Gå til innhold

Hvordan konvertere fra NTFS til FAT32?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-11 17:36, ledigbrukernavn skrev:

Hvis det er greit å miste alle data (inkl. OS) kan du bruke FAT32 versjonen av 'format' f.eks. fra en vanlig Win98 boot-disk. (format c:)

Det kan du ikke... Man ser ikke NTFS-partisjoner i Dos.

Start heller fdisk ifra en bootdisk og slett NTFS-partisjonen (non-dos-partition), opprett en ny og formater til Fat32.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-11 17:51, eunaas skrev:

PASS PÅ!!!

jeg mistet 80GB med download på det en gang. PAtition Magic 7 hengte seg under oprasjoen og hele disken jeg skulle konvortere ble borte!

Helt enig!!

Partition Magic er noe drit!! Har brukt det to ganger begge gangene har det friket!

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Partition Magic siden versjon 3.0 og aldri hatt noen problemer. Ta alltid backup før du bruker Partition Magic. Det sier jo PowerQuest selv. Tipper det går helt fint for deg å konvertere NTFS partisjonen din.

Personlig liker jeg å boote med den bootdiskett når jeg bruker PQPM 7.0.

Lykke til det ordner seg nok. BTW. så er NTFS å foretrekke, synes jeg.

Lenke til kommentar

Quote:

borre skrev (2002-08-11 17:42):

Det kan du ikke... Man ser ikke NTFS-partisjoner i Dos.

Start heller fdisk ifra en bootdisk og slett NTFS-partisjonen (non-dos-partition), opprett en ny og formater til Fat32.

Hvis du går inn i fdisk og ser under "non-fat" partisjoner eller noe så ligger den der! Man kan slette hele NTFS partisjonen og lage en ny FAT32 partisjon! Alt dette med Fdisk fra win98se oppstartsdisketten!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 13:57, Killer_DT skrev:

Hvis du går inn i fdisk og ser under "non-fat" partisjoner eller noe så ligger den der! Man kan slette hele NTFS partisjonen og lage en ny FAT32 partisjon! Alt dette med Fdisk fra win98se oppstartsdisketten!

Ehh... Det er jo akkurat det samme som jeg sier!

Kanskje litt unøyaktig av meg å si at man ikke kan se NTFS-partisjoner ifra Dos - mente vel mer i retning av at man ikke kan se *innholdet* på en NTFS-partisjon.

Lenke til kommentar

Quote:

eunaas skrev (2002-08-11 17:51):

PASS PÅ!!!

jeg mistet 80GB med download på det en gang. PAtition Magic 7 hengte seg under oprasjoen og hele disken jeg skulle konvortere ble borte!

Eg har brukt Partition Magic mange MANGE ganger, både på mine maskiner og andres maskiner, eg har ALDRI hatt problemer med det....ALDRI! Så du må nok ha gjort en feil der eller noe...

Lenke til kommentar

Jeg boota fra en WINDOWS 98 oppstarts disk og brukte FDISK for og fjerne partisjonene. Deretter ligger den en EXT dos eller NON dos part igjen. Da velger du linja "Starte Windows Installasjonen fra CD_ROM"

På menyen under oppstarten, så fikser Win98 resten. Du kan også restarte maskinen etter partisjons forandringen og legge inn en ny partisjon. Partition Magic er greit nok. Har ikke hatt så mye problemer selv, men har ikke brukt det annet enn i LINUX eller Windows heller. (Ikke under partisjonering av en ren disk)

-----------------

Trenger du Router eller Server (litt gammel:) )

Har 2 stk. 166 -200 mhz MMX komplette pc`er til salgs! Send meg e-mail for mer info, eller bruk MSN!

[email protected]

Lenke til kommentar

partitionmagic er 3.parts program så det er egentlig ikke å anbefale.. ser folk som har mistet data og det kan skje lett hvis noe går galt osv. Og ikke minst hvis du begynner og få trøbbel og har tenkt til å partisjonere om diskene mens det er trubbel på gang, f.eks at windows er vrang når den booter osv. men hvis pc'n fungerer ordentelig så skulle det ikke by på store problemer.

Beste er å slette hele partisjonen og lage den på nytt og da formatere til FAT.

Microsoft sine programmer klarer kun å gjøre om fra FAT til NTFS..

Tør jeg spørre hvorfor du skal ha FAT, det er ikke mye å skryte av, ikke noe sikkerhet. det er fra tiden før internett og nettverk, videreutvikla DOS system..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...