Gå til innhold

Bytte ut skjermkortviften på et x800pro

Gjest Slettet+9018234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9018234

Satt å lurte på om det finnes løse deler for vifteløsningen til et ati x800pro man kan kjøpe for å evnt. "ha på lager" /om ting går galt/viften blir for bråkete o.l?

Jeg snakker altså om selve viften på bildet under:

sapphire-x800pro-256mb.jpg

Noen som har den ringeste anelse om noe slikt eksisterer?

mvh

Sobient.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er bedre å kjøpe en ny vifte da. Du kunne kanskje ha kjøpt min gamle x800pro vifte men tror jeg vil ha den i reserve.

Har selv en

slik Er veldig fornøyd med kjølingen og lydnivået og den er streit å montere. Så kan du klokke litt også

En slik kunne kanskje også gå ann.

Hvis du vill ha en x800pro vifte kan du kanskje se etter en brukt. De hadde det i alle fall ikke på nettbutikken til ati. Å bytte ut deler tror jeg kanskje fort blir komplisert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Takker for svar, men:

Jeg glemte å poengtere at jeg har en shuttle barebone, og det blir umulig å ha noen annen vifte enn den som kommer med kortet.

mvh

S

Lenke til kommentar

DENNE ser ut til å kun bygge lite, slik at den skal kunne passe i en SFF boks.

Det ligger tre tester på siden der også, les dem for å se om den er noe tess.

EDIT: Så at den bygger 32 mm, så den passer nok ikke i en SFF boks alikevel.

Det kan nok kanskje bli vanskelig å finne tynne separate kjølere, når de som lager andre vifter må lage noen som er bedre enn de som følger med. Og for å lage bedre, så må de nok være større.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Takker for svar, men:

Jeg glemte å poengtere at jeg har en shuttle barebone, og det blir umulig å ha noen annen vifte enn den som kommer med kortet.

mvh

S

Det kommer vel ann på hvilken Shuttle du har. har du en eldre slik som meg (SB51G) så blir det vanskelig med en vifte som er større en standard vifta, derimot har du nyere kabinett til shuttle f.eks Sn25P så har de flyttet grafikk kortplassen til motsatside slik at du kan bruke en vifteløsing som er større.

Frankie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...