Amnion Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 For 40 min siden datt jeg ut av min egen 3com ruter, den står 10 meter unna, og nå klarer jeg ikke koble meg til den lengre. Kan fint logge meg på de andre netverka i nabolaget, noen som har en ide på hva som kan være galt? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Du skriver ikke så mye om problemet. Har du ukryptert nett, så kan 'hvem som helst' logge seg på og sperre deg ute... I såfall ta en harware reset og krypter. Lenke til kommentar
net-rom Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 og test med kabel. Får du kontakt da? Lenke til kommentar
Amnion Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Har encryption på rutern, 128bit wep. Er ikke bekymra for at noen har sneket seg inn. Syns bare det er merkelig at jeg ikke oppnår kontakt med den lenger. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Prøv å restarte routeren, av og på med strømmen. Lenke til kommentar
net-rom Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 får du kontakt med kabel? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Mest vanlige er at trådløse acesspunkt bare rett og slett låser seg. Restart av accesspunktet fikser biffen i 95% av tilfellene. Hvorfor akkurat accesspunkt virker å ha dette problemet vet jeg ikke, men det skjer altså relativt ofte. -Stigma Lenke til kommentar
Amnion Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 etter ca 9 restarts ga jeg opp, venta i 1 time.. og hey der kom jeg på.. merkelig, men men takk for respons folkens! me love you long time Lenke til kommentar
Amnion Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 ...Jeg kom på min egen ruter 10 min i går, jeg flytta den litt for å få bedre signal. Etter det datt den ut, i dag kommer jeg fremdeles ikke på. Har trukket kabel til rutern, og kjørt en reset av den. Fungerte ikke det heller, har restarta den med å slå av strømmen et par ganger nå, uten hell. La merke til en annen detalj, når jeg kjørte wlan fikk jeg 3.7mbit på speedometeret hos itavisen, ved bruk av kable når jeg 6.6mbit? Amnion Lenke til kommentar
Amnion Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Jeg har funnet en permanent løsning! Balltre + 3com ruter og d-link pci kort = mye moro. Kjøper meg heller et rent Linksys oppsett Lenke til kommentar
Amnion Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Men fra spøk til revolver, jeg lot ruter stå open litt. Selv koblet jeg meg inn via kabel. Det jeg fort merket var at andre helt fint kunne logge seg på rutern min, og bruke den. Mens jeg selv enten ikke får kontakt, eller ikke får fornyet ip adresse. Har kjørt den sp2 fixen spm er ute. Hjalp lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå