tkorsvold Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Hallo folkens, Bruker Pricewatch.com av og til for å finne billige saker og ting på nettet. Akkurat nå er jeg ute etter Epson nyeste og beste skriver R2400. Den koster 8250 fra billigste norske nettbutikk, men i USA koster den bare 5000! Det er jo en utrolig stor forskjell. Grrr... Nesten så man kunne reist til statene bare for å få en tur på kjøpet. Men seriøst, nå vil jeg se på hva som finnes av lave priser i Europa. Noen som vet hva som finnes av rimelige webshops eller prisammenligninger i Europa? Da kan jeg jo bruke poste-restante trikset og hente herligheten rett over svenskegrensa, eller kombinere printerkjøp med en ferietur. mvh Thorstein Korsvold -- Emnetittel var i strid med tre-ords-regelen og er rettet av en snill moderator. Husk det til senere... -- Endret 3. september 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Priser i USA er uten sales tax da, så den reelle forskjellen er en del mindre. Kjøpe i utlandet er en dårlig ide, du må uansett ut med moms på grensa -hvis du ikke gambler og kjører på grønt da... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Nå har jeg aldri prøvd denne siden selv, men hva med Froogle? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 5000 + 200 i frakt x 1.25 (norsk moms på varene) = 6500 + tollgebyr på 120,- = fremdeles langt billigere enn i norge. Uansett, du får ikke norsk kjøpslov i ryggen når du handler fra usa..så du står laaangt svakere om noe skulle gå galt. Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Ja, men det jeg først og fremst tenkte på, var å finne et sted i Europa som selger skriveren billig. Da kan de sende den poste restante til f.eks. postkontoret i Fredrikshavn eller Strømstad. Da trekkes alle lokale og nasjonale avgifter fra, og jeg slipper å betale moms inn til norge. Ikke dumt. Se artikkel her: http://forbruker.no/pengenedine/netthandel...icle1006365.ece Men trikset funker altså ikke i forhold til USA. Derfor vil jeg finne billigste EU-nettbutikk. mvh Thorstein K Endret 3. september 2005 av tkorsvold Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at dette trikset ikke fungerer i forhold til USA? Der betaler du jo ikke noen moms eller andre skatter på kjøp i det hele tatt. Min erfaring er at det ikke er noe vesentlig å spare på dette i forhold til kjøp i EU, kanskje noen hundrelapper. Men til gjengjeld misser du jo ut i forhold til norsk forbrukerkjøpslovgivning og den kan jo være verdt noen kroner? I tillegg eksponerer du deg for en risiko hvis du overskrider 3000/6000 kroners grensa -da får du både forelegg og mister varene dine... Og så var det bensinen da, og nedskrivninger på bilen pluss all den tiden du selv bruker på dette. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hvorfor det ikke fungerer fra USA står jo i artikkelen... "Husk dette Skal du bruke dette trikset, bør du kun bestille fra EU-land. Bestiller du noe fra andre land - for eksempel USA - må du betale moms og spedisjonsgebyr for varene uansett hvilket land i Europa de sendes til. Da kan du like gjerne få varene sendt hjem til deg i Norge." Dette betyr at om du bestiller fra USA til sverige på du betale svensk moms ved henting i sverige. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hva tenkte jeg på? Men uansett tror jeg det er lite å spare på EU-shopping, men selvfølgelig kan du jo finne en og annen godbit som gjør det hele verdt strevet. Men pass på 3000/6000 kroners grensa Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 I mitt tilfelle sparer jeg jo rundt 2500 kroner etter at porto er regnet med. Herfra tar det ikke lang tid å kjøre til Sverige. Men altså, tilbake til spørsmålet mitt: Noen som vet om noen gode prissammenligningstjenester? mvh TK Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Før noen tipser deg om kelkoo vil jeg bare si at den erkjøpt og betalt og ikke til å stole på . Koster mye å være med i den sammenligningen de kjører. Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Ok. har tittet på pricewatch.co.uk, er den grei? Men den gjelder jo bare UK, da. TK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå