ZeroII Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Skal lakkere fangerene i samme farge som bilen. Og for å ikke bruke altfor mange penger tenkte jeg å gjøre det selv.. Er det noen som har erfaringer med dette for å få det mest proft/ finest mulig. Fangere er svart/ grå av litt rugglete plast typen.. Endret 2. september 2005 av ZeroII Lenke til kommentar
Booter Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Sørg for at den er rengjort skikkelig. Legg på flere tynne lag, spray nedenfra og opp for å unngå dråper som renner. Avslutt med clearcoat. Hvis du ikke har erfaring med lakkering så er det kanskje en skole i nærheten som har elever som kan gjøre det veldig billig og du får bra resultat. Lenke til kommentar
ZeroII Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Hadde bare tenkt meg noe så enkelt som en sprayboks med fargelakk of så klarlakk... Det var grunning og priming og sånn jeg tenkte på.. Lenke til kommentar
opel_1984 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Dra til nærmeste lakkverksted og kjøp 2-3DL med samme lakk som på bilen. Lakkoden finner du på metalblanketten under panseret. Lån deg en sprøyte og luftkompressor og sett i gang. Lenke til kommentar
ZeroII Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Åssen vil det bli med sparkling og pussing for å få lakken til å sitte på plastfangeren. Den er jo som kjent ikke det beste å lakkere på... Lenke til kommentar
opel_1984 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Dra til nærmeste sjappe som driver med lakk/grunning etc å spør etter plastgrunning. Da skal lakken sitte som et skudd. Sparkel sitter godt på plast bare du kjøper rette typen. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Du får plast grunning på boks husk å bruker avfettning før du legger på fargen Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 bruk finsparkel på hele fangern, men bare i et så tynt lag at du får bort den grove konturen i fangern. grunn med vanlig grunning og få tak i spraylakk med fargekoden på bilen. står frammi motorrommet og i dørene på de fleste biler. Lenke til kommentar
klutn Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 hei.. jeg lakkerte mine fangere tilidlig i vår... laget da en post hær og fikk mange gode tips.. se på den.. lakkering av fangere det jeg gjorde feil.. var at jeg fikk det for travelt for å få det ferdig.. så jeg gjorde dårlig grunn arbeid med rensing av plasten... nå, et halvt år etterpå, har mye av lakken falt av på front fangeren... ta deg god tid og rens grundig... Lenke til kommentar
ZeroII Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Nå har jeg kjøpt plastprimer, lakk og klarlakk. Per Hagen lagde lakkfargen jeg trengte.. ikke for dyrt heller Nå er det bare å sette igang:) Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Lykke til, Post bilder med resultatet da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå