Kallebass Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hei. Jeg har følgende utfordring: Jeg har en original DVD uten tekst. Jeg forsøker å kopiere denne, og endre formatet for å få tekstet denne, for å deretter brenne den enten som dvd eller mpeg. (cd-rom) ER JEG PÅ JORDET? Fins det programvare som gjør mine ambisjoner mulige? Regner med at deøt også må være lovlig i og med øat jeg har original dvd og at jeg ikke endrer innholdet, men bare legger på tekst. Noen med inputs? Takk Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Tror ikke du behøver å "kode" teksten inn i selve MPG-fila. Man kan bruke program som Vobsub for å lage undetekst og time den korrekt til filmen, og ha subtext-fila separat fra filmen på harddisken. Det er slik man får teksting på mange piratkopierte filmer som ikke er tekstet enda. Laste ned subtitles fra en elleranna side, bruke vobsub (som legger en codec i mediaplayer) så dukker den bare opp på filmen av seg selv. Vobsub er IKKE noe ulovlig, det er rett og slett bare et verktøy som lar deg tekste filmene dine med scriptspråk. Du må vel putte inn nøyaktig hvor de forskjellige linjene skal poppe fram og forsvinne i tidsperspektiv, men jeg går ut fra programmet hjelper til med det. Aner ikke hvordan man brenner dette sammen med filmen, du får søke på vobsub i google. Endret 3. september 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå