Papillon Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Gjør dere? Jeg har som oftest benyttet meg av undertekster på filmer fram til nå, men merker at det er mye mer givende å droppe det. Selv om det kan være litt vanskelig å få med seg all dialogen, spess hvis dialekten er vanskelig, får man med seg mer av filmen som helhet. Har ikke bestilt fra f.eks. Play.com før, men da disse filmene ikke er skandinavisk utgave, får man vel ikke med norsk tekst? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Bruker stort sett Engelsk tekst på alle filmer. Om eg har litt mat, chips og greier er det ikkje lett å høyre alle orda, har slutta heilt med norsk tekst. Blir lettare å sjå filmen med tekst kontra uten, eg slepp å konsetrere meg sp mykje om å høyre kva som blir sagt. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Gjør stort sett det samme som zeph. På noen filmer er det greit å bruke engelsk tekst, siden talen kan være uklar. Norsk tekst bruker jeg aldri frivillig lenger. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Samme som de over Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Veldig sjeldent jeg benytter meg at tekst. Det må bli i britiske filmer hvor de prater meget grove dialekter hvor det er vanskelig å høre alle ordene. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Bruker stort sett aldri tekst jeg heller, er bare i veien og irriterende Lenke til kommentar
Manx Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Veldig sjeldent jeg benytter meg at tekst. Det må bli i britiske filmer hvor de prater meget grove dialekter hvor det er vanskelig å høre alle ordene. Fint da slapp jeg å skrive alt det Det og Hong Kong filmer, lite stiv i kinesisk for å si det sånn... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Veldig sjeldent jeg benytter meg at tekst. Det må bli i britiske filmer hvor de prater meget grove dialekter hvor det er vanskelig å høre alle ordene. Fint da slapp jeg å skrive alt det Det og Hong Kong filmer, lite stiv i kinesisk for å si det sånn... Hvor ofte prater de asiatisk i engelskspråkligefilmer manx? *host* topic Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Kommer litt annpå... skal jeg _se_ en film er selvsagt undertekstene av, men står den på i "bakgrunnen" for en del chips, brus og pizza, samt venner så blir det nok engelsk tekst da jeg ikke gidder å følge med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Jeg bruker alltid tekst hvis det er mulig. Jeg merker ikke forskjell om jeg har på norsk eller engelsk tekst (med mindre det er english for hearing impared), men siden jeg er fra Norge så blir det naturlig med norsk tekst. Jeg sliter faktisk litt når jeg ser film uten tekst, av og til, fordi jeg hater å ikke få med meg absolutt alt som sies. Det er av samme grunn som jeg ofte foretrekker film på DVD kontra kino: jeg spoler alltid tilbake flere ganger i løpet av en film for å få med meg detaljer eller replikker (eller tekniske feil). Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Bruker ofte norsk tekst. Brukte til og med norsk tektst på "I Kina spiser de huner", selv om jeg snakker flytende dansk Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Bruker ikke tekst. Hvis jeg må ha tekst blir det engelsk. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Som sagt før: Jeg bruker ikke tekst hvis jeg sitter alene hjemme og ser på film. Men hvis det er forstyrrelseselementer i nærheten, som for eksempel venner, så har jeg alltid på undertekst. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Norsk tekst er bare forstyrrende på engelskspråklige filmer, da er original teksting mye bedre. Det må være en eller annen slags tekst, da, for hvis det kun er engelsk tale, går jeg nok glipp av en del, tross alt ... Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Tekst hvis: Dialekten er uforståelig/mye mumling. Andre enn meg trenger tekst. Det er for mye bråk i rommet. Ellers ser jeg _aldri_ film med tekst, da det bare er et forstyrrende moment. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Kun text hvis dama krever det, å da helst engelsk, finnes så mange idiotiske oversettelser som man blir sittende å irritere seg over gjennom filmen... Å Curse Norsk oversatte filmer.!! Shrek, Nemo, Istid å sånt på Norsk er en skandale..! Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Jeg bruker ikke undertekster med mindre jeg må (som Zeph). Norske tekster kun om det er en av disse billig-DVDene kjøpt i Norge, hvor en ikke kan slå av tekstingen og engelsk ikke er blant språkvalgene som subtitles. Norske oversettelser i filmer og TV-serier har det med å radbrekke den finstemte sarkasme, ironien og underliggende meninger i dialogen mellom karakterene på skjermen. Black Adder eller Red Dwarf blir aldri det samme med norsk tekst, uansett hvor hardt de prøver. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Har alltid tekst på filmer. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 bruker som oftest tekst,det har mye med at jeg ser mest film når jeg går å legger meg,og dermed er litt trøtt,og da får jeg ikke med meg alt som blir sagt,og da er det greit å kunne lese det. Men jeg leser ikke alltid teksten,men hører heller på hva de på filmen sier,og er det noe jeg ikke forstår eller ikke fikk med meg,så titter jeg på teksten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå