Jonhoo Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Heisann. Jeg har en SMC 2804WBR trådløs router hjemme og to trådløse PCer. Den ene er en laptop som ikke har noen problemer i det hele tatt. Den stasjonære har et SMC 2802W v2 EU trådløst kort. Jeg har hatt masse problemer med å få den til å finne noen nettverk i det hele tatt, men har fått løst problemet sånn halvveis. Nå finner den nettverket, og jeg har høy signalstyrke og signalkvalitet, men maskinen vil ikke ha IP. Det står bare "henter nettverksadresse" uten at noe mer skjer... Er det noen som vet om noen løsning på dette? PCen er en Aptiva IBM A50 med Windows XP. Nettverket er satt opp med skjult SSID og WPA-PSK TKIP kryptering. Her er hvorfor man skal bygge selv Hilsen en fortvilet og desperat meg.. Endret 3. september 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
Amnion Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Sjekka sånt som at du lar netverket motta ip automatisk? fjernet eventuelle andre gammle netverks innstillinger, mye støy kilder rundt pc'en? sjekka dhcp servern i rutern? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Mottar IP automatisk. Ingen gamle nettverksinnstillinger. God signalstyrke og kvalitet, altså ikke støy DHCP serveren i routeren fungerer fint. Har jo en annen maskin på nett. Det som er rart er at på routeren står det at den har to PCer tilkoblet med IP, hvorav den ene er den som sier den henter nettverksadresse. Det tyder altså på at routeren har gitt meg en IP, men PCen vil ikke ta den imot... PS: Er det så at for å bruke WPA kryptering så må du ha AEGIS et-eller-annet under protokoller under egenskaper for tilkobling? Endret 2. september 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 God morgen Noen som har noen nye ideer etter å ha sovet litt? Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Fungerer det uten kryptering? Eg hadde liknande problem med wpa på min dell då eg satt opp wlan hos foreldra mine. Pappa sin hp kom rett på nett, min sto på same måte som din (med wpa, alt fungerte uten kryptering). Her løyste faktisk ein reboot heile problemet. (Skulle berre mangla, har aldri hatt problem med dell'en i mitt wlan.) Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Har rebootet IBMen flere ganger, og noen ganger like etter reboot kommer den på nett, men så faller det plutselig ut og jeg trykker på reparer tilkobling, da står den bare på henter nettverksadresse hele tiden.... Skal prøve uten kryptering, men må ha det da far i huset er advokat og ikke vil at noen skal få tilgang Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Skal prøve uten kryptering, men må ha det da far i huset er advokat og ikke vil at noen skal få tilgang Uten kryptering er selfølgelig kun for feilsøking! Forstår godt at han vil ha wpa-kryptering. Litt kjedelig om politiet kjem på døra og hentar alle pc'ane samtidig som avisene skriv om stor pedo-aksjon... Lett å forklara alle naboane at det sikkert berre var ein som kjørte forbi og brukte nettet Ikkje paranoid eg.... Har du foresten siste versjon av bios og driverar til router og nettverkskort? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Ja, har fått lastet det ned med laptopen, men det hjalp ikke.. Har brukt WEP kryptering før, og de gangene jeg da så nettverket og fikk koblet til, fikk jeg IP... Problemet da var nettopp det at jeg ikke alltid fikk koblet til. Virket som om det var noen problemer med drivere eller kort, vet fortsatt ikke, men det virker bedre nå.. Når jeg nå bare får stått opp skal jeg prøve uten kryptering Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Har nå fått prøvd uten kryptering, men det samme problemet er der. Maskinen får koblet til like etter reboot, så mister jeg internett og velger reparer tilkobling, og så får den ikke IP. Og etter en stund finner den ikke nettverket... Så kommer og går det... På routeren står det at min MAC adresse kobler til hele tiden, men ikke at den har IP... UPDATE: Har nå resatt routeren nede og da virker alt... Skal prøve bit by bit å sette det opp på nytt... Endret 3. september 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Då er det iallefall ikkje WPA som er problemet ditt. Prøv med synlig SSID (berre for å testa det og). Har hørt om enkelte som påsto at skjult SSID skapte problem for dei. Er iallefall greit å ha sjekka det ut. <OT>Ser ikkje det store poenget med skult SSID>/OT> Det skal og vera div. oppgraderingar/teaks til XP for at den skal bli bedre i forhold til wlan. Godt mulig at nåken av dei vil hjelpa deg. Leit litt på tweakxp.com og leit litt med google. Om det er eit pci-kort du har, prøv å bytta pci-spor. Uansett kan du jo prøva å instalera kortet på nytt. Blei mange difuse tips. Sei fra om nåken av dei har nåke for seg! Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Satte nå på WPA, og da får ikke maskinen IP... Virker som om WPA faktisk er problemet... Edit: Og når jeg skrur av WPA igjen så virker det igjen... Endret 3. september 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Setter nå bare på MAC filtrering til jeg får løst dette... noen som har noen ide? Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Fungere det med WEP-kryptering? Eldre (og lite sikker) standard, er støtta av fleire kort. Fungerer det er enten kortet ditt eller driverane for gamle til å støtta WPA MAC-filtrering gir svært lite sikkerhet btw. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Det fungerer med WEP ja.. rart ettersom driverne er de helt nyeste og SMC programmet sier at man kan bruke WPA kryptering... PS: Vet at MAC er dårlig, men det er bedre enn ingenting.. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 (endret) Nå får jeg ikke internett i det hele tatt! Den finner ikke engang nettverket... Tror det er noe rart med det trådløse kortet mitt, ikke oppsettet.. EDIT: Fikk det til å virke igjen ved å løsne litt på antennen bak på PCI kortet... Rart... PS: Er det så at man trenger elementet AEGIS protocol for å få WPA til å virke? Endret 3. september 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Er det noen andre former for kryptering jeg kan bruke, ettersom WPA ikke fungerer ordentlig? Eller har noen noe annet godst forslag til hvordan jeg kan løse dette? Noen med samme problem? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Har faktisk samme problemet her - en Dell latitude som ofte ikke mottar dhcp-adresse. Ga opp hele saken og satt fast ip. Alle andre laptoper får ip over dhcp. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Har ikke lest hele tråden, men har du prøvd å sette manuell IP osv.? -Stigma Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Fast IP løser ikke problemet... Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Ingen ideer til hvordan jeg kan få brukt kryptering? Må ha et sikret nettverk på grunn av advokatpappa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå