acon Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hei Tenker på å kjøpe meg bil til jeg blir 18. Men har observert at det er rådyrt med forsikring, også kun ved ansvarsforsikring. Har et par kamerater som lurer på det samme, men de sier de skal sette bilen på foreldrene, for å spare penger på forsikringen... eller forsikre den på dem. Men da lurer jeg litt på hva om det er lurt. Skal isåfall kun ha ansvars forsikring på bilen, men hvis jeg krasjer da (bank i bordet) mister da foreldrene mine bonusen de har tjent opp? Takker for alle svar Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 (endret) I det korte løp lønner det seg å ha forsikringen på foreldrene fordi du da kjører på foreldrene sin bonus, men den dagen du selv skal ha forsikring så starter du på null. Krasjer du så går det av bonmusen på forsikringa på bilen, kan slå begge veier det der. Grinete foreldre men billigere forsikring. Endret 3. september 2005 av perpyro Lenke til kommentar
acon Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 I det korte løp lønner det seg å ha forsikringen på foreldrene fordi du da kjører på foreldrene sin bonus, men den dagen du selv skal ha forsikring så starter du på null.Krasjer du så går det av bonmusen på forsikringa på bilen, kan slå begge veier det der. Grinete foreldre men billigere forsikring. Så de mister bonusen kun når jeg har ansvar også? Hmm... Tviler jeg får ha forsikringen på dem da... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Ja, husk at det er forsikringsselskapet som betaler for skaden på den andre parten når det er din skyld. Bare for å presisere dette er dersom det er du som er skyld i uhellet. Er det idioten i mersen sin skyld så er det ingen bonustap, bare en til 18 åring i ulykkesstatistikken. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Bonusen går vel på hver enkelt forsikringsavtale, dvs at foreldrene dine mister ikke bonus på sin bil, hvis du kræsjer din. Men, jeg ville jo satt forsikringen på meg selv, slik at du får begynt å spare opp bonus. Det er dumt å ha null bonus den dagen du har råd til en fin ny bil, som du må ha kasko på. Da blir det dyrt da. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Jeg synes ikke ansvarsforsikring er så veldig dyrt. (Spørs jo hvilken bil da) Har nemelig regnet litt på mine egne bilutgifter. (Har en 1984 Volvo 740 GL) Ansvarsforsikring: 9000 i året ca. Årsavgift: 2800 tror jeg -------------------------------------------------- Ovenfor er altså faste utgifter. Så skal jeg ta for meg variable utgifter: Bensin siden jeg fikk lappen i April: 12000km * 1L/mil * 11,50kr/l = 13800kr i bensin. Så er det slitedeler, slanger og pakninger dekk osv. Ca. 10 000 siden April. Jeg gjør alt arbeid på bilen selv. --------------------------------------------------- Nå ble dette inn i helvette rotete, men hvis man ser på tallene ser man at forsikring ikke er det dyreste med å ha bil. Det er bensinutgifter. Når jeg har kjørt i et år vil jeg i følge tallene ha brukt ca. 30 000kr på bensin. Men bare 9000 på forsikring. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Når bensinprisen kanskje kryper opp mot 15 kroner litern, så blir ikke forsikring så viktig. Men det er jo ikke så dyrt for forsikring da, med mindre du ikke skal ha deg en Golf GTI med 230 hester. Bare forsikre bilen på deg, så sparer du opp bonus også slipper du et helvettes liv fra foreldra dine om du skulle være så uheldig og skade bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå