Dj Charlie Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Nå har skjermen jeg forelsket meg i kommet i butikkene, men dessverre ble jeg noe skeptisk. (Årsaken er prisen) Hvorfor så billig?? Er ikke lei meg for en lav pris, men hadde forventet meg noe høyere etter jeg hadde lest spesifikasjonene. Hva er årsaken til denne prisen, er skjermen ikke så bra som jeg kanskje skulle ha det til, med sammenligning mot de tidligere Eizo skjermene? (dem er fremdeles dyrere) Eizo 21 LCD FlexScan S2110K TCO-03 (1680x1050) 8ms, 1000:1 Endret 7. september 2005 av Dj Charlie Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Ingen med noen synspunkter? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hm...en årsak kunne muligens være 10-bit R/G/B som det står på den norske hjemmesiden. L997 til ~15000kr har 14-bit for bedre skygger/gråtoner. Men, hvis en ser på PDF produktarket ser man at det faktisk står 14-bit her også! Her ser en i tillegg at den ligger på 16ms ("typical") med "midtone response time" på 8ms. Hvis jeg forstår dette riktig, betyr det 16ms som med f.eks. LaCie photon20visionII sort-hvitt-sort og sine 16ms, og 8ms grått-grått "moderne måling". Den har også 16.7 millioner farger, ingen fikling her bortsett fra overdrive. Trolig kan årsaken være DELL sine widescreen skjermer og knall lave priser, og at dette er Eizo sin første widescreen satsing? Den ser jo unektelig god ut! Annet enn det forstår jeg ikke? Eizo Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Så forskjellen mellom Eizo FlexScan S2110K og Eizo FlexScan L997 ligger i bilde kvaliteten? L997 virker kanskje litt varmere i fargene? "Jobber" litt med grafikk (ikke seriøst) og CAD +jeg spiller ”litt”, så da er kanskje den nye Eizo skjermen et godt valg for meg alikevell? Føler jeg får mistenkelig mye for 9000,- (21”, 16ms, 1000:1 og 1680x1050) hadde kanskje ønsket meg dual-DVI Endret 5. september 2005 av Dj Charlie Lenke til kommentar
Boye Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Den -er- dual DVI, mer eksakt 2xDVI-I Produktark Og ScreenManager som Eizo kjører (skjermstyring via USB) er noe jeg savner på LaCie 20" LCDene gitt. Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Den -er- dual DVI, mer eksakt 2xDVI-I Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Denne var stilig da =) rett og slett fin skjerm bra specs også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå