frank_jarle Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Jeg ser på to modeller nemlig 9800Pro AIW, dette er Powercolor 9800Pro AIW 128MB til rundt 1200kroner hos komplett og Connect3D 9800Pro AIW 128MB til rundt 2500kroner hos psdata. Er det virkelig så stor kvalitets forskjell på disse to merkene. Kunne godt tenkt meg å kjøpe Powercolor, så hvis noen har erfaringer med dette kortet så si ifra Dette skal settes i en Shuttle med 240w PSU, burde gå greit det? Frankie Lenke til kommentar
sixx Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 okey.... powercolor er et såkalt "billigmerke" men på selve brikken er forskjellen ingen... connect 3d har vel også endel bedre kjøling, men hvis du ikke skal klokke kortet ditt er powercolor helt ok...Ellers så har det med bundle og gjøre(programvare). koklusjon: de yter antagelivis helt likt, men det er forsjkell på tilbehøret... Ikke spør engang hvorfor forskjellen påprisen er så hinsides, men det er hvertfall mitt beste svar 9800 pro er vel ikke "state of the art" nå til dags, så for all del, ikke kjøp det dyreste... Du kan heller vurdere et 6600 GT kort...mye mer for pengene... Men hvis du skal ha et 9800 pro kort er det helt greit å kjøre feks. BF2 på medium. MEn that's it. ikke nå mer liksom. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Tusen hjertelig takk for et kjempe bra svar, det satte litt lys over disse to..har faktiskt vurdert 6600GT ja, tenker litt på det nuh. Men prisen var jo helt ekstremt da, ikke alngt unn at man får to kort for den stive prisen. Frankie Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Dette skal settes i en Shuttle med 240w PSU, burde gå greit det? Det står på hjemmesiden at det er anbefalt minimum 300W for 9800 pro kortet. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 okey.... powercolor er et såkalt "billigmerke" men på selve brikken er forskjellen ingen...connect 3d har vel også endel bedre kjøling, men hvis du ikke skal klokke kortet ditt er powercolor helt ok...Ellers så har det med bundle og gjøre(programvare). koklusjon: de yter antagelivis helt likt, men det er forsjkell på tilbehøret... Ikke spør engang hvorfor forskjellen påprisen er så hinsides, men det er hvertfall mitt beste svar 9800 pro er vel ikke "state of the art" nå til dags, så for all del, ikke kjøp det dyreste... Du kan heller vurdere et 6600 GT kort...mye mer for pengene... Men hvis du skal ha et 9800 pro kort er det helt greit å kjøre feks. BF2 på medium. MEn that's it. ikke nå mer liksom. Fordi PowerColor er billigmerke i forhold til Connect3D? Hvorfor i all verden er så og si alle andre modeller fra de to produsentene priset relativt likt da? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Det er ikke nødvendigvis dårligere kvalitet på et Powercolor enn et Connect3D, prisforskjellene handler vel mer om bundle, hvor gode priser den enkelte butikk har klart å oppnå fra leverandør og hvilken fortjenestemargin som er lagt inn. Må vel kunne si at det dyreste kortet er et svært dårlig kjøp. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg tror heller forskjellen er at PSdata ikke har oppdatert prisen. AIW kort blir det vel ikke akkurat solgt mye av så det er heller ikke vits å oppdatere priser daglig for å ligge best an. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Det har jo noe med at det er to forskjellige forhandlere som vil ha ulike priser for det samme produktet. Finner du begge kortene hos en forhandler vil antageligvis differansen være mindre. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg tipper på gammel lagervare hos psdata med gammel kost, som de ikke har satt ned prisen på ennå. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 okey.... powercolor er et såkalt "billigmerke" men på selve brikken er forskjellen ingen...connect 3d har vel også endel bedre kjøling, men hvis du ikke skal klokke kortet ditt er powercolor helt ok...Ellers så har det med bundle og gjøre(programvare). koklusjon: de yter antagelivis helt likt, men det er forsjkell på tilbehøret... Ikke spør engang hvorfor forskjellen påprisen er så hinsides, men det er hvertfall mitt beste svar 9800 pro er vel ikke "state of the art" nå til dags, så for all del, ikke kjøp det dyreste... Du kan heller vurdere et 6600 GT kort...mye mer for pengene... Men hvis du skal ha et 9800 pro kort er det helt greit å kjøre feks. BF2 på medium. MEn that's it. ikke nå mer liksom. ehm er ikke det ikke motsatt power color den me ryktet og 3d slik man holder seg unna? kjøp 6800gt heller jeg har prød begge ..eier selv 6800gt ...klarer alle spill..godt.. og ellers slike prisforskjeller er ikke uvanelig selv med samme merke...hellt sykt derfor har vi vår elskede prisguide her på fourmet Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Jeg tror nok det er en grunn til at han har valgt et AIW kort, så å anbefale 6800GT ser jeg ikke helt vitsen med. Det som heller kan være vits å anbefale er ATI Theater 550, et PCI TV-kort som koster <700,- som du kan ta med deg til nye systemer selv om du bytter skjermkort/hovedkort. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Jeg tror nok det er en grunn til at han har valgt et AIW kort, så å anbefale 6800GT ser jeg ikke helt vitsen med. Det som heller kan være vits å anbefale er ATI Theater 550, et PCI TV-kort som koster <700,- som du kan ta med deg til nye systemer selv om du bytter skjermkort/hovedkort. Ikke så dumt det nei. Har ikke tenkt på det. Det er vel gjerne ikke så mye oppdateringer med ettTv-kort som det er med et grafikk-kort? En over her som nevnte at det er anbefalt 300w PSU, men jeg har inntrykk av at det er flere som kjører topp-kort på shuttle's 240w PSUer, så regner med at et 9800Pro eller 6600GT skal gå fint. Frankie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå