Gå til innhold

Lydkortet har gått Og lagt seg!

Justin Sane

Anbefalte innlegg

jeg har et hoved kort med intigrert lydkort....som jeg fikk tilsendt i posten igår som ærstatning for det gamle defekte mitt...og når jeg fikk det nye hovedkortet igår var lydkortet defekt....jeg har prøvd eksternt lydkort...fungerer ikke....noen idèr så jeg slipper og sendte driten tilbake?

Endret av Justin Sane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg har formatert Pcen og reistalert lyd driverne flere ganger... Men det ser ikke ut til og få liv i den pokkers driten! så jeg veit ikke helt hva jeg skal gjøre utenom og sende det inn...er lei av og sende det inn så hvis dere har noen forslag hva jeg kan gjøre for og få tilbake lyden min...please...si ifra=)

Lenke til kommentar

Hæh? Det virker jo ganske så åpenlagt at det ikke er noe galt med hovedkortet ditt dersom du værkern får lyd på integrert lydkort ELLER eksternt lydkort. Da måtte i såfall hovedkort #1, hovedkort #2 og det eksterne lydkortet ALLE sammen være defekte, noe jeg tviler sterkt på.

Jeg hadde i første omgang sjekket lydtilkoblingene dine. Sett minijacken din i en annen lydkilde og sjekk at det ihverfall er i orden.

Ellers hadde jeg mistenkt en lydbug som satte volum til 0, men det skal ikke kunne være problemet om du har reinstallert OS flere ganger.

-Stigma

Lenke til kommentar

Jepp...Jeg trodde det jeg også...detta må være en eller annet feil jeg har gjort...men lydkortet er ikke defekt for jeg testet den på en annen pc...så den funka...men ja prøvde og koble til minijacken i no annet...prøvde mp3 spillern min....og liv der og...så har jeg prøvd to store høytalere via forsterker inn på pcen....headsett på pcen, og noen vanlige pc høytalere ... ikke tegn til lyd...all lyd er skrudd på fullt! ikke noe lyd...har volum kontrollen oppe mens jeg spiller....den er fortsatt på topp , altså på. så er ikke lenge før jeg ærklerer krig mot dissa japanerne som ødela hovedkortet mitt!

Lenke til kommentar

Sjekka alle åpenbare mulige feil? Software-lyd på null, høytalerne er ikke koblet til strøm osv osv.

Har selv brent meg på slikt før :blush:

Husk at volumet kan sikkert stilles på flere steder...

edit: nei, hvis du har formatert så... det er ikke høyttalere e.l. det er noe i veien med da?

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Ved mindre du bruker angrerett så er det pawselig dumt å sende det tilbake. Det er med all sansynlighet ikke en defekt på kortet, og da får du det bare i retur + gebyr for å ha testet hovedkortet.

Sjekket at mute knappen ikke står på? Sjekket standalone kortet ditt på annet PCI-spor? Sjekket at du ikke får noe feilbeskjeder i device manager? Sjekket med alternative drivere (evt. andre versjoner) ?

-Stigma

Lenke til kommentar

jeg har angrerett, og mute og alt står på...og jeg har prøvd alle andre pci porter, jeg er kansje ikke bill gates - men jeg er ikke en amøbe, for det går ikke ann og formatere og instalere driverne for og få det til og funke, og jeg har prøvd alt for og få det til, men neida, så det ser ut til og være defekt.=S

Lenke til kommentar

Men standalone kortet ditt fungerer jo ikke heller. Om du har prøvd andre PCI-slots på kortet så må jo i såfall HK1 sitt integrerte, HK2 sitt integrerte, og samtlige PCI-porter på HK2 være defekte. Det kan rett og slett ikke stemme. Bytter du ut kortet i et nytt nå så kommer du bare til å få helt samme problem med replacement-kortet, for sansynligheten for at hovedkortet er defekt i dette tilfellet virker jo utrolig liten.

Funker standalone kortet ditt i en annen maskin?

Du sier mute står på... jeg håper du mener det står AV, ellers får du jo selvfølgelig ikke lyd.

Test på både det integrerte og standalone kortet om du klarer å få tatt opp lyd fra mikrofon. Dette kan du jo se på skjermen selv om du ikke har lyd. Om det fungerer så er sjansen for at feilen ligger i en eller annen innstilling enda høyere. Sjekk også å spille av noe musikk i f.eks. winamp. Får du noe feilmelding om at den ikke får initialiset lydkortet?

-Stigma

Lenke til kommentar

jepp standalone kortet mitt fungerer på en annen maskin, men på maskina mi så fungere ingen av utgangene på både det intigrerte eller det eksterne lydkorte, men jeg får ikke no feilmelding på winamp eller vlc player eller windows media player, det som irriterer meg, eneste jeg har fått beskjed om er at lydkortet mitt kommer opp som nytt for pcen vær gang jeg skrur den på:S( lydkortet er : Creative SoundBlaster Live! hvis jeg ikke husker feil) har ikke testet mic på noen av dem men skal gjøre det. hmmm pokkers vrient detta greiene:S

Lenke til kommentar

Hvis det kommer opp som ny divice hver gang, er jo ikke drivere korrekt innstallert. Prøv med andre drivere til ditt lydkort. Ellers er jeg ening med Stigma her, hold your horses når det gjelder rutur av hk, er foreløpig litt mye som tyder på at feilen ligger et annet sted :)

Lenke til kommentar

Hoi prøv å gå på nett å få tak i de nyeste driverene til kortet ditt.

En annen ting...

Når du prøver det "externe" altså lydkortet i pci... du har vel husket å deaktivere det integrerte lydkortet vel?

prøv å gjøre det i bios....mulig du kan gjøre det i device manager også....kanskje det er en IRQ konflikt?

Mvh Rhulken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...