Gå til innhold

Begynne med dynamiske forum?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det han mener med et dynamisk forum er vel at det hele tiden vil oppdateres, uten at nettleseren trenger å oppdatere seg. Du ville se endringene som skjedde med en gang det skjedde! Sett at du sto i OT-baren, ville du se emnene bevege seg opp og ned, ned og opp uten stopp :D .

Altså ville det bli noe ala msn... Gruppene=kategoriene, Kontaktene=trådene, chattevinduet=innholdet i tråden... You see?

Men tror nok ikke noe sånt ville fungert på forumet. ;)

Men en god ide, syns jeg det var likevel.

TSP :)

Lenke til kommentar

Vel, for å svare trådstarter dersom han mente det slik TSP sa, så er det ganske så umulig. For et mindre forum: ja, men på den størrelsen HW-forumet er ville det tatt helt utroligt mye ressurser. Dessuten finnes det vel ingen fullgod teknisk mulighet for å ordne det på den måten per i dag, utenom Flash som jo ville blitt en total katastrofe :)

Lenke til kommentar

Man måtte jo selvfølgelig hatt en pauseknapp :p .

Kunne sikkert vært muligheter til å få laget det på en måte, men det ville vært unødvendig, irriternde, rotete og krevd veldig mye av alt mulig rart.

Det ville nok også ført til mer "msn" -innlegg. =Spam.

Lenke til kommentar

QUOTE (toretors @ 04/09/2005 : 14:10)
Det greieste hadde nok vært å bytte ut forumet med en eneste stor java chat-klient, som da har forskjellige rom for å reflektere alle underfora.

Nei, det hadde på ingen måte vært greit. Forum er forum, chattekanal er chattekanal.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

QUOTE (NorthGarden @ 07/09/2005 : 22:14)
Og for dere som er avhengige av hyppig oppdatering:
Skaff dere Opera,
åpne en side, høyreklikk > Oppdater Hvert > 5. sek.

Hvis folk synes det er for mange "for stor trafikk"-meldinger i dag, så tør jeg ikke tenke på hvor mange vi hadde fått om den funksjonen du nevner hadde vært mer aktivt brukt. Hvert 5. sekund er absurd, sett den _i det minste_ til 1min om du absolutt vil benytte deg av dette. Jeg ser ærlig talt heller ikke nytteverdien i at siden blir oppdatert automatisk, hvorfor kan man ikke gjøre dette selv når man ønsker det?

Lenke til kommentar

QUOTE (Newt32 @ 21/09/2005 : 09:58)
Forumet blir jo automatisk oppdatert hver gang man trykker på en ny link. Som er.. hele tiden?

Det stemmer at det blir oppdatert når man klikker på en link ja. Men dette er fornuftig bruk, som tar deg videre. Oppdatering av siden som man er inne på hvert 5. sekund har ingen bruk for, og skaper bare ekstra og unødvendig trafikk. Det er forskjellen her.

Det er forøvrig ikke "hele tiden" at man klikker på en link, enkelte liker å lese innholdet før man klikker seg videre. :) I andre tilfeller kan det være at noen lar nettleseren stå åpen mens man gjør andre ting i bakgrunnen. Hvor unyttig er det ikke da at man får en oppdatert kopi hvert 5. sekund når man heller bare kan oppdatere siden når man er klar til å lese videre?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...