123456789101112 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Jeg skal kjøpe meg ny mobil telefon, og de tre jeg står igjen med er de tre som er nevnt ovenfor, Det jeg syntes er viktig med en mobil er: Design Kvalitet(veldig viktig) ok kamera ok mp3 spiller kan se video grei batterilevetid Heller foreløpig litt mot Samsung E730, men har hørt at det er mange grunnleggende feil ved denne mobilen. (ikke stor bokstav etter punktum, mye skrivefeil i menyene++) Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Ville holdt meg unna Samsung ja. Har selv hatt et par modeller, og solgt dem kjapt som fy. Ting man tror ikke skal være irriterende viser seg å være sinnsykt irriterende etter en stunds bruk... Som du nevner selv, dårlig T9-ordliste, ikke stor bokstav etter punktum, flere modeller må du slette hele ord for å redigere dem, skrivefeil i menyene osv. Men Samsung står jo visstnok for god kvalitet, og design må man jo bare berømme dem for... Jeg ville uansett valgt SE K750i. Overlegent kamera, mp3-spiller og andre funksjoner. Lenke til kommentar
Juukamen Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Bruker E730 selv, anngående stor bokstav etter punktum, det er en vanesak. Har ikke den beste batterilevetiden, dersom at du ikke vil ladde ofte, styr unna den. Vil du ha en sexy telefon, kjøp den,. 91 MB minne, Bluetooth, 1.3 MB kamera, TFT skjerm og annet snacks. Tenker du på D500 ? hva med og vente til D600 og ha noe som er eksklusivt ? D500 begynner også bli kjedelig nå. Men ennå en god telefon vell og merke. K750i, finfin telefon, men hvorfor ikke W800i som er storebroren til K750i ? Du har valgt noen fine telefoner, uten tvil, spørsmålet er som du vil ha design, batteri eller minne ? Sitt ned, bruk noen dager, og vær med noen venner. Jeg kjøpte min E730 ene og alene for at den var "gumiert" litt stilig da, også en klapp telefon. Har brukt Nokia hele tiden, og det var plagsomt og skrive mld i begynnelsen, men nå, jeg merker ingenting, siden at det kun er en vanesak. Menyene er også enkle, skrivefeil ? Da er jeg dum, som ikke har sett noen eller lagt merke til noen Så de punktene dine. Design = E730 Kvalitet = D500, har ikke hatt en reklamasjon om den ennå Kamera = K750 uten tvil. MP3 Spiller = W800i, 513 MB minne og 2 MpiX kamera Video, E730 kan det, vet ikke om de andre kan det. Grei batterilevetid = ihvertfall ikke E730. Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Takk for gode svar vil bare tilføye noe. Det absolutt viktigste med mobilen er at den har et kult design, og god kvalitet, pleier og ha mobilene mine i ca 2år og det er da viktig, at den ikke begynner og svikte tidlig. Hadde før en SE T630, og opplevde at denne veldig fort begynte og bli treig i joystikken, og hang mye inne på menyen. Ellers er det jo morro med et greit kamera og mp3 spiller for underholdingens skyld, men jeg har både ipod og digitalkamera. Så jeg føler at og kjøpe en mobil som er bra på disse punktene men kanskje ikke fult så bra på andre punkter blir unødvendig. HAr sett på w800i men likte ikke helt designet på denne, har heller ikke bruk for 512mb minne. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Video, E730 kan det, vet ikke om de andre kan det. både k750i og w800i har video, men er så dårlig kvalitet på den at det ikke kan brukes til noe...... tror at d500 også har video Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Legger til en sånn her hvis de kan gjøre det enklere og hjelpe: Det jeg trenger er: Funksjoner: -Kalender: ikke viktig -MMS: Ja. -GPRS: Ja. -WAP: Ja. -Kalkulator: Ja. -JAVA: Ja. -Email klient: ikke viktig -Spill: ja Form: -Format: helst klapp eller skyv -Vekt: ikke over 120 gram -Antenne: Intergrert. Skjerm: Fargeskjerm -Over 65000 farger. -Størrelse på skjerm: Helst litt stor, ikke liten som på fks. 6610, over 65000 farger. -Touchscreen: Nei. Pris: mellom 2000 og 3500 Diverse: -Merke: Det samme -Kamera: Ja -Videokamera: morsomt men ikke viktig- Infrarød port: ikke viktig -Blåtann (Bluetooth): ja -Minne: Nok til et par mp3 sanger,kanskje en kort video, og en del bilder,i tillegg til ting som er lagret på mobilen fra før. Minnekort?: kommer an på hvor stort internminne er (under 60 JA over 60 NEi.) -Polyfoniske ringetoner: Ja. -MP3: ja -UMTS/3G: morsomt, men ikke viktig -GPS: ikke viktig -Radio: helst -Bruksområder: Ringer litt og sender ganske mye SMS. brukes også litt som "underholdning" på togturer etc. Lenke til kommentar
Juukamen Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 SE er kjennt for og svike fort, bare spørr de fleste som jobber med mobiler til daglig, og ikke glem at K750i hadde litt for mange problemer når den ble lansert. Det skal nok være borte nå da vell og merke. Men om du vil ha batteri og noe extra dilldall, så burde du gå for K750i eller Samsung D500. Dersom at du vil ha en Klapptelefon, så er det nok Samsung Z500 med 3G eller E730 som er uten, men litt mere kul finish. Vell og merke at batterilevetiden på de to er lik ræva og da tar jeg heller ikke i. Skaff deg ekstrabatteri da også dersom at du ender opp med en av de to, annbefales, jeg har skaffet meg to allerede =) Lenke til kommentar
duda Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Spørs som sagt hva du vil ha. Kamera og mp3spiller på alle telefonene(med unntak av mp3 på W800i da), kan ikke måles med vanlig mp3 kvalitet eller digitalt kamera. Er greit å ha når du kjeder deg. Kamera er alltid litt artig i starten, men etterhvert så bruker man det sjeldent. Hvertfall jeg. D500 er en fin telefon, men er jo litt gammel. D600 kommer jo om ikke så lenge. Selv kjøpte jeg meg en E730 for en stund siden. Hadde da en k700i før det, og er fornøyd med kjøpet. Syns ikke batteritiden er så ille. Er ikke bra, men ikke dårlig heller. Hører du mye på musikk og prater mye i tlf, så må du nok lade flittig. Men sånn er det jo med en del telefoner. Designet på E730 er jo veldig bra. Liker den veldig godt og kvalitetsfølelsen er absolutt tilstede. Syns telefonen virker gjennomført. Tastene er gode, litt uvant i starten, men kommer seg. Bruker ikke ordliste så vet ikke hvordan den er. Skrivefeil i menyene har jeg ikke sett noe av ennå. Men det er jo bagatell. Når det gjelder k750 så har jeg ikke testet den, men har noen som har den og de har bare lovord om den telefonen. Men syns ikke at designet på den er like bra som på E730. Syns den ser litt kjedelig ut, men det er min mening. De som har den telefonen er hvertfall fornøyd med den. 2mp kamera. Mp3 modusen til SE er et par mil foran de andre. God kvalitet på telefonen generelt. Sånn som jeg ser det ville valget stått mellom E730 og K750, med tanke på at D500 er litt gammel. Uansett hvem du velger av de to så blir du nok fornøyd. Selv sto valget mitt også om de to tlf, hvorav jeg endte med en E730. Valgte den pga desognet og jeg ville prøve noe nytt enn SE. Og med tanke på at jeg hadde en k700i fra før og k750 på en måte bare er en oppgradering så ble valget lett. Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Takk for gode råd. Hvis noen kan legge til noen Ulemper/fordeler med Samsung E730 ville jeg blitt glad. Var og så på den i en mobilbutikk i dag og den virker utrolig holdbar, er nå nesten helt sikker på at det blir den. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Den ser utrolig fin ut. Men ser du i andre tråder, finner du mangel negative og positve sider med denne telefonen. Leit litt, så finner du nok det du leiter etter! Lenke til kommentar
warpig Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Takk for gode råd. Hvis noen kan legge til noen Ulemper/fordeler med Samsung E730 ville jeg blitt glad. Var og så på den i en mobilbutikk i dag og den virker utrolig holdbar, er nå nesten helt sikker på at det blir den. det værste med den er at du ikke kan ha både vibrasjon og lyd på de fleste ringetonene Lenke til kommentar
tovhasle Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hvordan fungere ordboken T9 på e730? Lett og legge til nye ord? Kommer de ordene man bruker oftest som førstevalg? Lenke til kommentar
IceWarm Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Nei de kommer ikke først ,men er lett å legge til ord.. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Nei de kommer ikke først ,men er lett å legge til ord.. Har ikke behov for mp3, men er det rds radio på denne? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Har ikke behov for mp3, men er det rds radio på denne? Er vel bare Sony Ericsson K750i og W800i som har RDS-radio såvidt jeg vet. (På det norske markedet.) Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 I tillegg er vel k750i rimeligere enn e730. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 I tillegg er vel k750i rimeligere enn e730. Og en langt bedre telefon spør du meg. Men det er jo individuelt. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 I tillegg er vel k750i rimeligere enn e730. Og en langt bedre telefon spør du meg. Men det er jo individuelt. Hei, jeg er seriøst interessert i å kjøpe en av disse. Hvorfor mener du k750 er en langt bedre telefon? Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Kjøpte for litt siden E730 og er godt fornøyd med den. Kul telefon. Minuset er dårlig batteri (er langt bedre hvis man lader telefonen avslått av en eller annen grunn..) Er du deriomot ute etter funksjonalitet er SE et laaangt bedre valg, de har mye bedre og smartere menyer og funksjonalitet. Jeg hadde K500i før og må faktisk si at det var en mye bedre telefon rent bruksmessig enn E730 (hvis man ser bort fra de tekniske specsene). Er også et dårlig argument å si at D500 er gammel, den jo tross alt antakelig en bedre telefon enn E730, bortsett fra at E730 er mindre og etter min mening har bedre design. E730 er jo i bunn og grunn bare en minmal oppgradering av E700, E710, E720. Hvis man tenker på det er det jo egentlig horribelt at den ikke har 3G og mulighet for minnekort når det er en splitter ny telefon.. Jeg valgte den mest p.g.a. utseende, ble et impulskjøp fordi jeg har ønsket meg en kamskjell telefon en stund, og etter min mening er dette den råeste til nå designmessig. Dersom du er ute etter det råeste på markedet funksjonsmessig og med de nyeste funksjonene bør du styre unna E730, er derimot ikke det så viktig er den en vanvittig kul telefon på alle andre måter. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Takk for nyttig og balansert tilbakemelding. Mange som gir tilbakemelding på sin egen telefon, skryter den enten opp i skyene, eller gjør det motsatte. Etter å ha lest hva du skriver, heller det kraftig mot en k750 for meg. Synes det er greit med funksjonaliteten den byr på, og den er jo også relativt flott og se på, med sitt enkle design. Her må den alikevel se seg slått av samsung. Lurte derfor på om jeg skulle vente på D600, eller kjøpe en k750 med en gang. Hmmm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå