simrem Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Jeg får denne feilen i loggen min. Dette er deling av en mappe til windows nettverket. Da jeg satte opp samba, brukte jeg en mal jeg fant på nettet. Alt fungerer veldig bra og er mye raskere enn andre windowsmaskin på nettverket. Men likevell får jeg denne feilen... noen som vet om jeg kan unngå å få denne meldingen? --------------------- samba Begin ------------------------ **Unmatched Entries** lib/util_sock.c:get_peer_addr(1000) getpeername failed. Error was Transport-endepunktene er ikke sammenkoblet : 38 Time(s) smbd/service.c:make_connection_snum(648) disk (192.168.1.13) connect to service FAX initially as user root (uid=0, gid=0) (pid 954) : 1 Time(s) ---------------------- samba End ------------------------- Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Kansje det er noen som ber om noe som ikke går ann eller .no? Uansett - funker det? Lenke til kommentar
simrem Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Funker ja Masse bedre enn windows også Lenke til kommentar
petterg Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Gjetter på at du har satt i smb.conf at den skal slå ip->hostnavn. Denne lookupen feiler av en eller annen grunn. Det har bare nytteverdi dersom man har mange klientmaskiner med DHCP. Du kan sansynligvis bare slå den av. Lenke til kommentar
simrem Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Hei! sjekket ut smb.conf og den er veldig simpel iforhold til orginaloppsett. Men vi trenger ikkje noe sikkerhet ettersom porten er sperret i routeren slik at det ikke lekker ut på nettet. Oppsettet er følgende: [global] netbios name = Linux guest account = root workgroup = Workgroup os level = 20 null passwords = yes security = share [FAX] comment = Arkiverte fax-dokumenter path = /var/spool/fax/archive/ read only = no public = yes [Harddisk] comment = Uvedkomne, INGEN ADGANG! path = / read only = no public = yes Endret 8. september 2005 av SIR83 Lenke til kommentar
petterg Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Burde ta med disse: #Tvinge windows til å la linuxboksen bestemme (ungår div windows bugs.) local master = yes domain master = yes preferred master = yes #La linuxboksen bli wins-server wins support = yes #Prioriter wins for ip->host oppslag name resolve order = wins lmhosts bcast Hvis du har flere linuxbokser som kjører samba la bare en av den være master og wins-server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå