Gå til innhold

Hva er best? SXGA eller WXGA ?

eplee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville valgt SXGA+ til en 15" skjerm. Hvis ikke du har mulighet for aa velge WSXGA+ da.. Som er 1680x1050.

Saa om du ikke er spesielt opptatt av aa ha widescreen ville jeg gaatt for den losningen med stort opplosning, altsaa sxga+

Utrolig irriterende at det finnes hotkey paa min maskin som skifter keyboard language.

Endret av skromt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Komplett har en pc med alle de tingene som den du ville ha pluss operativsystem samt det er en kjent leverandør.

Her er linken til den maskinen.

Når man kjøper noe så dyrt som bærbar pc, bør man handle hos kjente leverandører.

Fordelen med Widescreen. Vel det er jo kjekt når man skal se en dvd-film...

Lenke til kommentar
  Komplett har en pc med alle de tingene som den du ville ha pluss operativsystem samt det er en kjent leverandør.

Når man kjøper noe så dyrt som bærbar pc, bør man handle hos kjente leverandører.

Den Pcen er jo like bra som jeg snakket om ..?.?

Hvis du finner en på en "kjent" forhandler til under 12laks. med minst dette:

- Intel Pentium M 1,86 prosessor

- 1024 (PC 4200!) minne

- 6600 / X700 ytelse

- Minnkortleser

- Bluetooth og Infrarød ( kan klare meg uten, men...)

- Bra skjerm

- dvd brenner

- Harddisk trenger ikke være så stor ... 60?

Helst

- Webcamera

- Sata Harddisk

Men det eneste jeg har funnet er den på shg og den du sa var jo ikke i nerheten...! :no:

Etter det Buggz sier er det jo heelt meningsløst med widescreen!

spill blir jo ikke noe bra på det heller... kanskje "kulere" å se på ! :thumbdown:

Endret av eplee
Lenke til kommentar

"Kinoformat" kalles Cinema Scope, forkortes gjerne bare til scope, og har et størrelsesforhold på 1:2.39, mens widescreen er 1:1.85. Scope blir mest brukt i storfilmer som Ringenes Herre, Matrix, alle filmer med slagsscener, etc. Filmer som f.eks. Oppdrag Nemo, lignender animasjonsfilmer, mange norske filmer og drama/thrillere som har mer behov for å bruke nærbilder bruker heller widescreen-formatet. Derfor blir det ofte svarte kanter selv om man har widescreen-skjerm.

EDIT: Det ser ut som jeg forklarte meg litt dårlig. Hvis man ser en scope-film på sin widescreen, så blir det svarte kanter rett&slett fordi scope er smalere. Dersom du ser en widescreen-film på en widescreen, dette sier nesten seg selv, så vil det passe perfekt inn. Angående spill, så er det en del spill der ute som støtter widescreenoppløsninger, men det er ikke standard.

Endret av Buggz
Lenke til kommentar

bump

Den Pcen er jo like bra som jeg snakket om ..?.?

Hvis du finner en på en "kjent" forhandler til under 12laks. med minst dette:

- Intel Pentium M 1,86 prosessor

- 1024 (PC 4200!) minne

- 6600 / X700 ytelse

- Minnkortleser

- Bluetooth og Infrarød ( kan klare meg uten, men...)

- Bra skjerm

- dvd brenner

- Harddisk trenger ikke være så stor ... 60?

Helst

- Webcamera

- Sata Harddisk

Men det eneste jeg har funnet er den på shg og den du sa var jo ikke i nerheten...! no.gif

Etter det Buggz sier er det jo heelt meningsløst med widescreen!

spill blir jo ikke noe bra på det heller... kanskje "kulere" å se på ! thumbdown.gif

Takker hvis noen har andre forslagg enn den på shg.no :thumbup:

Endret av eplee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...