Gå til innhold

Døde pixler på PSP, hva er akseptabelt?

ADT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lest på et annet forum:

Fra importør har jeg fått følgende melding i dag:

DÅRLIG LYD I HODETELEFONENE

"For å være sikre på at barn ikke skal pådra seg hørsel skade har Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) bestemt seg for å sette maks lyd i de medfølgende hodetelefonene til ca 90 db. Dette er ganske lav lyd og dette vil det helt sikkert komme klager på. Eneste måten å bedre dette på er å kjøpe seg et annet hodetelefon sett."

DØDE PIXLER PÅ SKJERMEN

"Skjermen til PSP består av flere tusen små pixler som danner bildet på skjermen. Det forekommer at enkelte av disse pixlene på skjermen er døde eller blir døde. Dette er ingen garanti sak så lenge det ikke forekommer flere døde pixler i en ’’klynge’’ på skjermen som gjør at bildet forringes vesentlig. Det er altså ingen bytterett på dette så lenge det kun forekommer enkelte døde pixler her og der."

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva returrett er for noe... Angrerett har man alltid når man kjøper over nettet, postordre osv (generelt sett hvis man ikke har mulighet for å se produktet). Man kan da returnere produktet innen 14 dager (tror jeg det er) så lenge man kan levere det tilbake ca. slik man mottok det. Er vel litt diskusjon rundt dette om å levere tilbake en LCD skjerm med noen døde pixler er helt ok.

Elkjøp sin returrett (hvis det er den du refererer til) skal vel gjelde uansett innen 30 dager så lenge du ikke har ødelagt produktet.

Edit: Virker som om PSP er ganske plaget av døde piksler, så det er ikke du som har vært uheldig her. Mulig du må lete lenge etter en PSP uten flere døde piksler (det er i allfall det inntrykket jeg får på diverse forum rundt om kring).

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Vet ikke helt hva returrett er for noe... Angrerett har man alltid når man kjøper over nettet, postordre osv (generelt sett hvis man ikke har mulighet for å se produktet). Man kan da returnere produktet innen 14 dager (tror jeg det er) så lenge man kan levere det tilbake ca. slik man mottok det. Er vel litt diskusjon rundt dette om å levere tilbake en LCD skjerm med noen døde pixler er helt ok.

Elkjøp sin returrett (hvis det er den du refererer til) skal vel gjelde uansett innen 30 dager så lenge du ikke har ødelagt produktet.

Edit: Virker som om PSP er ganske plaget av døde piksler, så det er ikke du som har vært uheldig her. Mulig du må lete lenge etter en PSP uten flere døde piksler (det er i allfall det inntrykket jeg får på diverse forum rundt om kring).

Men nå er det jo bare de med døde pixler som klager, har ikke sett noen tråder der topic er: Jeg har INGEN døde pixler! :p

Lenke til kommentar

Haha, lo meg halvt i hjel når jeg kom over en artikkel i dagbladet med denne kommentaren fra elkjøp-sjefen:

Dersom du gjerne vil ha svar på spørsmålet ditt, ber jeg om at du sender det til [email protected] og skriver ¿Nettmøte¿ i emne-feltet

Jeg bare lurer på hvem i all verden som klarer å lage de "opp-ned" spørsmålstegnene :p De som ikke fikk det til var det sikkert ingen respons på! Haha!

(Sistnevnte er seff. bare en spøk, jeg tror nok alle som sendte med "nettmøte" i emnefeltet fikk respons. Men det hadde vært utrolig artig å lage en liten "scetch" på :D) Huff, dette var "nerdehumor" i særklasse... Ser for meg 40-50 åringer som snur opp-ned på tastaturet for å lage tegnet! :!:

edit for n'te gang: Når jeg ser nærmere etter er faktisk overskriften på artikkelen "Blir du lurt?" *ruller av stolen, og spinner av latterkrampe på gulvet*

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Ingen forhandler er vel egentlig ansvarlig for døde pixler, men de forskjellige leverandørene har satt hver sin standard på hvor mange døde pixler det kan være før man kan få lov til å bytte. Thumbs Up til Nintendo som sier at DET SKAL IKKE VÆRE DØDE PIXLER PÅ DS! Synes alle skulle legge seg på denne linja...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg fikk en med 9 døde pixler. Jeg fikk ikke byttet den fordi de ikke sto i klynge. Jeg fikk heller ikke pengene tilbake. De sa det ikke var lov :cry: Så nå står jeg her med en tilgode lapp på expert. Vil heller ha penger og kjøpe en ny en på elkjøp. Lager en tråd om problemet mitt senere når internettet hjemme funker (sitter på skolen) (hysjj)

Lenke til kommentar

Akseptabelt antall pixelfeil defineres ut i fra denne, ISO 13406, som "alle hederlige produsenter" forholder seg til. Nå vet jeg ikke på stående fot hva PSPens native resolution er, men jeg tviler på at den er så mye som 1024*768... Om denne standarden gjelder bærbare enheter aner jeg heller ikke, men du kan jo si til butikken at siden en 17" i følge standarden kan ha max 2 feil, er det hårreisende at en PSP skal kunne ha 6 før det blir noen sak ut av det. Jeg vet at de forskjellige produsentene har sine egne policyer på hva som er akseptabelt, men dette er i alle fall standarden. Hadde jeg vært forhandleren, ville jeg gitt kunden en ny enhet, og heller belaga meg på en krangel med Sony.

Lenke til kommentar
Jeg fikk en med 9 døde pixler. Jeg fikk ikke byttet den fordi de ikke sto i klynge. Jeg fikk heller ikke pengene tilbake. De sa det ikke var lov :cry: Så nå står jeg her med en tilgode lapp på expert. Vil heller ha penger og kjøpe en ny en på elkjøp. Lager en tråd om problemet mitt senere når internettet hjemme funker (sitter på skolen) (hysjj)

Gå tilbake, si at du skal kjøpe en PSP og betal med tilgodelappen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg fikk en med 9 døde pixler. Jeg fikk ikke byttet den fordi de ikke sto i klynge. Jeg fikk heller ikke pengene tilbake. De sa det ikke var lov  :cry:  Så nå står jeg her med en tilgode lapp på expert. Vil heller ha penger og kjøpe en ny en på elkjøp. Lager en tråd om problemet mitt senere når internettet hjemme funker (sitter på skolen) (hysjj)

Ja men jeg vil ikke ha mer med expert å gjøre,så mamma eller pappa tok tilgodelappen så kjøpte jeg ny på elkjøp.

Lenke til kommentar
Jeg fikk en med 9 døde pixler. Jeg fikk ikke byttet den fordi de ikke sto i klynge. Jeg fikk heller ikke pengene tilbake. De sa det ikke var lov  :cry:  Så nå står jeg her med en tilgode lapp på expert. Vil heller ha penger og kjøpe en ny en på elkjøp. Lager en tråd om problemet mitt senere når internettet hjemme funker (sitter på skolen) (hysjj)

Ja men jeg vil ikke ha mer med expert å gjøre,så mamma eller pappa tok tilgodelappen så kjøpte jeg ny på elkjøp.

Var den du kjøpte nå helt uten pixelfeil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...