eplee Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Tittelen sier vel alt.. Og en ting til.. Har funnet en bærbar data som passer perfekt , MEN den har ikke widescreen.. hva er fordelen med det? burde jeg prøve å finne en med det..? Lenke til kommentar
skromt Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Ville valgt SXGA+ til en 15" skjerm. Hvis ikke du har mulighet for aa velge WSXGA+ da.. Som er 1680x1050. Saa om du ikke er spesielt opptatt av aa ha widescreen ville jeg gaatt for den losningen med stort opplosning, altsaa sxga+ Utrolig irriterende at det finnes hotkey paa min maskin som skifter keyboard language. Endret 3. september 2005 av skromt Lenke til kommentar
eplee Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Den dataen jeg har sett på er på SHG.no varenummer: 550757 under "Bærbare - Alle - shg Note 9100 Series" Er det bra skjerm på denne? denne frister pga. bluetooth webcam infrarød osv.. Lenke til kommentar
skromt Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Under spesifikasjoner på den bærbare 9100 serier på varenummer 550757 står det SXGA+ som er 1400x 1050 i oppløsning. Om det er en bra skjerm det vet jeg ikke noe om, men det er en god oppløsning:P Lenke til kommentar
eplee Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Kan skjermer på bærbare dataer bli målt med MS? Hvor mye har en bærbar i ms? hva har den jeg ser på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Komplett har en pc med alle de tingene som den du ville ha pluss operativsystem samt det er en kjent leverandør. Her er linken til den maskinen. Når man kjøper noe så dyrt som bærbar pc, bør man handle hos kjente leverandører. Fordelen med Widescreen. Vel det er jo kjekt når man skal se en dvd-film... Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Fordelen med Widescreen. Vel det er jo kjekt når man skal se en dvd-film... Det spiller ingen rolle. Blir en svart stripe uansett. Kinoformat er enda bredere enn "vanlig" widescreen, og siden de fleste filmer er tilpasset kino. Vel, you do the math. Lenke til kommentar
eplee Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Komplett har en pc med alle de tingene som den du ville ha pluss operativsystem samt det er en kjent leverandør.Her er linken til den maskinen. Når man kjøper noe så dyrt som bærbar pc, bør man handle hos kjente leverandører. Fordelen med Widescreen. Vel det er jo kjekt når man skal se en dvd-film... Den Pcen er jo like bra som jeg snakket om ..?.? Hvis du finner en på en "kjent" forhandler til under 12laks. med minst dette: - Intel Pentium M 1,86 prosessor - 1024 (PC 4200!) minne - 6600 / X700 ytelse - Minnkortleser - Bluetooth og Infrarød ( kan klare meg uten, men...) - Bra skjerm - dvd brenner - Harddisk trenger ikke være så stor ... 60? Helst - Webcamera - Sata Harddisk Men det eneste jeg har funnet er den på shg og den du sa var jo ikke i nerheten...! Etter det Buggz sier er det jo heelt meningsløst med widescreen! spill blir jo ikke noe bra på det heller... kanskje "kulere" å se på ! Endret 3. september 2005 av eplee Lenke til kommentar
Buggz Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) "Kinoformat" kalles Cinema Scope, forkortes gjerne bare til scope, og har et størrelsesforhold på 1:2.39, mens widescreen er 1:1.85. Scope blir mest brukt i storfilmer som Ringenes Herre, Matrix, alle filmer med slagsscener, etc. Filmer som f.eks. Oppdrag Nemo, lignender animasjonsfilmer, mange norske filmer og drama/thrillere som har mer behov for å bruke nærbilder bruker heller widescreen-formatet. Derfor blir det ofte svarte kanter selv om man har widescreen-skjerm. EDIT: Det ser ut som jeg forklarte meg litt dårlig. Hvis man ser en scope-film på sin widescreen, så blir det svarte kanter rett&slett fordi scope er smalere. Dersom du ser en widescreen-film på en widescreen, dette sier nesten seg selv, så vil det passe perfekt inn. Angående spill, så er det en del spill der ute som støtter widescreenoppløsninger, men det er ikke standard. Endret 4. september 2005 av Buggz Lenke til kommentar
eplee Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 (endret) bump Komplett har en pc med alle de tingene som den du ville ha pluss operativsystem samt det er en kjent leverandør. Her er linken til den maskinen. Når man kjøper noe så dyrt som bærbar pc, bør man handle hos kjente leverandører. Fordelen med Widescreen. Vel det er jo kjekt når man skal se en dvd-film... Den Pcen er jo like bra som jeg snakket om ..?.? Hvis du finner en på en "kjent" forhandler til under 12laks. med minst dette: - Intel Pentium M 1,86 prosessor - 1024 (PC 4200!) minne - 6600 / X700 ytelse - Minnkortleser - Bluetooth og Infrarød ( kan klare meg uten, men...) - Bra skjerm - dvd brenner - Harddisk trenger ikke være så stor ... 60? Helst - Webcamera - Sata Harddisk Men det eneste jeg har funnet er den på shg og den du sa var jo ikke i nerheten...! no.gif Etter det Buggz sier er det jo heelt meningsløst med widescreen! spill blir jo ikke noe bra på det heller... kanskje "kulere" å se på ! thumbdown.gif Takker hvis noen har andre forslagg enn den på shg.no Endret 4. september 2005 av eplee Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Denne: http://www.itbshop.no/product_info.php/cPa...products_id/139 eller http://www.itbshop.no/product_info.php/cPa...products_id/158 Endret 4. september 2005 av eskarls Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Har veldig bra priser der De er også seriøse folk...har snakka en del med eier! Lenke til kommentar
eplee Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Denne: http://www.itbshop.no/product_info.php/cPa...products_id/139 eller http://www.itbshop.no/product_info.php/cPa...products_id/158 de hadde vel ikke det jeg så etter...? men takk for forslaget.. noen andre? Endret 4. september 2005 av eplee Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Den nederste var da ikke langt unna... Sleng på litt mer ram så er du der. webcam kan du kjøpe ved siden av? Lenke til kommentar
eplee Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Den nederste var da ikke langt unna... Sleng på litt mer ram så er du der. webcam kan du kjøpe ved siden av? jo?? den har - For dårlig prosessor - for lite ram - DDR-333 - 64 mb skjermkort Lenke til kommentar
djheaven Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Ta en titt på denne http://www.psdata.no/ps.asp?it=112321&mlevel=130500 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå