Solsviken Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hei jeg lurte på fremgangsmåten på følgende ting... Jeg har en bærbar som jeg mottar trådløs internett fra, denne koblingen har jeg lyst å gi videre til min stasjonære pc også. Bærbare pcen har 2 nettverkskort, et trådløst også har vi et som man kan koble kabel inn i. person jeg mottar internett fra har en DHCP server i routern sin så bærbaren min har ip 10.0.0.x . Dette vil la seg gjøre ikke sant ? Hva trenger jeg av software ? Eller kan jeg gjøre det i vanlig SP2 Winxp ?? Takk for alle svar Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Du kan enkelt bridge din forbindelse når du har 2 nettverkskort, slik at du sender forbindelsen ut til din stasjonære også. Windows støtter dette. Eneste problem blir at du må ha den bærbare på for å ha forbindelse til stasjonæren, men det kommer du ikke unna så lenge det eneste wireless kortet er i den bærbare. Her er en guide for hvordan du bridger forbindelser: http://www.microsoft.com/resources/documen...ge_install.mspx -Stigma Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 jeg får dette ikke til... hehe Kan noen gi meg en detaljert fremgangsmåte? Dersom jeg oppretter Bridge får jeg ikke internett på den bærbare en gang. Hva trenger jeg , Switch til de andre pcene eller Router med DHCP ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå