Mr.Hassan Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Hei! Eg tenkte å sortere og lage eit elektronisk bibilotek over alle cdáne mine.. Eg tenkte då å sortere cdáne etter innhald og kor eg har lagra dei.Slik at eg kan søke etter for eksempel "gruppe - og sang tittel og finne ut at det finner eg på musikk cd 1 i cd boks nummer 1. Eg kunne også tenkt meg eit program som lista opp alt som var på ein cd.Slik at eg slepper å skrive opp det som er på dei forskjellige for hand. Lenke til kommentar
be321 Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 hva er spørsmålet`? bruk accsess Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 28. november 2001 Forfatter Del Skrevet 28. november 2001 Tenkte på å bruke access,men tenkte eg skulle sleppe å lage databasen.Sjølv om det ikkje tar så lang tid. Men,har access muligheten til å legge inn informasjon om filene som ligger på cdén? Om eg har ein mange filer på ein cd..Kunne eg helst tenkt meg å skrive i access at cd 1 innhalder fil 1,fil2 etc... Om ein har mange cdár tar det litt tid.. Det eg kunne gjære er å lage ein access database og finne eit program som er nesten likt listpro.Bare at den kan lese informasjon på cdér og ikkje bare på mpe,vob etc..Og etter at det er blitt generert ei liste over filene på cdén..Bruker eg cut&paste for å legge informasjonen inn i databasen :wink: Lenke til kommentar
jarlehol Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Prøv å gå til http://www.digi.no og søk etter Ruby. Det "scanner" CD'ene Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Ingen tvil: http://www.fnp.no/platark/index.html Skikkelig omfattende og raskt fordi du kan laste ned info fra CDDB basen på nett. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 28. november 2001 Forfatter Del Skrevet 28. november 2001 Takker jarlehol Har ikkje fått testa programmet.Men,vist det lager lister som kan lagres i eventuelt *.txt format.For så å overføre i ein access database er det programet eg trengte :wink: Lenke til kommentar
jarlehol Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Det er en database som lagrer alle filene på CD'en. Du kan gå inn å søke etter filene du vil ha... Veldig enkelt Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 28. november 2001 Forfatter Del Skrevet 28. november 2001 Til Anders Leipsland Platearkivet virker bra.. Men,kan det brukes til å lage oversikt over andre cdér enn musikk? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 hehe, tenkte bare på musikk CD-er jeg ettersom det er de eneste CDene jeg er interessert i og holde orden på :wink: Ville nok ikke brukt PlateArkivet til data-CD-er nei, men kanskje ProgramArkivet(følg samme link)? Har bare testa PlateArkivet selv da, ikke ProgamArkivet. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 28. november 2001 Forfatter Del Skrevet 28. november 2001 Til Anders Leipsland.. Skal ta å sjå på programArkivet.PlateArkivet virka bra..Men,vil helst ikkje ha 2 arkiv eit for musikk og eit for andre filer..Vil helst ha eit samla arkiv;) Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Hei Jeg har brukt et program som scanner alle CD-er pog lager indeksfiler. Du ser filene i en "filbehandler". Når du klikker på er fil (du fx vil installere) så ber programmet deg sette inn rett cd. Programmet heter Where Is It... Søk fx på gozillasearch.com for å finne det du trenger for å bruke programmet fult ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå