aaandy Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Heisann ! Jeg ser at msn driver og logger seg av og på hele tiden, noen som vet hva det kan skyldes ? Telenor 4000/400>Thomson Speedtouch 510i i bridge mode>D-Link 614+>Trådløs forbindelse til Pc>Welltech IAD 161 IP Adapter>2 pcèr Noen som vet om det er mulig og konfigurere Qos i adapteret slik at de pcène som er koblet til internett via adapteret får lavest prioritet på båndbredde ved p2p opp/nedlasting ? Er det en eller annen type router som kan ordne dette for meg, i så fall hvilken type, og er det noen som har erfaringer med den ?, driver og faller ut av nett hele tiden og, kan dette skyldes hardware, eller kan det ha noe med at jeg nettopp ble overført fra Tiscali til Telenor ? Mvh: aaandy Endret 3. september 2005 av aaandy Lenke til kommentar
aaandy Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Ingen som kan hjelpe, trodde ikke dette var et stort problem for de som kan litt om data ? Lenke til kommentar
The Real Cartoon Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Er for lite informasjon til å si noe. Problemet ditt er nok enten at en komponent i rekken kobler fra "ubrukte" TCP sesjoner eller at link-laget forvinner og kommer tilbake (f.eks ADSL linje som detter ned og tar et par sekunder på å komme opp igjen). Normalt kan du se dette i loggene (enten gjennom web-interfacet, snmp eller syslog) til router/AP komponentene dine. Kan også være firewall i PC'n som fører til slike disconnects. Så problemet er enkelt nok, men å rette det krever litt tid og feilsøking... ikke lett å gjøre via et forum som dette Når du feilsøker bør du bruke Occams Razor. Prøv å koble deg direkte på ADSL routeren og se om problemet er der, deretter flytt deg "oppover" i nettet ditt... rett på d-link'en, på PC'n med wifi... Er ikke noen enkle svar, er jeg redd... Lenke til kommentar
aaandy Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Dette er et problem som er kommet etter jeg ble konvertert over til Telenor som kjører på ppoe, hadde ikke dette problemet hos Tiscali... Hjelper det noe på innsikten hos noen ? aaandy Lenke til kommentar
k_forb Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hei, hadde vært ok å fått en løsning på dette, jeg kjenner ei som også sliter me at msn, kobler seg ut og inn hele tiden... Hu har en bærbar Pacard Bell, vet egentlig ikke no mer enn det... Er det noen enkle triks man kan prøve på? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Begynner @-lampen å blinke oransj når du faller ut, eller står den konstant grønn hele tiden? Du kunne også testet med en firmwareoppgradering til routeren din! Lenke til kommentar
aaandy Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 DSL modemet er oppdatert med siste nye Firmware, Routeren er oppdatert med siste nye Firmware, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre ? aaandy Lenke til kommentar
The Real Cartoon Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Har du logget deg inn på routeren din og sjekket der? Hvis linken går ned og opp vil det stå der. Hvordan du gjør dette varierer fra router til router. Lenke til kommentar
aaandy Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Her er det som står i loggen: page 1 of 1 Time Message Source Destination Note Sep/04/2005 17:17:14 Ping of Death Detect 84.xxx.xxx.222:33002 85.xxx.xxx.59:15630 Packet Dropped Sep/04/2005 15:52:35 PPPoE line connected Sep/04/2005 15:52:30 PPPoE: opening connection ... 192.xxx.0.103:22221 212.4.48.182:6349 Sep/04/2005 15:52:29 System started Sep/04/2005 15:52:29 AP mode start. Channel=6 SSID:Jan Ove`s Hjemmenett aaandy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå