Zeph Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Har eit Asus A7S333-kort her, men kor finner eg ut kva prosessorar det støttar? Står Athlon\Duron\Athlon XP, men kva med Sempron, Barton? Kan BIOS-oppdatering ha noko å seie? Det finnes jo ikkje Athlon eller Barton lenger på markedet, vil Sempron gjere samme nytten? Finnes XP-M framleis? Endret 2. september 2005 av zeph Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Kortet vil nok kunne fungere med enhver desktop socket A-prosessor. Skal jeg dømme etter navnet støtter det inntil 166FSB, men en BIOS-oppdatering kan være nødvendig for at alle prosessorer (ihvertfall Sempron) skal bli korrekt identifisert. En XP 3200 (som har 200FSB) tror jeg også vil fungere, bare at den vil starte med stock multiplikator og for lav FSB. Sempron er hovedsaklig thoroughbred-kjerner, tror jeg. Klokke for klokke tror jeg de er akkurat like de vanlige XP-prosessorene av samme kjerne. XP-mobile er vanskelig å få tak i, dessverre. www.itbutikken.dk er det minst dårlige tipset jeg kan gi... Lenke til kommentar
HAG Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Fikk kluss til jul 2004 med ei maskin på A7N8X Deluxe kort, fikk Sempron 2500 prosessor maskina nekta og starte, løsninga blei og sette inn min XP2600 og oppdatere Bios - da aksepterte kortet Sempron prosessoren. Har kortet "gammel" Bios og kan bruke Sempron prosessor med oppdatering av Bios trenger kortet en prosessor det aksepterer under oppdateringa av Bios. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Funker offisielt opp til 2600+ T-bred med 266MHz FSB... Bios 1.03 tar også Thorton 2000/2200/2400 Endret 2. september 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå