.rar Endret 3. september 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Har akkurat samme disken! Byttet den ut nylig, til fordel for en langt mer stillegående. Når jeg rister på IBM-disken, ja, så er det noe som er løst inni der Jeg begynte å bli litt nysjerrig på hva det var for noe, så dette var morsomt Vegard Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 vel, det er den saken på bildet. men jeg har ingen anelse om hva det er for noe. Visstnokk ikke noe alvorlig siden den alikavel fungerte. Lenke til kommentar
The Real Cartoon Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Disken vil jo ikke magisk slutte å fungere i kontakt med luft. Men over tid vil støv føre til økt slitasje og hode-krasj... Du har nok seriøst redusert MTBF'n Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 bare det at de 3-4 diskene jeg før har åpnet.. så har de sluttet å fungere.. derfor jeg ble litt overrasket over at denne disken fungerte og fungerer ennå.. skrudde på lokket igjen.. så får man se om den klarer seg. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Ser nesten ut som et lesehode du har tatt bilde av (veldig uskarpt bilde, aktiver makro neste gang ) Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 (endret) nei, det er ikke lesehode.. har ikke makro på telefonen. Er en eller annen duppeditt som lå helt i siden av disken, bak magneten til lesehodet.. men tydeligvis trengte jeg den ikke skal prøve å få tadd bilde med vanlig digitalkamera.. Endret 4. september 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå