Ganjaman Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Har nettopp anskaffet meg en Western Digital 120GB SE. Men helt siden jeg begynte å ta denne i bruk, har jeg fått "CRC Errors" på det meste av det jeg har lastet ned. Spesielt pakkede filer. Dette skjer nå på begge HD-ene! WD-en står som "slave" og jeg har en Maxtor D740X som "master". Har aldri hatt slike problemer før jeg fikk meg denne WD disken. Hjelper ikke uansett hvor mange ganger jeg laster ned filen! Så jeg lurer på om dere her i forumet har opplevd noe liknende? Takk på forhånd! _________________ Abit KR7A-Raid AMD Ahtlon XP 1900+ 512 MB DDR RAM MAXTOR DiamondMax Plus D740X, 60GB WD120GB SE Creative Audigy Player Chieftec Dragon Big Tower m/dør Blå Gainward Geforce 4 Ti 4600 750 XP WinXP Pro, BKK 10Mbit/10Mbit [ Denne Melding var redigert av: Ganjaman på 2002-08-11 15:43 ] Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg har opplevd å laste ned filer med crc error..... som jeg vet finnes det ikke noe som kan fikse det... siden CRC error er ødelagt under pakkingen... Men en ting er jeg sikker på: det har ingenting med harddisker å gjøre.. det er selve filen du laster ned det er noe galt med. Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Det er ikke noe gale med filene. Jeg lastet dem ned til en av de andre PC-ene mine. Der funket akkurat den samme filen helt bra. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Du kan bruke Pkunzip (dosversjonen) for å pakke ut filer som har CRC feil på seg. Det går faktisk. Mange av de filene som jeg har fått beskjed om at det var CRC feil på fungerer helt fint! Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Bruker du samme program til og dekomprimere på begge maskinene? Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Den 2002-08-11 16:08, Eskil87 skrev:Bruker du samme program til og dekomprimere på begge maskinene? Ja, det gjør jeg. Men dette CRC greiene skjedde også med .exe filer. For eksempel med Nimo Codec Pack. Men da jeg flyttet denne (Nimo-en) over til den andre PC-en, funket den helt fint. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Filer kan bli korrupte pga. f.eks. program som du bruker som "forstyrrer" under nedlasting (vet det er noen slike ala download accelerator-type program som kan forårsake det på enkelte serverer).....har ikke helt konkrete eksempler på det, men det er sikkert andre som vet hva jeg snakker om som kanskje kan gi noen eksempler (eller?)... Lenke til kommentar
THX 1138 Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Hmm, dette høres rart ut. Du burde prøve å sette harddisken i den andre maskinen, slik at du kan se om det virkelig er disken som er problemet. Jeg har forresten denne harddisken, og har aldri hatt dette problemet. Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Den 2002-08-11 16:15, dudsi skrev:Filer kan bli korrupte pga. f.eks. program som du bruker som "forstyrrer" under nedlasting (vet det er noen slike ala download accelerator-type program som kan forårsake det på enkelte serverer).....har ikke helt konkrete eksempler på det, men det er sikkert andre som vet hva jeg snakker om som kanskje kan gi noen eksempler (eller?)... Jeg har ikke noen andre programmer innpå PC-en nå enn de jeg hadde før jeg fikk WD-en. Alt dette med "CRC Errors" skjedde etter jeg satt WD-en inn i PC-en. Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Den 2002-08-11 16:16, THX 1138 skrev:Hmm, dette høres rart ut. Du burde prøve å sette harddisken i den andre maskinen, slik at du kan se om det virkelig er disken som er problemet. Jeg har forresten denne harddisken, og har aldri hatt dette problemet. Tror ikke det er noe gale med WD disken. Men når jeg satte den inn ble alt nytt som jeg lastet ned "CRC corrupt". Og det på begge HD-ene. Så det er noe "muffens" på gang her! Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Bare for å gjøre det klart: Ikke alt jeg har lastet ned har fått "CRC Error". Har lastet ned noen .bin filer, og dem fungerte helt fint. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Høres ut som kontrollerfeil ... Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Finnes det ikke programmer for windows som retter dette problemmet bortsett fra pkunzip i dos? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Den 2002-08-11 16:03, Asbjørn T. skrev:Jeg har opplevd å laste ned filer med crc error..... som jeg vet finnes det ikke noe som kan fikse det... WinRar med recovery record fungerer ofte. Quote: siden CRC error er ødelagt under pakkingen... Meget sjelden at crc-error oppstår under pakking. Derimot oppstår det oftere ved nedlasting ifra f.eks. Internett med støy på linjene eller ved fysiske feil på lagringsmedium. Quote: Men en ting er jeg sikker på: det har ingenting med harddisker å gjøre.. det er selve filen du laster ned det er noe galt med. Meget mulig at det er feil på IDE-kabelen eller annen magnetisk påvirkning. Men ettersom det ikke er crc-feil på andre filer, kan det jo meget mulig være selve tilkoblingen til Internett det er feil på... [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-08-11 16:23 ] Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Meget mulig at det er feil på IDE-kabelen eller annen magnetisk påvirkning. Men ettersom det ikke er crc-feil på andre filer, kan det jo meget mulig være selve tilkoblingen til Internett det er feil på... Jeg bruker den samme linjen på alle PC-ene. Og problemet oppstår bare på MIN PC. Og det skjer bare når begge HD-ene er inne i PC-en samtidig. Lenke til kommentar
THX 1138 Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Dette høres kanskje rart ut, men kan problemet skyldes hovedkortet? Kom til å tenke på at på en av mine gamle maskiner, ble ikonet på selvutpakkende rar-filer ofte byttet ut med standard exe-ikonet. Så leste jeg på et eller annet diskusjonsforum at dette faktisk skyldtes hovedkortet! Kanskje du bør sjekke ut om andre med samme hovekort har dette problemet? Ellers er kanskje ikke en re-installasjon av Windows (hvis det er dette du bruker da) så dumt. Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Den 2002-08-11 16:26, THX 1138 skrev:Dette høres kanskje rart ut, men kan problemet skyldes hovedkortet? Kom til å tenke på at på en av mine gamle maskiner, ble ikonet på selvutpakkende rar-filer ofte byttet ut med standard exe-ikonet. Så leste jeg på et eller annet diskusjonsforum at dette faktisk skyldtes hovedkortet! Kanskje du bør sjekke ut om andre med samme hovekort har dette problemet? Ellers er kanskje ikke en re-installasjon av Windows (hvis det er dette du bruker da) så dumt. Problemet forsvinner når jeg tar ut WD-en. Ikke vet jeg, men det virker som om HD-ene ikke liker hverandre. hehe Lenke til kommentar
whoi Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Har du prøvd en annen IDE kabel? Eller sette dem på forskjellige IDE kabler? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Jeg har samme HDD som deg, og fikk akkurat samme problem - dette er IKKE noe med hovedkort eller whatever og gjøre - har testet selv.. Ett spørsmål, har du overklokka systemet ditt via FSB ? jeg tror ikke at WD diskene tåler det over lengre tid ser'u.. og du får dermed masse CRC errors som ikke burde være der, osv - hvis du laster ned et S.M.A.R.T. status analyse program, vil du nok se at hdd'en har overskredet treshold'et sitt også.. ved slike feil som dette, står det på WD's egne sider at de anbefaler og bytte hdd'en. Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Den 2002-08-11 16:44, bidz skrev:Jeg har samme HDD som deg, og fikk akkurat samme problem - dette er IKKE noe med hovedkort eller whatever og gjøre - har testet selv.. Ett spørsmål, har du overklokka systemet ditt via FSB ? jeg tror ikke at WD diskene tåler det over lengre tid ser'u.. og du får dermed masse CRC errors som ikke burde være der, osv - hvis du laster ned et S.M.A.R.T. status analyse program, vil du nok se at hdd'en har overskredet treshold'et sitt også..ved slike feil som dette, står det på WD's egne sider at de anbefaler og bytte hdd'en. Har ikke overklokket i det hele tatt. Pluss at disken er 3 dager gammel!! [ Denne Melding var redigert av: Ganjaman på 2002-08-11 16:52 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå