Fat_ASS Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 ser 90% av filmene på pc`en og da i form av avi filer som er uten text...men de få gangene jeg dreger den feite ræva mi ned på en kiosk for å leie en film på DVD så ser jeg den alltid med norsk undertext... Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Bruker underteks som regel bare hvis jeg ser på film med noen andre! Hvis jeg ser selv kjører jeg uten! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) På filmer/serier jeg har på DVD, kjører jeg som regel med norske undertekster, men ikke av den åpenbare grunnen. Jeg synes det er interessant å se hvordan filmen/serien er oversatt til norsk. F.eks. i en serie som The Simpsons, er det ganske interessant å se hvor mye humor som forsvinner i tekstene. Klarer meg fint uten tekster på filmer/serier med engelsk tale. En av grunnene til at jeg ikke er så glad i å se filmer med japansk tale (elns), er at jeg rett og slett ikke stoler på tekstingen. Edit: Innlegg 3333. Endret 3. september 2005 av DevN Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Engelsk tekst hvor mulig. Jeg føler ikke at det ødelegger, legger faktisk ikke merke til det, helt til jeg ikke hører hva noen sa, og kan sjekke det. Hearing impaired, derimot, er grusomt. Norsk tekst suger. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) ja gjør det.. fint å få med seg alt, selvom jeg skjønner det meste av hva de sier Endret 3. september 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
DevN Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hva er "hearing impaired" egentlig? Første jeg tenkte på, var sånn at det står i tekstingen hva som skjer også, f.eks. "telefonen ringer", e.l. Stemmer det? Lenke til kommentar
loco-flirt Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 bruker somregel norsk tekst ja... engelsk går greit det også, men det letteste er jo norsk selvsagt må få med meg alt som blir sagt... er ikke alltid like lett å høre hva de sier.. også hører jeg dårlig... Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Hva er "hearing impaired" egentlig?Første jeg tenkte på, var sånn at det står i tekstingen hva som skjer også, f.eks. "telefonen ringer", e.l. Stemmer det? Hearing impaired er det samme som å ikke høre noe eller høre dårlig. Derfor blir spesielle lyder skrevet ned slik at de kan få det med seg Holder meg mest mulig unna tekst. Men hender jeg bruker engelsk tekst. Norsk tekst hater jeg, fordi det blir et forsyrrende element å forholde seg til. Bilde, historie, dialog og tekst som ikke passer er bare unødvendig. Endret 3. september 2005 av Scarface^ Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 så lenge filmene er på engelsk bruker jeg aldrig tekst, og har veldig problemer med å se filmer med norsk teks, blir veldig gretten på noen filmer man kjøper i norge der det ikke går ann å slå av teksten i det hele tatt, hvis jeg velger at teksten skal være OFF kommer den ofte på Dansk eller Svensk Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hvis man har engelsk tekst kan man lære noen ord på veien Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Bruker det som oftes Lenke til kommentar
DevN Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hearing impaired er det samme som å ikke høre noe eller høre dårlig. Derfor blir spesielle lyder skrevet ned slik at de kan få det med seg Ok, enig i at det er irriterende. Men kan vel være nyttig for andre. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 jeg foretrekker åsså norsk tekst. Ikke det at jeg ikke forstår engelsk, for det gjør jeg - veldig godt, men jeg liker å kunne støtte meg opp til noe dersom jeg ikke får med meg noen ord, eller at jeg ikke forstår hva som blir sagt. Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Bruker å droppe tekst hvis jeg ser film alene ihvertfall. Hvis det er andre som liker å se med tekst blir det gjerne til det Endret 4. september 2005 av m3tro89 Lenke til kommentar
riktig Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Bruker tekst når det er mulig, men siden man laster ned en del film er det ikke alltid så enkelt. Uansett har jeg ingen problemer med å forstå engelsk, med mindre det går veldig mye i ekstrem slang. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Aldri tekst. Både fordi jeg får med meg alt som blir sagt og fordi teksten både stjeler fokus og dekker ikke alt som blir sagt. Så når jeg ser film med andre som krever tekst dør en liten del inni meg. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hearing impaired er det samme som å ikke høre noe eller høre dårlig. Derfor blir spesielle lyder skrevet ned slik at de kan få det med seg Ok, enig i at det er irriterende. Men kan vel være nyttig for andre. har en fetter som er tunghørt,og det er nyttig for han,f.eks hvis jeg hører at det knirker i en dør på filmen,og at morderen da sniker seg inn,så er det greit for han å få med seg det Lenke til kommentar
r Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg klarer meg fint uten tekst, men har jeg muligheten slår jeg det på. Grei måte å få med seg ting. Første gang jeg så Trainspotting hadde jeg ikke muligheter å få tekst på den. Det var utrolig irriterende! Med så mye dialog og dialekter klarte jeg ikke å få med meg alt, og jeg merket spesielt hvor mye jeg faktisk hadde gått glipp av da jeg så filmen på nytt noen uker senere - denne gangen med undertekster. Så ja, jeg trenger nok tekst på dialekter Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Jeg forsøker å unngå tekst av to grunner: -Jeg vil bedre min forståelse av engelsk. -Formuleringene er ofte langt bedre på englesk, tekstingen er ofte kortet ned. I tillegg er det mye som er morsomt på engelsk, men som ikke er spesielt morsomt på norsk. Jeg ser ikke ofte filmer alene, og de jeg ser sammen med ser gjerne med tekst. Så da blir det mest tekstede filmer. Endret 4. september 2005 av @kd Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg forsøker å unngå tekst av to grunner:-Jeg vil bedre min forståelse av engelsk. -Formuleringene er ofte langt bedre på englesk, tekstingen er ofte kortet ned. I tillegg er det mye som er morsomt på engelsk, men som ikke er spesielt morsomt på norsk. Jeg ser ikke ofte filmer alene, og de jeg ser sammen med ser gjerne med tekst. Så da blir det mest tekstede filmer. Jeg må nesten anbefale deg engelsk tekst hvis du forsøker å forbedre engelsken, da dette er en fin måte å lære deg engelsk, overraskende nok. Når du hele tiden har skrivemåten på skjermen, vil du hele tiden lære å skrive bedre. Du vil også få med deg alt hvis språket/dialekten blir for vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå